فرهنگ و هنر هنر و هنرمند

بیوگرافی کوتاه ویلیام شکسپیر

تقویم فارسی اندروید

ویلیام شکسپیر شاعر، نمایشنامه نویس و بازیگر انگلیسی بود. وی در 26 آوریل 1564 در استراتفورد-ایوان متولد شد. پدر وی تاجر موفق محلی بود و مادرش دختر مالک زمین بود. شکسپیر به طور گسترده به عنوان بزرگترین نویسنده زبان انگلیسی و دراماتور برجسته جهان شناخته می شود. او اغلب به عنوان شاعر ملی انگلیس خوانده می شود و با نام مستعار شاعر ایوان شناخته می شود. وی حدود 38 نمایشنامه، 154 غزل، دو شعر داستانی بلند و اشعاری دیگر نوشت که از این رو تألیف برخی ها نامشخص است. نمایشنامه های او به همه زبان های زنده اصلی ترجمه شده است و بیشتر از سایر نمایشنامه نویس ها آثارش اجرا می شود.

ویلیام شکسپیر

ازدواج و شغل

شکسپیر در سن 18 سالگی با آن هاتاوی ازدواج کرد. او هشت سال از ویلیام بزرگتر بود. آنها سه فرزند داشتند: سوزانا، و دوقلوهایشان همنت و جودیت. پس از ازدواج او اطلاعات مربوط به زندگی وی بسیار کمیاب شد اما تصور می شود او بیشتر وقت خود را در لندن صرف نوشتن و اجرای نمایشنامه هایش کرده است. در بین سالهای 1585 و 1592، وی به عنوان بازیگر، نویسنده و صاحب بخشی از یک شرکت بازیگری به نام آقای لرد چمبرلین که بعدها با نام مردان کینگ شناخته می شود، فعالیت موفقی را در لندن آغاز کرد.

بازنشستگی و مرگ

در حدود سال 1613 در سن 49 سالگی، به استراتفورد بازگشت و بازنشسته شد، جایی که سه سال بعد در آنجا درگذشت. اطلاعات کمی از سوابق زندگی خصوصی شکسپیر باقی مانده است. برخی از منابع می گویند وی در 23 آوریل 1616، در سن 52 سالگی درگذشت. وی در طی یک ماه پس از امضای وصیت نامه اش، درگذشت سندی که وی با توصیف خود به عنوان “سلامتی کامل” در آن آغاز می کند. در وصیت نامه خود، شكسپیر بخش عمده املاك خود را به دختر بزرگترش سوزانا واگذار كرد.

آثار ویلیام شکسپیر

شکسپیر بیشتر کارهای شناخته شده خود را بین سال های 1589 تا 1613 تولید کرد. نمایشنامه های اولیه او عمدتا کمدی و تاریخی بود و این آثار همچنان به عنوان برخی از بهترین آثار تولید شده در این ژانرها تلقی می شوند. وی سپس عمدتا تراژدی نوشت تا حدود سال 1608، از جمله هملت، اتللو ، شاه لیر و مکبث که تبدیل به بهترین آثار به زبان انگلیسی شدند. وی در آخرین مرحله شغلی خود، تراژیدی پزشکی نوشت که همچنین به عنوان عاشقانه شناخته می شود و در آن با سایر نمایشنامه نویسان همکاری داشت.

نمایشنامه های شکسپیر امروزه بسیار پرطرفدار است و دائماً در زمینه های متنوع فرهنگی و سیاسی در سراسر جهان مورد مطالعه، اجرا و تفسیر مجدد قرار می گیرد.

منبع:

myenglishpages

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی