تغذيه سالم سلامت

بهترين ميان وعده هايي كه مي توان انتخاب كرد

انتخاب میان‌وعده‌ی مناسب، بهترین روش برای داشتن تغذیه‌ی سالم و جلوگیری از پرخوری در وعده‌های اصلی است...
تقویم فارسی اندروید

انتخاب میان‌وعده‌ی مناسب، بهترین روش برای داشتن تغذیه‌ی سالم و جلوگیری از پرخوری در وعده‌های اصلی است. البته بهتر است میان‌وعده‌های عصر بسیار سبک باشد چون فعالیت بدن کمتر می‌شود و به انرژی زیادی نیاز ندارد.

FZ5

با ما باشید تا چند ایده‌ی خوب برای انتخاب میان‌وعده‌ی مناسب را در اختیارتان بگذاریم.

میوه‌ها

همه‌ی میوه‌ها انتخاب‌های فوق‌العاده‌ای به عنوان میان‌وعده هستند. برای اینکه قانون گلوسید-پروتئین رعایت شود بهتر است به همراه میوه‌تان یک مشت آجیل یا ۵۰ گرم پنیر هم میل کنید.

ماست

پا در هر فروشگاهی که بگذارید انواع ماست‌ها در قفسه‌ها ردیف شده‌اند. ماست هم انتخاب خوبی است چون هم گلوسید دارد و هم پروتئین. توصیه می‌کنیم تا حد ممکن از ماست یونانی استفاده کنید. این نوع ماست پروتئین بیشتری دارد و میزان چربی آن ۰ درصد است.

ترکیب آجیل و میوه‌های خشک

ترکیب مغزها و میوه‌های خشک یعنی ترکیب گلوسید و پروتئین. این میان‌وعده‌ی سالم تامین‌کننده‌ی انرژی بدن است و شما از خوردن آن لذت خواهید برد. هر کدام از میوه‌های خشکی که بیشتر می‌پسندید را انتخاب کرده و با آجیل‌های مورد نظرتان مخلوط کنید.

  • توصیه می‌کنیم از مغزهای خام و غیرشور استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید که یک مشت کوچک از این میان‌وعده برایتان کافی است. در غیر این صورت کالری زیادی وارد بدنتان خواهد شد.

کمپوت یا سالاد میوه

اگر مصرف میوه‌ی کامل برایتان تکراری شده و می‌خواهید تنوع ایجاد کنید می‌توانید هرازگاهی از کمپوت نیز استفاده کنید.

توصیه می‌کنیم سالاد میوه درست کنید. خیلی ساده است میوه‌های مورد نظرتان را خرد کرده و مخلوط کنید. در نهایت یک مشت کوچک آجیل هم به آن اضافه کرده و با خانواده‌ی محترم میل کنید.

سبزیجات و پنیر

سالاد سبزیجات همیشه بهترین گزینه است. سبزیجات مورد نظر را خرد کرده و به اشکال مختلفی در بیاورید تا فرزندتان هم به خوردنش علاقه نشان دهد. اگر نمی‌توانید او را راضی کنید مثلاً یک لقمه نان و پنیر و گوجه بخورد کمی خلاق باشید. خیار، گوجه‌های خردشده به همراه تکه‌های نان و پنیر را داخل سیخ‌های چوبی بکنید و دستش بدهید. در این صورت میل بیشتری به مصرف آن خواهند داشت.

اسموتی‌های خانگی

فقط ۵ دقیقه وقت لازم است تا یک اسموتی سالم خانگی تهیه کنید. نصف فنجان توت‌فرنگی یا تمشک را با نصف موز و یک فنجان شیر داخل مخلوط کن بریزید و هم بزنید. سپس اسموتی خوشمزه‌تان را داخل لیوان ریخته و به عنوان میان‌وعده‌ی قبل از ظهر میل کنید.

مافین‌های خانگی

آشپزی و شیرینی‌پزی در خانه شاه‌کلید تغذیه‌ی سالم است. کیک‌ها و مافین‌های آماده را فراموش کنید. خودتان دست به کار شوید و مافین درست کنید. مافین‌های بزرگ بیرون معمولاً ۵۰۰ کالری بیشتر دارد. همین جمعه دستور تهیه‌ی یک مافین خوشمزه را از کتاب‌های آشپزی یا اینترنت درآورید و دست به کار شوید. مافین‌های خانگی هم سالم‌تر هستند و هم خوشمزه‌تر.

غلات صبحانه

غلات آماده طرفداران زیادی دارد. خیلی‌ها یک پیاله غلات را بدون اضافه کردن شیر میل می‌کنند. چون زیر دندان صدا می‌دهد و خوش‌آیند است. توصیه می‌کنیم یک لیوان شیر یا یک تکه پنیر هم به غلاتتان اضافه کنید تا همان قانون گلوسید – پروتئین رعایت شود. موقع خرید روی بسته‌بندی را بخوانید و محصولاتی را خریداری کنید که حاوی کمتر از ۱۰ گرم قند بوده و فیبرهای غذایی بیشتری داشته باشند.

  • توجه داشته باشید که پفک، کیک، کلوچه، چیپس، انواع آب‌میوه‌های صنعتی، شکلات‌های شیری، آب نبات و غیره انتخاب‌های خوبی نیستند.
  • اگر عاشق کیک هستید خودتان دست به کار شوید. در این صورت می‌توانید میزان شکر و ترکیبات دیگر را به اندازه اضافه کنید.

گردآوري: گروه هفت گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی