جاذبه هاي جهان طبيعت و گردشگري

حمام سولفور ، يك حمام باستاني گوگردي در گرجستان

از قدیم الایام چشمه های آب گرم یکی از بهترین منابعی بوده اند که مردم از آن ها برای آب تنی و چه بسا برای رفع بیماری هایشان استفاده می کرده اند به طوری که در هر کشور چند تا از این چشمه های درمانی وجود داشته باشد...
تقویم فارسی اندروید

از قدیم الایام چشمه های آب گرم یکی از بهترین منابعی بوده اند که مردم از آن ها برای آب تنی و چه بسا برای رفع بیماری هایشان استفاده می کرده اند به طوری که در هر کشور چند تا از این چشمه های درمانی وجود داشته باشد.

حمام سولفور 1

چشمه های گوگردی هم که گاهی از آن ها آب گرم بیرون می آید، یکی از این منابع به حساب می آید که این بار ما به سراغ یکی از آن ها در گرجستان و تفلیس رفته ایم

از قدیم الایام در تفلیس گرجستان بسیاری از افراد از حمام های گوگردی استفاده می کرده اند که هنوز هم که هنوز است این حمام ها به قوت خود باقی اند.

حمام سولفور یکی از همین حمام های آب گرم است که هم اکنون هم به صورت حمام آب گرم و هم یک جاذبه گردشگری مورد توجه بسیاری از مسافرین است.

solfor-2

آب گرم این حمام ها که در کنار هم قرار گرفته اند مستقیما از خود چاه های آب گرم و این چشمه ها دریافت می شود و البته این روزها اگر بخواهید از آن استفاده کنید باید مبلغی هزینه کنید.

امکان حمام کردن در این حمام به صورت عمومی و نمره ای است. بدین صورت که استفاده از بخش عمومی هزینه ۲ لاری به بالا دارد و برای استفاده از نمره ها دارای قیمت ۱۵ لاری تا ۸۰ لاری است و جالب اینکه خدمات ماساژ هم وجود دارد که باید قیمت مخصوص به خودش را مد نظر داشته باشید و بر هزینه های قبلی بیفزایید.

solfor-5

در واقع این ماساژ ها چندان درمانی و علمی نیستند بلکه بیشتر شبیه به همان شستن است.

برای نوشیدنی هایی هم که در حمام سرو می شود باید هزینه های خاص خود را بپردازید.

برای دیدار از حمام سولفور باید به گرجستان و تفلیس بروید.

گردآوري: گروه 7 گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی