خواص مواد غذايي سلامت

خواص چای دارچین برای سلامتی

تقویم فارسی اندروید

چای دارچین یک نوشیدنی معمول است که ممکن است زیاد مورد مصرف قرار گیرد اما آیا چیزی درباره خواص چای دارچین می دانید؟

چای دارچین

این از پوست داخلی درخت دارچین ساخته شده است که هنگام خشک شدن به صورت رول حلقه ای می شود و چوب های دارچین را ایجاد می کند. این چوب ها یا در آب جوش غوطه ور می شوند، یا به صورت پودری که می توان از آن برای تهیه چای استفاده کرد خرد و آسیاب می شوند.

چای دارچین پر از ترکیبات مفیدی است که ممکن است فواید مختلف سلامتی از جمله کمک به کاهش وزن، بهبود سلامت قلب، تسکین گرفتگی قاعدگی و کاهش التهاب و سطح قند خون را برای شما فراهم کند.

در اینجا به خواص چای دارچین برای سلامتی بر پایه علم اشاره شده است.

خواص چای دارچین برای سلامتی

خواص دارچین

1. مملو از آنتی اکسیدان است

چای دارچین حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که ترکیبات مفیدی هستند و به سلامت شما کمک می کنند.

آنتی اکسیدان ها با اکسیداسیون ناشی از رادیکال های آزاد مقابله می کنند، مولکول هایی که به سلول های شما آسیب می رسانند و به بیماری هایی مانند دیابت، سرطان و بیماری های قلبی کمک می کنند.

دارچین خصوصاً سرشار از آنتی اکسیدان های پلی فنول است. مطالعه مقایسه فعالیت آنتی اکسیدانی 26 ادویه جات گزارش داده است که دارچین فقط از میخک و پونه کوهی پایین تر قرار می گیرد.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که چای دارچین می تواند ظرفیت آنتی اکسیدانی کل (TAC) را افزایش دهد که اندازه گیری میزان رادیکال های آزاد است که بدن می تواند با آن مقابله کند.

2. التهاب را کاهش می دهد و ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد

مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که ترکیبات موجود در دارچین ممکن است علائم التهاب را کاهش دهد. این ممکن است بسیار مفید باشد، با توجه به اینکه فکر می شود التهاب ریشه بسیاری از بیماری های مزمن، از جمله بیماری های قلبی باشد.

مطالعات همچنین گزارش می کنند که دارچین ممکن است فشار خون و همچنین تری گلیسیرید و سطح کلسترول LDL (بد) را در برخی افراد کاهش دهد.

علاوه بر این، دارچین ممکن است سطح کلسترول HDL (خوب) را افزایش دهد که با حذف کلسترول اضافی از رگ های خونی به بهبود سلامت قلب کمک می کند.

مروری بر 10 مطالعه نشان داد که مصرف هر روز کمتر از 120 میلی گرم دارچین – کمتر از 1/10 قاشق چای خوری – هر روز برای کمک به شما در دستیابی به خواص دارچین کافی است.

به خصوص دارچین کاسیا حاوی مقادیر زیادی کومارین طبیعی است، گروهی از ترکیبات که از تنگی رگ های خونی جلوگیری می کند و از لخته شدن خون محافظت می کند.

با این حال، مصرف بیش از حد کومارین ممکن است عملکرد کبد را کاهش داده و خطر خونریزی را افزایش دهد، بنابراین مطمئن شوید که دارچین را به میزان متوسط ​​مصرف می کنید.

3. ممکن است به کاهش قند خون کمک کند

دارچین با کاهش سطح قند خون ممکن است اثرات ضد دیابتی قدرتمندی ایجاد کند.

به نظر می رسد این ادویه به روشی مشابه انسولین، هورمونی که مسئول خروج قند از جریان خون و داخل بافت های شما است، عمل می کند.

علاوه بر این، ترکیبات موجود در دارچین ممکن است با کاهش مقاومت به انسولین، در کاهش سطح قند خون نقش داشته و در نتیجه اثر انسولین را افزایش دهند.

دارچین همچنین ممکن است به کاهش تجزیه کربوهیدرات ها در روده کمک کند و از جهش سطح قند خون بعد از غذا جلوگیری کند.

بیشتر مطالعات فوایدی را در هنگام مصرف دوزهای غلیظ از 120 میلی گرم تا 6 گرم دارچین پودر شده مشاهده کردند. با این حال، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد چای دارچین همچنین می تواند فوایدی برای کاهش قند خون ایجاد کند.

4. ممکن است باعث کاهش وزن شود

چای دارچین اغلب برای کمک به کاهش وزن تبلیغ می شود و چندین مطالعه مصرف دارچین را با کاهش چربی یا کاهش دور کمر مرتبط دانسته اند.

با این حال، تعداد کمی از این مطالعات میزان کالری دریافتی را به درستی کنترل کرده اند و بیشتر آنها نتوانسته اند بین کاهش چربی و از دست دادن عضلات تفاوت قائل شوند. این امر باعث می شود که اثرات کاهش وزن فقط به دارچین نسبت داده نشود.

تنها مطالعه ای که این عوامل را کنترل می کند، گزارش داد که شرکت کنندگان پس از مصرف  5 قاشق چای خوری پودر دارچین معادل 10 گرم در روز به مدت 12 هفته، 0.7٪ از توده چربی را از دست داده و 1.1٪ از توده عضلانی را از دست دادند.

با این حال، چنین مقدار زیادی دارچین ممکن است حاوی مقادیر بسیار خطرناکی کومارین باشد. در صورت مصرف بیش از حد، این ترکیب طبیعی ممکن است خطر خونریزی را افزایش داده و باعث ایجاد یا بدتر شدن بیماری کبد شود.

این امر خصوصاً در مورد دارچین کاسیا صادق است که حاوی 63 برابر بیشتر از دارچین سیلان کومارین است.

برای تأیید اینکه آیا مزایای کاهش وزن در دوزهای پایین تر، مانند آنهایی که در چای دارچین وجود دارد، به تحقیقات بیشتری نیاز است.

5. با باکتری ها و قارچ ها مبارزه می کند

دارچین دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی قوی است.

به عنوان مثال، تحقیقات آزمایشگاهی نشان می دهد که سینامالدئید، اصلی ترین ماده فعال دارچین، از رشد باکتری ها، قارچ ها و کپک های مختلف جلوگیری می کند.

اینها شامل باکتری های استافیلوکوک، سالمونلا و E.coli هستند که می توانند باعث بیماری در انسان شوند.

علاوه بر این، اثرات ضد باکتریایی دارچین ممکن است به کاهش بوی بد دهان کمک کرده و از پوسیدگی دندان جلوگیری کند.

با این حال، قبل از نتیجه گیری قوی، لازم است تحقیقات بیشتری بر روی انسان انجام شود.

6. ممکن است گرفتگی های قاعدگی و سایر علائم PMS را کاهش دهد

چای دارچین ممکن است کمک کند برخی از علائم قاعدگی، مانند سندرم قبل از قاعدگی (PMS) و دیسمنوره قابل تحمل تر باشد.

یک مطالعه کاملاً کنترل شده در هر روز 3 گرم دارچین یا دارونما در 3 روز اول چرخه قاعدگی ارائه داد. زنان در گروه دارچین به طور قابل توجهی درد قاعدگی را نسبت به کسانی که به آنها دارونما داده اند تجربه می کنند.

در مطالعه دیگری در 3 روز چرخه قاعدگی 1.5 گرم دارچین، داروی تسکین دهنده درد یا دارونما به زنان داده شد.

زنان گروه دارچین درد قاعدگی کمتری نسبت به دارونما نشان دادند. با این حال، درمان دارچین به اندازه داروی تسکین دهنده درد برای تسکین درد موثر نبود.

همچنین شواهدی وجود دارد که دارچین ممکن است خونریزی قاعدگی، دفعات استفراغ و شدت حالت تهوع را در دوران قاعدگی زنان کاهش دهد.

7. اضافه کردن آن به رژیم غذایی آسان است

چای دارچین به طرز باورنکردنی وارد رژیم غذایی شما می شود.

می توانید آن را گرم بنوشید یا برای تهیه چای سرد خانگی آن را خنک کنید.

ساده ترین راه تهیه این نوشیدنی این است که به سادگی 1 قاشق چای خوری (2.6 گرم) دارچین آسیاب شده را به 1 فنجان (235 میلی لیتر) آب جوشیده اضافه کنید و هم بزنید. همچنین می توانید چای دارچین را با خیساندن یک چوب دارچین در آب جوش به مدت 10 تا 15 دقیقه تهیه کنید.

در غیر این صورت، چای کیسه ای دارچین را می توانید به صورت آنلاین یا در سوپرمارکت محلی یا فروشگاه مواد غذایی بهداشتی خود پیدا کنید. وقتی کمبود وقت دارید گزینه مناسبی است.

چای دارچین به طور طبیعی فاقد کافئین است، بنابراین می توانید در طول روز یا شب از آن لذت ببرید. با این حال، اگر به طور خاص به اثرات کاهش دهنده قند خون علاقه مند هستید، مصرف آن در کنار وعده های غذایی بسیار موثر خواهد بود.

اگر در حال حاضر از داروهای کاهش دهنده قند خون استفاده می کنید، بهتر است با پزشک خود برای اضافه کردن چای دارچین به برنامه های معمول خودمشورت کنید.

8. باعث درخشندگی پوست می شود

پوست شما از شما به خاطر نوشیدن چای دارچین تشکر می کند! آنتی اکسیدان های آن رادیکال های آزاد را که باعث پیری می شوند دفع می کنند و نیز جریان خون را تقویت می کند، به گردش سلول های جدید کمک می کند که پوست شما را درخشان و جوان نگه می دارد. همچنین می توانید دارچین آسیاب شده را با ماست (که فواید سلامتی خود را دارد!) مخلوط کنید تا ماسکی آسان و لایه بردار تهیه کنید.

9. متابولیسم شما را تقویت می کند

این یک درمان کاهش وزن معجزه آسا نیست اما افزودن چای دارچین به رژیم غذایی می تواند سوخت و ساز بدن را برای روز شروع کند. دارچین حاوی منگنز است که به بدن در متابولیسم پروتئین ها و کربوهیدرات ها کمک می کند. افزودن یک قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده معمولی به چای روزانه 20٪ نیاز روزانه منگنز را به شما می دهد!

10. عملکرد مغز را بهبود می بخشد

مطالعات نشان می دهد که دارچین ممکن است در مبارزه با بیماری های عصبی مانند آلزایمر کمک کند. این پروتئین ممکن است باعث مهار سیگنال های شیمیایی نامناسب در مغز شود و حتی می تواند به تحریک مجاری عصبی جدید کمک کند. همچنین می تواند به بهبود تمرکز و تمرکز روزانه کمک کند.

11. موهای شما را تقویت و تمیز می کند

توانایی دارچین در تقویت جریان خون می تواند در پوست سر شما شگفت انگیز باشد، فولیکول های مو را تقویت کند و در عین حال بوی نامطبوع را با رایحه مسکر خود از بین ببرد. یک فنجان چای دارچین دم کنید و بگذارید تا خنک شود. یک قاشق غذاخوری عسل خام اضافه کنید و آن را به آرامی به پوست سر خود بمالید. بعد از 10 دقیقه کاملاً با آب گرم بشویید. فراموش نکنید نباید بیشتر از آن بگذارید. معروف است که دارچین باعث روشن شدن مو می شود! همچنین می توانید از سرکه سیب روی موهای خود استفاده کنید.

12. بوی بد تنفس را از بین می برد

همان خواص ضد باکتریایی که می تواند ایمنی بدن شما را تقویت کند، می تواند باکتری های ایجاد کننده بوی بد دهان را نیز دفع کند. نوشیدن چای به صورت روزانه برای طراوت نفس کافی است. این راه ساده ای برای خلاص شدن از شر بوی بد دهان است، بنابراین سیر و پیاز را بدون مجازات و احساس گناه بخورید!

نکات آخر

چای دارچین یک نوشیدنی قدرتمند است.

این ماده پر از آنتی اکسیدان است و چندین فواید سلامتی از جمله کاهش التهاب و سطح قند خون، بهبود سلامت قلب و شاید حتی کاهش وزن را برای شما فراهم می کند. چای دارچین همچنین ممکن است با عفونت مقابله کرده و PMS و گرفتگی های قاعدگی را کاهش دهد.

خواه از چای دارچین گرم یا سرد لذت ببرید، قطعاً یک نوشیدنی است که آن را باید امتحان کنید.

منبع:

healthline

tasteofhome

یک دیدگاه

  • ممنون شما
    موضوعات خوب را با فارسی زبانان جهان شریک می سازید امید است کارهایتان همیشه باشد .

    عبدالتواب نعیمی
    افغانستان
    بدخشان

یک دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی