تبلیغ رپورتاژ

تاثیر عمل بینی بر نوزاد

تقویم فارسی اندروید

صورت همواره اولین و ابتدایی ترین عضو است که در نگاه اول ، توجه ها به آن جلب می شود. بنابراین وجود هر نوع ایرادی در یکی از اعضای صورت منجر به احساس نارضایتی و عدم اعتماد به نفس افراد می گردد. به خصوص اگر آن عضو دماغ فرد باشد که بی شک بیشتر از دیگر اندام ها به چشم می آید و سریعتر به فکر بهبود ظاهر آن بر می آیند. از این رو عمل بینی یکی از پر طرفدارترین جراحی های زیبایی در ایران و جهان به شمار می رود که در عصر حاضر بسیاری در پی انجام آن هستند. یکی از دلایلی که موجب شده است این روند دارای میزان خواهان بیشتری به نسبت دیگر متد باشد این است که عمدتا در دو جهت درمانی و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد و در برخی موارد دیده شده است که هر دو مزیت درمانی و زیبایی باهم برای فرد زیبا جو انجام شده است. رینوپلاستی محدودیت خاصی ندارد و هر انسانی میتواند یکی از کاندیدای این روند باشد. بانوان از دیرباز در پی زیبایی و زیباتر دیده شدن بوده اند که این موضوع موجب گشته است بیشترین متقاضیان از میان زنان باشند. جراحی بینی بایستی توسط بهترین جراح بینی انجام شود. در غیر اینصورت این احتمال وجود دارد که فرد مجبور به عمل ترمیمی بینی گردد. این جراحی ثانویه عموما برای رفع نواقص به وجود آمده انجام می شود که شخص به نتیجه دلخواه خود دست بیابد.

بارداری و جراحی بینی

بارداری و جراحی بینی

در معاینات اولیه بهترین جراح بینی برای فرد متقاضی درخواست انجام آزمایش های سلامتی را دارد که چکاپ کامل شود و علاوه بر آن اطمینان حاصل شود که بانوی مراجعه کننده در دوران حاملگی به سر نمی برد. زیرا بسیاری از خانم ها احتمال دارد متوجه شرایط خود نباشند و به علت مشاهده ایراداتی در بینی و یا حتی اختلال در تنفس به کاندیدای عمل بینی ملحق شده باشند. با انجام این پروسه متوجه می شوند که باید انجام جراحی بینی را به بعد از زایمان خود موکول کند. دلیل این تاخیر و محدودیت در واقع استفاده از ماده بیهوشی در حین فرآیند. تاثیر عمل بینی بر نوزاد ، ابتدا از اتاق عمل آغاز می شود. به عبارت ساده تر می توان گفت که ماده بیهوشی عمومی استفاده شده در روند تغییر فرم بینی موجب می شود به جنین صدمه برساند ، از همین رو دکتر عمدتا توصیه می کند که بانوان باردار بهتر است تا زایمان خود دست نگهدارند. بارداری می تواند زمینه ساز بروز اختلال در تصمیم گیری باشد. زن زمانی که حامله می شود ، میزان هورمن های بدن او بهم ریختگی پیدا می کند و از این رو بسیاری از تصمیم هایی که در این بازه می گیرید در واقع تحت تاثیر این اتفاق می باشد و این احتمال وجود دارد که حتی از انجام عمل بینی خود پشیمان شود. بهترین زمان برای جراحی بینی یک مادر بعد از زایمان او می باشد.

تاثیر عمل بینی بر نوزاد شیرخوار :

زنان باردار در این دوره دچار تورم می شوند و این حالت ممکن است برای آن دسته از خانم هایی که اختلال تنفسی دارند اعم از انحراف سپتوم و یا اینکه عمل اولیه را ناموفق پشت سر گذارده اند می تواند خلل ایجاد کند. در چنین وضعیتی با توجه به صلاحدید بهترین جراح بینی دکتر علی جاودانی می توان بر اساس شرایط و امنیت بیمار پروسه درمانی یا عمل ترمیمی بینی را برای مادر انجام داد. دقت داشته باشید که انجام رینوپلاستی در این مدت تنها مستلزم صلاحدید دکتر خوب برای جراحی زیبایی بینی است و بسته به شرایط امکان انجام آن در وضعیت بهینه ممکن خواهد بود. بعد از اتمام عمل زیبایی دماغ عمدتا تا 3 روز پس از روند تغییر شکل بینی ، آثار  برجای مانده از ماده بیهوشی از بین رفته و میتوانید به نوزاد خود شیر دهید.

داروی بیهوشی می تواند بر شیر مادر اثر بگذارد ؟

این سوال از پر تکرار ترین پرسش های است که مادران بعد از انجام رینوپلاستی مطرح می کنند. برای پاسخ به این ابهام باید بگوییم ماده بیهوشی مصرفی در حین عمل زیبایی بینی جهت عدم احساس درد و ناراحتی در اتاق عمل ، حداقل به مدت 72 ساعت در بدن باقی می ماند و بر شیر مادر نیز موثر است. از این رو عمدتا توصیه می گردد که برای چند روز ابتدایی در دوره نقاهت بهتر است که نوزاد از شیر مادر تغذیه نداشته باشد. در مراقبت های بعد از جراحی بینی همواره تاکید بر آن است که مراقب باشید ضربه ای به فرم جدید دماغ وارد نشود. در نتیجه در زمان شیردهی طبیعتا نوزاد شما در نزدیک ترین حالت به صورت قرار می گیرد و احتمال برخورد دستان کوچک و شیرین او به بینی عمل شده شما وجود دارد و این ریسک صدمه را بیشتر می کند.

در پایان :

در این روزها عمل بینی با حداقل ترین میزان عارضه و در کم ترین بازه زمانی قابلیت انجام دادن آن برای اشخاص وجود دارد. اما در ارتباط با موضوع تاثیر عمل بینی بر نوزاد بایستی بگوییم که بسیاری از بهترین جراحان بینی بر این باورند که مادر بهتر است تا پایان اتمام دوره شیرخوارگی نوزاد و تا زمانی که غذای کمکی به او را شروع نکرده است ؛ انجام جراحی بینی را به تاخیر بیاندازد. این موضوع در میان پزشکان دارای اختلاف عقیده و نظر می باشد ، برخی موافق هستند و برخی دیگر مخالف این نظر می باشند. اما به خاطر داشته باشید که بدن انسان به هر میزان تغییر واکنش نشان می دهد و این واکنش بدن به عارضه معروف است. از این رو برای تحمل و تسریع روند بهبود عوارض رخ داده در پی رینوپلاستی مادر نیاز به استراحت و تجدید قوا دارد. اما اگر در بارداری و یا حتی در دوره شیردهی به نوزاد خود باشد این روند به کندی پیش می رود و غیر قابل تحمل می شود. اما به یاد داشته باشید که در دوران شیردهی ، جراحی زیبایی بینی و یا عمل ترمیمی بینی هیچ آسیبی به نوزاد شما وارد نخواهد کرد. تمامی مواردی که در این بند به آن اشاره کرده ایم نتیجه انتخاب درست  جراح خوب و متبحر بینی است. زیرا با انتخاب یک دکتر خوب عمل بینی می توانید فرآیندی ایمن و مطمئن را سپری کرده و جایی برای نگرانی بر جای نخواهد ماند.

منبع : www.javdanimd.com

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی