اخبار داغ اخبار سياسی - مذهبي

تحریم های جدید 3 ایالت آمریکا علیه ایران بي توجه به سرنوشت توافق !

ایالتهای میشیگان، میسوری و کانزاس آمریکا درصدد هستند تحریم های جدید علیه ایران اعمال کنند...
تقویم فارسی اندروید
ایالتهای میشیگان، میسوری و کانزاس آمریکا درصدد هستند تحریم های جدید علیه ایران اعمال کنند.
تحريم هاي جديد 3 ايالت آمريكا عليه ايران
تحريم هاي جديد 3 ايالت آمريكا عليه ايران
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سه ایالت «میشیگان»، «میسوری» و «کانزاس» در آمریکا، در نظر دارند گذشته از اینکه سرنوشت توافق هسته ای به کجا می رسد، تحریم هایی جدید را علیه ایران و شرکت هایی که با این کشور در ارتباط هستند، برقرار کنند.

میشیگان در سال ۲۰۱۲ نیز، اعلام کرد سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی این ایالت را از شرکت هایی که با ایران معامله می کنند متوقف و این شرکت ها را از مشارکت در پیمانکاری های ایالتی محروم می کند؛ حال گفته شده است این ایالت می خواهد در کنار کانزاس و میسوری، تحریم های بیشتری را علیه ایران اعمال کنند.

در اواخر ماه ژوئیه، «جک برندنبرگ»، سناتور ایالتی که توافق با ایران را «احمقانه ترین کار ممکن» خوانده بود، اعلام کرد خواستار افزایش تحریم ها علیه ایران است و قانونی را ارائه می کند که هرگونه روابط اقتصادی با ایران را منع و شرکت هایی را که چنین ارتباطی داشته باشند، از دریافت مشوق های توسعه اقتصادی ایالتی محروم می کند.

این تحریم ها به معنی منع ارائه تسهیلات، تخفیف مالیاتی، اعتبارات مالیاتی و هرگونه مشوق اقتصادی برای همکاری در توسعه اقتصادی در میشگان برای هر شرکتی است که با ایران در ارتباط باشد.

گفته می شود یکی از شرکت هایی که ممکن بود بیشترین آسیب مستقیم را در این خصوص ببیند، خودرو سازی فیات کرایسلر بود که ارتباط خود با ایران را در سال ۲۰۱۲ قطع کرد ولی بسیار مشتاق بود که بار دیگر به ایران بازگردد. در صورتی که این شرکت مشوق های مالیاتی خود را از دست بدهد، این امکان وجود دارد که بخواهد کارخانه ای جدید در خارج از ایالت اصلی خود یعنی میشیگان احداث کند.

با این حال، منتقدان می گویند چنین تحریم هایی اثر چندانی بر اقتصاد ایران ندارد و بیش از آن، به اقتصاد محلی آسیب خواهد رساند. با این حال، تحریم های ایالتی از جمله معدود ابزارهایی است که بعد از توافق با ایران و برچیده شدن تحریم ها، به دولت ایران فشار وارد می کند.

این احتمال وجود داشت که پیش از توافق، دولت آمریکا از دولت های ایالتی بخواهد همه تحریم های خود را که به صورت محلی بر ایران اعمال شده بود، بردارند، با این حال «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا در کنگره این کشور اعلام کرد ایالت ها براساس قانون اساسی، اختیاراتی برای اعمال تحریم علیه ایران دارند. ۳۰ ایالت در آمریکا منع سرمایه گذاری در ایران را اعلام کرده اند و نزدیک به ۱۲ ایالت نیز تحریم هایی اضافی علیه این کشور وضع نموده اند. افزون بر این، میشیگان، کالیفرنیا و نیویورک نیز گفته اند بعید است که تحریم های وضع شده علیه ایران را به زودی کاهش بدهند. تحریم های کالیفرنیا به صورت مستقیم به حمایت ایران علیه تروریسم مرتبط است و نیویورک همچنان فهرستی از شرکت ها و افرادی که نمی توانند در این ایالت به داد و ستد بپردازند، در اختیار دارد و حتی برخی از نهادها و افرادی که از بند تحریم های بین المللی رها شده اند، همچنان در این فهرست سیاه قرار دارند.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی