تبلیغ رپورتاژ

تشخیص روغن زیتون اصلی و تضمینی

تقویم فارسی اندروید

امروزه نوع تقلبی هر محصولی در فروشگاه ها وجود دارد که روغن زیتون اصلی هم جزء این محصولات است. روغن زیتون به دلیل داشتن ارزش غذایی بالا در رژیم غذایی خیلی از افراد جایگاه خاصی دارد. روغن زیتون اصل، سالم ترین چربی در جهان است و به دلیل عطر و طعم خوبی که دارد انواع غذا را خوش طعم می کند. برای تشخیص روغن زیتون اصلی و تضمینی از روغن تقلبی باید راهکارهایی را بیاموزیم. که در این مقاله به آنها اشاره می کنیم.

روش تشخیص روغن زیتون اصلی

در ادامه چند روش تشخیص روغن زیتون اصلی را از غیر اصل به شما معرفی می کنیم.

  • برخی از تولید کنندگان روغن زیتون روی محصول خود برچسب اصل می زنند.
  • روغن زیتون باید صد درصد از میوه زیتون باشد که به روش های مکانیکی، پرس و سانتریفیوژ استخراج شود.
  • روغن زیتون می بایست بدون هیچ افزودنی در بطری ریخته شود.
  • اسید اولئیک یا اسیدیته آزاد باید از صد گرم بیشتر از 0/8 باشد.
  • روغن زیتون اصلی باید بوی میوه زیتون تازه بدهد، زیرا روغن زیتون تقلبی بدون بو است یا بوی بد و بوی کپک می دهد.
  • روغن زیتون اصل هنگام خوردن، سرفه آور است.
  • روغن زیتون بر اثر ماندن در یخچال به صورت جامد در می آید.
  • برچسب روی روغن زیتون اگر کلمه فرابکر و تاریخ انقضای 18 ماهه حک شده باشد، اصل است.
  • قیمت آن در بازار نسبت به روغن های دیگر بالاتر است.
روغن زیتون

روغن زیتون اصلی چیست؟

روغن زیتون از خوراکی های اساسی مورد نیاز بدن انسان است که به دلیل خواص فراوان و سالم بودن چربی آن نسبت به روغن های دیگر در اولویت قرار دارد. روغن زیتون به دو صورت خانگی و صنعتی در بازار موجود است.  این روغن در طب سنتی مصارف عمده ای دارد، برای جلوگیری از بیماری های دیابت و سرطان، تقویت مو و استخوان ها، کنترل کلسترول و بهبود آلزایمر نیز مفید است.

تقویت حافظه و تسکین دردهای عضلانی یکی دیگر از خواص روغن زیتون اصلی است. همچنین می توان برای تسکین درد قسمت هایی که خون در آنها لخته شده را با روغن زیتون ماساژ داد. روغن زیتون در صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی و حتی دارویی کاربرد فراوانی دارد. با وجود این مزایا و مصرف غذایی آن، بازار روز روغن زیتون در تمام فصل های سال یکسان است. با اینکه ایران در زمینه این محصول خودکفا شده است اما هنوز درصدی از نیاز آن از کشورهای ترکیه، اسپانیا و ایتالیا وارد می شود.

خرید روغن زیتون با کیفیت و اصل

روغن زیتون اصلی به دلیل خواص و فوایدی که برای سلامتی دارد، باعث شده افراد زیادی به دنبال خرید و فروش آن باشند. بازار خرید و فروش روغن به صورت جزئی و عمده به یکی از فعال ترین بازارهای کشور تبدیل شده است. تولید زیتون در ایران عملکرد خوبی دارد و سالانه میزان تولید آن به طور چشمگیری با افزایش مواجه شده است.

در قسمت شمال کشور و در شهرهای طارم و رودبار درصد بالایی از میوه زیتون پرورش می یابد و این دو شهر جزء بزرگترین تولید کنندگان زیتون به شمار می آیند. شرکت های زیادی به دنبال خرید عمده زیتون هستند و به همین دلیل رونق بازار عمده روغن زیتون اصلی در کشور افزایش یافته است. خرید و فروش روغن زیتون اصلی و تضمینی به دو صورت آنلاین و حضوری انجام می شود.

روش اینترنتی به دلیل صرفه جویی در وقت و مکان و عدم وجود واسطه از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. در سال های اخیر بازار خرید و فروش عمده روغن زیتون به علت ارزش غذایی بالای محصول رونق بالایی داشته است. برای بسیاری از خریداران عمده دسترسی به محصولات با بهترین قیمت، اهمیت بسزایی دارد. زیرا عدم وجود واسطه قیمت عمده خرید را کاهش می دهد.

قیمت روغن زیتون اصلی

مهمترین فاکتورهایی که بر قیمت روغن زیتون تاثیر دارند، عرضه و تقاضا است. از عوامل مهمی که در قیمت روغن زیتون اثرگذار است نرخ تورم، تحریم های اقتصادی، هزینه های تولید، بسته بندی، حمل و نقل، نیروی انسانی و نگهداری از دستگاه های تولید می باشد. به علاوه متغیرهایی مانند حجم خرید، بسته بندی، منطقه تولید، رنگ و کیفیت در محاسبه نهایی قیمت موثر هستند.

روغن زیتون اصل

روغن زیتون توسط برندهای مختلفی در بسته بندی های شیشه ای و پلاستیکی با کیفیت های متفاوت عرضه می شود. از این رو نام و نوع برند نیز در قیمت روغن تاثیر گذار هستند. بنابراین قیمت دقیقی نمی توان برای روغن تعیین کرد.

عطر، طعم و رنگ روغن زیتون از مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت آن هستند. بخشی از روغن زیتون به صورت وارداتی تامین می شود و قیمت دلار روی قیمت روغن زیتون اصلی تاثیر دارد. از این رو بالارفتن قیمت دلار باعث افزایش قیمت روغن زیتون تضمینی و باکیفیت می شود.

کلام آخر

در این مطلب در خصوص تشخیص روغن زیتون اصلی توضیح دادیم. روغن زیتون کاربرد گسترده ای دارد و در آشپزی، طب سنتی و آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع روغن که در مصرف غذا و سالاد بکار می رود، خواص جادویی برای سلامت ما دارد. ولی در عوض نوع تقلبی آن برای ما کاملا مضر است. امیدواریم این مطلب برای تشخیص روغن زیتون اصلی به شما کمک کند.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی