تبلیغ رپورتاژ

داشتن یک زندگی سالم با استفاده از گیاهان

تقویم فارسی اندروید

زندگی ماشینی امروزی ما ، بسیاری از فوایدی را که طبیعت زیبا می توانست برای ما رقم بزند از ما گرفته است. تصویر کنید که در منطقه ای سرسبز زندگی می کنید و با طلوع افتاب و باز کردن پنجره صدای چه چه پرندگان را شنیده و هوای خنک اول صبحی به صورتتان بزند ! حتی تصویر چنین رویدادی هم آرامش بخش است چه برسد که شرایط آن هم مهیا باشد !

گل و گیاه در خانه

اما ما روزانه با باز کردن پنجره ها عموما خیابان های پر دود و پرسرو صدا را خواهیم شنید و در بهترین شرایط ممکن است با سروصدای بچه های همسایه از خواب بیدار شویم ! ولی چگونه میتوان شرایطی را بوجود اورد که از حداقل این زیبایی های طبیعت نیز بتوان استفاده کرد ؟ با این نوشته همراه ما باشید تا راهکارهای نسبی و امیدوار کننده ای را برای اینکار به شما معرفی کنیم .

گل و گیاه در خانه :

یکی از بهترین روش های آرامش گرفتن در محیط خانه ، نگهداری گل و گیاه در خانه می باشد. تنوع بسیار بالای گل های اپارتمانی در روزگار کنونی، می تواند فرصتی مناسب برای بهرمندی از حداقل های این زندگی زیبا باشد و کم از حال و هوای زندگی ماشینی، ما را دور نگهدارید.

گلهای مختلفی برای نگهداری در آپارتمان و داخل خانه وجود دارد که باید براساس شرایط منزل انتخاب شوند. برخی از این گلها همچون گلهای خانواده ی سانسوریا قابلیت تصفیه ی هوا را دارند که می توانند گردو غبار را به خود جذب کنند و هوای محیط را پاک کنند.

از این نوع گلها بسیار وجود دارد فقط باید قبل از خرید آنها شرایط دمایی و همینطور تابش نور به منزل خود را در نظر گرفته و سپس اقدام به خرید آنها کنید. وجود منابع مختلف در فضای مجازی سبب دسترسی هر چه آسانتر کاربران به اطلاعات نگهداری گلها شده است و بدین ترتیب می توان بدون هیچ آموزشی نیز اقدام به نگهداری از گیاهان کرد .

وجود گل و گیاه در خانه علاوه بر مواردی همچون تصفیه ی هوا و … می تواند روحیه ی عمومی اعضای خانه را نیز افزایش دهد. تصور کنید گل بنفشه ی آفریقایی دارید که صبح اول وقت کنار پنجره گل آن باز شده است و یک هدیه ی طبیعی برای زیبا شدن آن روز تقدیم به شما کرده است ! چه چیزی زیباتر از این !

برخی از گل ها همچون کاکتوس ها به گفته ی برخی از محققان امروز جذب برخی امواج مضر را دارند که استفاده از انها بخصوص در اتاق خواب بسیار توصیه میشود (البته اتاق خوابی که نور گیر خوبی داشته باشد !)

پس تا میتوانید و امکانش برایتان فراهم بود از گل های مختلف در خانه استفاده کنید و فضای کلی خانه را با این هدیه های طبیعی بیارایید.

گیاهانی با خاصیت دارویی :

علاوه بر بهره گیری از گل و گیاه برای زیبا کردن فضای خانه و ایجاد آرامش روحی ، استفاده از برخی گیاهان دارویی نیز می تواند در بهبود سوخت و ساز بدن و ایجاد حس آرامش بیشتر ، کمک بسیاری به شما کند.

گیاهان دارویی

از شناخته شده ترین گیاهان دارویی به صورت روزانه نیز مصرف میشود ، چای سبز است که علاوه بر خواص بسیار زیاد در افزایش آرامش ، میتواند تاثیر بسزایی در کاهش وزن نیز داشته باشد . گیاهان دارویی بسیار دیگری نیز وجود دارد که به صورت مختصر انها را معرفی میکنیم :

رازیانه : رازیانه از جمله گیاهان دارویی می باشد که به صورت تخصصی توسط بانوان استفاده میشود. این گیاه توان بهبود و تنظیم هورمون های زنانه را دارا می باشد و میتواند بسیاری از مشکل های ایجاد شده توسط هورمون های زنانه را کنترل نمیادد. شایان ذکر است که استفاده از رازیانه و به طور کلی داروهای گیاهی، نیازمند مشورت با پزشک می باشد تا مشکلی و یا تداخلی در مصرف مواد غذایی و دارویی دیگر برای کاربر ایجاد نکند.

گل گاوزبان : گل گاوزبان نیز از دیگر گیاهان دارویی موثر در بهبود آرامش می باشد که امکان مصرف به صورت دمنوش یا جوشیده را دارا می باشد . در مصرف این گیاه دارویی نیز نباید هیچگونه زیاده روی صورت بگیرید .

علاوه بر موارد اشاره شده ، فواید گیاهان دارویی مختص به ایجاد ارامش نمیشود و از آنها به منظور های مختلفی از جمله لاغری ، چاقی ، تنظیم سوخت و ساز بدن و … نیز استفاده میشود .

نتیجه گیری :

در این نوشتار به صورت مختصر به معرفی برخی از گیاهانی که میتوانند سبب ایجاد آرامش در زندگی ما شوند پرداختیم و خصوصیات برخی از آنها را اشاره کردیم. می توانید به منظور اشنایی بیشتر با خواص گیاهان دارویی و همچنین روش های اصولی و صحیح نگهداری از گیاهان آپارتمانی به وبسایت مجله خانوادگی زرین بانو مراجعه کرده و از مقالات موجود در آن استفاده کنید .

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی