سلامت سلامت جنسي و زناشويي

بررسي علل و نشانه هاي ضعف جنسي

فردی که دچار یک چنین اختلالی باشد، به برقراری رابطه جنسی تمایل دارد، اما مشکلاتی را در زمینه برقراری رابطه جنسی احساس می کند و متاسفانه در تحریک شدن برای ادامه کار دچار مشکل می شود...
تقویم فارسی اندروید

فردی که دچار یک چنین اختلالی باشد، به برقراری رابطه جنسی تمایل دارد، اما مشکلاتی را در زمینه برقراری رابطه جنسی احساس می کند و متاسفانه در تحریک شدن برای ادامه کار دچار مشکل می شود.

ضعف جنسي

این اختلال پیش تر به عنوان تمایل پایین در خانم ها و سستی در آقایون نام گرفته بود، اما این روزها با پیشرفت علم این مشکل را به این صورت مورد بررسی قرار نمی دهند.

ضعف جنسی اکنون به عنوان عدم قابلیت نعوذ شناخته شده و سرد مزاجی در حال حاضر به عنوان مشکل در زمینه برانگیختگی و اشتیاق و اضطراب معنا پیدا می کند.

هم برای آقایون و هم برای خانم ها این شرایط می تواند نوعی بیزاری و یا عدم تمایل به برقراری رابطه جنسی ایجاد نماید.

در آقایون این ناتوانی سبب عدم توانایی در نگه داشتن نعوذ و حفظ آن و لذت نبردن تمام و کمال در حین برقراری رابطه جنسی تعریف می شود.

در خانم ها هم این اختلال همرا با کاهش میزان ترشح مایع روان کننده برای ادامه نزدیکی می باشد.

ملاحظات ضعف جنسی موقتی به طور تقریبی در حدود ۵۰% از مردان اتفاق می افتد و ضعفجنسی مزمن از هر ۸ نفر یک نفر را به خود مبتلا می سازد که این نوع اختلالات با بالا رفتن سن در آقایون افزایش پیدا می کند.

در امریکا بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون مرد به این بیماری مبتلا می باشند.

در حدود ۵۲ درصد از آقایون بین ۴۰ تا ۷۰ سال هم حدود متفاوتی از کم کاری و یا عدم توانایی در حفظ نعوذ را شاهد هستند.

ضعف جنسی را می توان در دو گروه اولیه و ثانویه طبقه بندی نمود. آقایونی که دارای ضعف جنسی اولیه می باشند، هیچ گاه آنقدر نعوذ نمی شوند که بتوانند رابطه جنسی برقرار کنند.

در ضعف جنسی نوع دوم، حالت نعوذ پس از یک دوره نرمال از بین می رود. این امر به طور مکرر اتفاق می افتد بجز مواقعی که بیماری و یا جراحت خاصی صورت بپذیرد. راه درمان ضعف جنسینوع دوم قدری راحت تر است چراکه بیمار قبلاً تجربه عملکرد عادی آلت را داشته اند.

برای نعوذ چند فاکتور مورد نیاز است:

ایجاد علاقه و تمایل ذهنی عملکرد نرمال هورمون ها از جمله غده هیپوفیز تستسترون کافی ذخیره غنی خونی در آلت انزال زودرس (زمانیکه ارگاسم خیلی پیش از موقع نرمال حاصل می شود) چیزی جدای ضعف جنسی است و زوجین برای درمان این بیماری باید با پزشک متخصص مشورت کنند.

ناباروری در آقایون نیز جدای مقوله ضعف جنسی است. مردی که نمی تواند حالت نعوذ را حفظ کند، ممکن است هیچ مشکلی در بارور کردن همسر خود نداشته باشد. مرد نابارور می تواند به راحتی یک نزدیکی کاملاً طبیعی داشته باشد، اما نمی تواند همسر خود را بارور کند.

علائم در خانم ها یا آقایان :

  • کمبود علاقه به برقراری رابطه جنسی
  • عدم توانایی در ایجاد حس برانگیختگی
  • احساس درد به هنگام برانگیختگی(که در خانم ها شایع تر است)
  • ناباروری

در آقایان :

  • عدم توانایی در نعوذ
  • عدم توانایی در حفط نعوذبرای برقراری رابطه جنسی
  • تاخیر در انزال و یا عدم وجود انزال علیرغم وجود محرک های کافی
  • عدم توانایی در کنترل و زمانبندی انزال

در خانم ها :

  • ناتوانایی در آزاد کردن عضلات واژینال به منظور پذیرش آمیزش
  • کمبود میزان ترشحات روان کننده قبل و در حین برقراری رابطه جنسی
  • ناتوانی در رسیدن به اوج لذت جنسی زنانه

علل ضعف جنسي

دلایل این بیماری می تواند از آغاز و یا پس از تجربه ی دوره ای معین در فرد ایجاد شود. ممکن است به مرور زمان بر شدت آن افزوده شود و یا ممکن است به طور ناگهانی ایجاد شده و خود را به شکل ضعف کلی و یا جزئی جنسی نشان دهد.

دلایل بیماری می تواند عوامل مختلف جسمی، روانی و یا هر دو باشد:

فاکتورهای احساسی برون فردی (مشکلات زناشویی، عدم وجود اعتماد میان دو طرف) و یا درون فردی (مانند افسردگی، احساس ترس و گناه، وجود آسیب های جنسی در گذشته و غیره) باشد.

دلایل جسمانی هم می تواند شامل مواردی از قبیل مصرف مواد مخدر (نظیر: الکل، نیکوتین، نارکتین، قرص های روان گردان) و داروهای ضد افسردگی، آنتی هیستامین و سایر داروها باشد. پروستات، جراحی عروق، وجود مشکل در سیستم تنفسی، اختلال غدد مترشحه ماند تیروئید و غدد فوق کلیوی، اختلالات عصبی که به دلیل آسیب های گذشته ایجاد شده باشند (مانند آسیب ستون مهره ها و نخاع) و بیماری هایی نظیر دیابت، تصلب بافت ها، تومور و گاهی سفلیس و کمبود هورمونهایی ماند تستسترون و آندروژن از جمله سایر دلایل بروز این بیماری قلمداد می شوند.

ضعف جنسی را معمولاً می توان در ۴ گروه متفاوت طبقه بندی نمود:

  • اختلال در امیال جنسی
  • اختلال در نعوذ
  • اختلال در ارگاسم
  • و اختلال درد جنسی

 

گردآوري: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

 

منبع: پارسي طب

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی