سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

ریزش مو های شما تا چه مقدار طبیعی است

تقویم فارسی اندروید

تا چه مقدار ریزش موهای شما طبیعی است

آیا به دنبال این هستید که علت ریزش مو های خود را پیدا کنید؟

آیا مدام به موهای ریخته تان در کف حمام یا روی موکت اتاق خواب خیره می شوید و از اینکه آن ها را از دست داده اید غصه می خورید؟ موها بخش مهمی در صورت فرد هستند که زیبایی و جوانی او را تعریف می کنند. از دست دادن موها اتفاق غم انگیزی است. علت این رخداد در فردی به فرد دیگر متفاوت است. ممکن است هر کسی به علتی این اتفاق برایش بیفتد. در هر صورت از دست دادن روزانه 60 تا 100 تار مو طبیعی است ولی بیش از آن باید علت و عارضه ای را نشان بدهند.

از آنجایی که موها بافت حساسی در بدن دارند هر گونه استرس یا تغییرات در بدن می تواند باعث ریزش مو یا آسیب به آن ها شود. مشکلات عصبی، استرس، اشکال در معده، یک رژیم غذایی نامناسب و فاقد مواد مغذی لازم می تواند ریزش موها را برای حتی بیشتر از شش تا ده هفته افزایش دهد. بنابراین در این مواقع در صورتی که عامل ایجاد عارضه را رفع کنید موهایتان دیگر نمی ریزد.

برخی زنان ریزش موی فصلی دارند که باید خودشان از روی تجربه با آن آشنا باشند. آنها در اواخر تابستان موهای زیادی از دست می دهند در حالی که در زمستان ریزش موهایشان کم می شود. در هر صورت تا موقعی که ریزش مو از حد 60 تا 100 تار مو فراتر نرود مشکی برای فرد به حساب نمی آید.

آیا احساس می کنید موهایتان کم شده اما به شما می گویند اشتباه می کنید؟

شما تنها نیستید. بسیاری از زنان به خاطر ترسی که دارند مدام به این موضوع مشکوکند در واقع ممکن است ریزش موی شما کم و زیاد شود اما تا وقتی که از روزی 100 تار مو فراتر نروند مسئله ی مهمی نیست.

آیا ریزش مو تنها یک توهم است که به علت مشکل  دیگری در شما ایجاد شده است؟

موها ممکن است به علت استفاده از مواد شیمیایی مثل برخی رنگ موها یا شویندها یا صاف کننده ها یا حالت دهنده ها برای مدتی مقاومت خود را از دست بدهند یا ساقه ی آن ها آسیب ببیند. در واقع موهای شما به علت مراقبت اشتباه آسیب دیده و ساقه شان ضعیف می شود. در نهایت نازک نر شده و گمان می کنید که موهایتان کم شده اند. درحالی که تعداد موهایتان مثل سابق است ولی کیفیت آن ها مثل قبل نیست. بهتر است به تقویت ساقه ی مو و ضخامت آن بپردازید.

با شانه یا مدل موهای خاص یا گرما دادن زیاد به موهایتان آسیب نزنید چرا که شکستگی و آسیب ساقه ی مو آن ها را بیش از پیش آسیب پذیر کرده و باعث می شود تا بیشتر در معرض خطر باشند.

زمانی که نگرانی شما بیهوده نیست.

شاید شما نگران موهایتان هستید و این نگرانی درست است. گاهی از دست دادن تعدادی زیادی مو برای بیش از 3 ماه متوالی باید باعث نگرانی و پیگری شما شود. دلایلی که می توانند باعث ریزش مو باشند عبارتند از کمبود آهن، کمبود ویتامنی B و ویتامین B12 و یا کم کاری یا پرکاری تیروئید. رفع این عوامل م یتواند سلامت موها را به شما بازگرداند و جلوی ریزش آن ها را بگیرد.

 

مطالب مرتبط:

عادت هايي كه باعث ریزش مو و كچل شدن شما ميشوند

ریزش مو دارید؟ این خوراکی ها را نخورید!

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی