سبك زندگي موفقيت در زندگي

توصیه هایي برای اولین قرار ملاقات با پسر مورد علاقه تان

شاید این مهم‌ترین قرار زندگی شما باشد، قراری كه آینده زندگی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شاید خواستگارتان قرار باشد كه تا آخر عمر در كنار شما زندگی كند و تمام رؤیاها و آرزوهای شما را جامه عمل بپوشاند...
تقویم فارسی اندروید

شاید این مهم‌ترین قرار زندگی شما باشد، قراری كه آینده زندگی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شاید خواستگارتان قرار باشد كه تا آخر عمر در كنار شما زندگی كند و تمام رؤیاها و آرزوهای شما را جامه عمل بپوشاند. برای همین اولین قرار مهم‌ترین قرار است، برای آنكه بهترین تاثیرگذاری را در این قرار داشته باشید، نكات زیر را به خاطر بسپارید.

اولين قرار ملاقات
اولين قرار ملاقات

فردی كه روبه‌روی شما نشسته است شاید باهوش‌تر از شما باشد و به احتمال زیاد از شما باتجربه‌تر است، پس هیچ‌گاه فكر نكنید كه می‌توانید او را بازی دهید یا گمراه كنید. سعی كنید صادقانه رفتار كرده و اگر هم اشتباهی از شما سر زد به آن اعتراف كنید. دكتر ویتیمور می‌گوید: اگر در صحبت كردن خواستگارتان حواس شما پرت شده و كلام او را از دست دادید خیلی راحت به او بگویید كه برای یك لحظه حواس‌تان پرت شده است. اگر هم فكر می‌كنید حرفی كه زده است نامناسب بوده یا او را رنجانده از وی معذرت‌خواهی كنید. معذرت خواستن شجاعت و انعطاف شما را می‌رساند و تاثیر خوبی روی ذهن طرف مقابل شما می‌گذارد.

اگر او چند دقیقه منتظر بماند ارزش من را بیشتر حس خواهد كرد

خانم‌ها در بین خودشان می‌گویند؛ اگر او چند دقیقه منتظر بماند ارزش من را بیشتر حس خواهد كرد. اما این درست نیست. باور كنید كه در قرار اول هر دقیقه انتظار كشیدن می‌تواند مرگبار باشد و باعث عصبانیت و ناراحتی طرف مقابل شما شود و در نتیجه آن جو مناسب چنین جلسه‌ای را بر هم بزند.
اگر شما بنشینید و انتظار آمدن طرف مقابل‌تان را بكشید، چه حسی خواهید داشت؟ قطعا خوشحال نخواهید بود. یادتان باشد اگر دیر كنید می‌تواند به این معنا باشد كه برای طرف مقابل ارزشی قائل نیستید، برای همین حساب همه زمان‌ها را بكنید و از جمله حاضر شدن، ترافیك و مشكلات احتمالی را بكنید تا دیر به قرارتان نرسید.

در اولین قرار با پسر مورد علاقه تان تلفن همراه تان را خاموش کنید

شما می‌خواهید كه خواستگارتان در زمانی كه مقابل شما نشسته است دائما مشغول چك كردن تلفن همراهش باشد یا پیامك بزند و دائما با تلفن صحبت كند؟ اگر از این رفتار خوش‌تان نمی‌آید خودتان چنین رفتاری را انجام ندهید. دكتر دایان گاتمن، روانشناس و متخصص علوم رفتاری در دانشگاه پنسیلوانیا می‌گوید: «شاید همیشه این عادت را داشته باشید كه تلفن همراه‌تان را در نزدیك‌ترین جا با خودتان نگه دارید و دائما پیامك‌ها، ای‌میل‌ها یا تماس‌های‌تان را چك كنید اما برای اولین قرار با خواستگارتان چنین كاری بدترین كار است. خیلی راحت قبل از ورود به محل قرار، تلفن همراه‌تان را خاموش كنید. مطمئن باشید یك ساعت خاموش بودن تلفن همراه ضرر جبران‌ناپذیری به شما نخواهد زد.»

در اولین قرار ملاقات با پسر مورد علاقه تان لباس مناسب بپوشید

بگذارید خیلی ساده بگوییم؛ اولین تاثیری كه روی طرف مقابل‌تان می‌گذارید با لباس‌های‌تان است، خیلی ساده اگر لباس‌های نامناسبی بپوشید از همان لحظه اول تاثیر نامناسبی روی طرف مقابل‌تان می‌گذارید، اگر برای خوردن یك قهوه دعوت شده‌اید بدترین كار این است كه با لباس و كفش مخصوص كوهنوردی در آنجا حاضر شوید. بهترین كار این است كه برای اولین قرار با خواستگارتان لباس راحت، آراسته و نسبتا سنگین بپوشید. لباسی كه می‌تواند همپایه لباس‌های مراسم دورهمی و مهمانی‌های نه‌چندان تجملی باشد. لباس‌های خیلی تنگ یا كفش‌های خیلی پاشنه‌بلند انتخاب‌های نامناسبی برای چنین قرار ملاقاتی هستند.

با تشکر کردن نشان دهید به او احترام می گذارید

یادتان باشد، تشكر كردن نشانه توجه و احترام گذاشتن شما به طرف مقابل‌تان است. شما باید از احترام و توجهی كه به شما می‌شود قدردان باشید و این قدردانی را نشان دهید. یك تشكر در مورد پرداخت صورت‌حساب قهوه یا غذایی كه خورده‌اید، می‌تواند به خواستگار شما نشان دهد كه شما فردی مودب و نكته‌سنج هستید كه به جزئیات دقت می‌كنید.

به قوانین طرف مقابل‌تان احترام بگذارید

اگر او بلند می‌شود و صندلی را برای شما می‌كشد از او تشكر كنید، اگر هم این كار را نكرد نایستید تا این كار را انجام دهد، خودتان صندلی را بكشید و بنشینید. اگر او خواست كه صورت‌حساب را پرداخت كند با او چانه نزنید، اگر هم خواست كه در مورد مسائلی حرف بزنید یا نزنید به خواسته او احترام بگذارید. مطمئن باشید، اینگونه طرف مقابل‌تان هم به خواسته‌ها و قوانین شما احترام خواهد گذاشت.

در اولین ملاقات با پسر مورد علاقه تان در مورد این موارد صحبت نکنید

صحبت كردن اصلی‌ترین كلید برقراری ارتباط است اما برقراری یك دیالوگ خوب با فردی كه برای اولین مرتبه با او ملاقات می‌كنید كار ساده‌ای نیست. قطعا نمی‌شود فرمول خاصی برای حرف زدن در جلسه اول ارائه داد، اما شاید برعكس این مورد را بتوان ارائه كرد! بهترین كار این است كه در جلسه اول با خواستگارتان از صحبت كردن در مورد مسائل سیاسی، اقتصادی و البته وضعیت آب و هوا بپرهیزید. دكتر ژاكلین ویتیمور، متخصص مشاوره خانوادگی در استوك می‌گوید: «همیشه آدم‌های نكته‌سنج و طناز محبوب و مورد توجه هستند اما حتی اگر شخصیتی اینگونه هم دارید در جلسه اول آشنایی خودتان را كنترل كنید و سعی نكنید دائما از جملات طنز و بامزه استفاده كنید یا خواستگارتان را بخندانید، چرا كه اینگونه او این تصور را خواهد داشت كه احتمالا شما فردی هستید كه هیچ چیزی را جدی نمی‌گیرید.»

بیشتر بشنوید تا حرف بزنید

یادتان باشد، مهم‌تر از خوب حرف زدن خوب شنیدن است. قطعا اگر در همان برخورد اول به طرف مقابل‌تان نشان دهید كه خوب و با دقت به حرف‌هایش گوش می‌دهید تاثیر بسیار زیادی روی او گذاشته‌اید. اگر در زمان حرف زدن، او سؤالی برای‌تان پیش‌ آمد در فواصلی كه او مكث می‌كند یا منتظر واكنش شماست سؤالات خودتان را بپرسید. یادتان باشد یكی، دو بار قطع كردن حرف‌های او اشكالی ندارد اما خواستگارتان قطعا از اینكه هر دقیقه حرف‌های او را قطع كنید خوشحال نخواهد شد.»

گردآوری و تنظیم: گروه هفت گنج

www.7ganj.ir

منبع: مجله زندگی ایده آل

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی