تغذيه سالم سلامت

با میان وعده هاي مضر برای دستگاه گوارش آشنا شويد

در این مقاله مواردي از میان وعده های خوشمزه اما مضر براي دستگاه گوارش را معرفی می کنیم ...
تقویم فارسی اندروید

در این مقاله مواردي از میان وعده های خوشمزه اما مضر براي دستگاه گوارش را معرفی می کنیم .

8-bad-snack

گاهی اوقات قار و قور شکم این قدرت را دارد که منطق ما را زیر پا بگذارد و ما را به سمت غذاهای دم دستی موجود در فروشگاه ببرد . اگر به سمت خوراکی هایی بروید که هوس کرده اید مطمئن باشید که عقلتان پرچم سفید را بالا آوده و مغلوب هوسهای شکم تان می گردد .

اگر چه ممکن است این خوراکیهای پر سر و صدا بتواند هوسهای بعد از ظهر گاهی را فرو نشاند اما به دلیل میزان بالای چربی ترانس و نمکی که دارند ، کالری بسیار بالایی دارند که قابل اغماض نمی باشد .

در این مقاله ۸ مورد از این میان وعده های خوشمزه اما مضر را معرفی می کنیم :

۱ – ذرت بو داده شده با کره در ماکروویو

اطلاعات تغذیه ای : ۲ قاشق غذاخوری ذرت خام معادل ۲ فنجان ذرت بو داده دارای۱۸۰ کالری شامل ۱۲ گرم چربی ( ۲ گرم چربی اشباع و ۵ گرم چربی ترانس ) ، ۳۱۰ میلی گرم سدیم این میان وعده که شبها به هنگام تماشای تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرد واقعاً می تواند قلب را از کار بیاندازد . این خوراکی کره ای دارای ۵ گرم چربی می باشد که حدوداً ۳ برابر بیشتر از میزان مصرف مجاز روزانه که انجمن قلب آمریکا توصیه کرده است می باشد . چربی های ترانس با بروز بیماریهای قلبی – عروقی و سکته ارتباط مستقیم دارند و هم چنین میزان کلسترول بد (LDL ) را افزایش می دهد .

۲ – انواع پفک مثل کرانچی

اطلاعات تغذیه ای : ۲۱ عددد پفک حاوی ۱۷۰ کالری شامل ۱۱۰ گرم چربی، ۱٫۵ گرم آن چربی اشباع و ۲۵۰ میلی گرم سدیم می باشد این دسته از خوراکیها می تواند دور کمرتان را ۲ سانت افزایش دهد . یک وعده ناچیز از نوع ادویه دارش به اندازه یک قاشق غذاخوری کره چربی دارد و میزان کالری دریافتی از از مصرف ۲۱ عدد آن ۲ برابر بیشتر از ۱ قاشق غذاخوری کره کالری دارد .

۳ – ذرت بو داده چرب

اطلاعات تغذیه ای : ۲۰۰ کالری ، ۱۷ گرم چربی ، ۳ گرم چربی اشباع ، ۳٫۵ گرم چربی ترانس ، ۱۵۰ میلی گرم سدیم( به ازای ۲ فنجان ذرت بو داده ) بعضی از انواع ذرت بو داده می تواند در گروه میان وعده های سالم قرار گیرد . اما این نوع ذرت بو داده جز آنها نیست .چربی ترانس یک پرس آن ۲ برابر نیاز روزانه شما به چربی ترانس است و هم چنین بیشتر از ۲۵ درصد نیاز روزانه شما به چربی دارد بنابراین شما ترجیح می دهید به جای خوردن یک پرس از آن یک چیز برگر خوشمزه بخورید .

۴ – چوب شور

اطلاعات تغذیه ای : ۹۰ کالری ، ۱ گرم چربی ، ۵۰۰ میلی گرم سدیم به دلیل چربی کم شاید فکر کنید که انتخاب این اسنک شور انتخاب عاقلانه ای باشد . اما با نگاهی عمیق تر به اطلاعات تغذیه ای می بینید که اگر چه چربی کمی دارد اما ۳ برابر نیاز روزانه هر انسان که توسط انجمن قلب آمریکا پیشنهاد شده نمک دارد . مصرف نمک زیاد فرد را در معرض ابتلا به سکته ، بیماریهای قلبی و کلیوی و دیگر امراض قرار می دهد .

۵ – بیوکلز ( چیزی شبیه پفک که شکلی شبیه بوق دارد )

اطلاعات تغذیه ای : ۱۶۰ کالری ، ۹ گرم چربی ، ۸ گرم چربی اشباع ، ۳۱۰ میلی گرم سدیم ( به ازای ۱۱ عدد بیوکلز ) تنها مزیتی که برای این خوراکی شیپوری شکل متصور می شود این است که برای چربیهای شما ضرر دارد . یک وعده آن ۴۰ درصد نیاز روزانه شما به چربیهای اشباع را فراهم ساخته و کالری بسیار بالایی دارد.

۶ – پاستیل های میوه ای شکری

اطلاعات تغذیه ای : ۹۰ کالری ، حاوی ۱ گرم چربی ، ۴۵ میلی گرم سدیم ، ۱۲ گرم شکر با وجود کشش درونی نسبت به این خوراکی خوشمزه به دلیل میزان بالای شکر موجود در آن که چیزی در حدود ۱۲ گرم معادل ۳ قاشق چایخوری می باشد از خوردن این پاستیل های میوه ای خوداری نمایید .

۷ – بیسکویت ترد ساندویچی پنیر دار

اطلاعات تغذیه ای : ۱۹۰ کالری ، ۹ گرم چربی ، ۲٫۵ گرم چربی اشباع ، ۲۹۰ میلی گرم سدیم ( برای ۱ بسته ۶ تایی بیسکوییت ترد ) با نگاهی اجمالی به میزان نمک مورد استفاده در فرآیند تهیه متوجه می شویم که این پیش غذا ۲۰ درصد نیاز روزانه یک فرد به نمک را تامین می کند و میزان کالری دریافتی از این خوراکی بیشتر از کالری دریافتی از۴ ورق ژامبون می باشد . گویا شرکت تولید کننده تمام توانش را برای هر چه بیشتر کردن چربی و کالری به کار گرفته است .

۸ – چیبس چاودار تنوری 

اطلاعات تغذیه ای : ۱۷۰ کالری ، ۱۰ گرم چربی شامل ۲ گرم چربی اشباع و ۳ گرم چربی ترانس ، ۳۲۰ میلی گرم سدیم ( به ازای نصف فنجان چیبس ) ظاهر این دست خوراکی ها بسیار اغوا کننده است . این غذای سر پایی با ظاهر کلاسیک علاوه بر میزان بالای نمک حاوی ۳ گرم چربی بسیار مضر از نوع ترانس می باشد که دو برابر محدودیت روزانه هر فرد بالغ می باشد .

2 دیدگاه

2 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی