سلامت سلامت جسمي

با انجام اين كارهاي ساده، طول عمر خود را افزايش دهيد

گرچه مرگ عضو جدانشدنی زندگی بشر است اما تحقیقات به نتایجی دست یافته است که می تواند به انسان کمک کند تا مدت طولانی تری از حیات خود لذت ببرد و البته کیفیت زندگی مطلوبی نیز داشته باشد...
تقویم فارسی اندروید

گرچه مرگ عضو جدانشدنی زندگی بشر است اما تحقیقات به نتایجی دست یافته است که می تواند به انسان کمک کند تا مدت طولانی تری از حیات خود لذت ببرد و البته کیفیت زندگی مطلوبی نیز داشته باشد.

افزايش طول عمر
افزايش طول عمر

کاهش دریافت کالری روزانه

مقدار کالری دریافتی در طول روز باید بین 1500 تا 2500 کیلو کالری باشد. برای تامین این مقدار نه نیازی به تحمل گرسنگی است و نه محروم شدن از لذت خوردن. تنها با کاهش مصرف شکر، خمیرها، نوشابه های گازدار و غذاهای آماده می توان به این مهم دست یافت. سعی کنید عادات صحیح غذایی را در پیش بگیرید و نسبت به تغذیه صحیح خود دقت داشته باشید.

کلم بروکلی، میوه ها، قهوه و عسل؛ خوراکی های بی نظیر سلامتی

شاید شما هم جز افرادی هستید که نمی توانید روز خود را بدون نوشیدن یک فنجان قهوه آغاز کنید. این عادت را ترک نکنید اما در کنار آن حتما در برنامه غذایی خود میوه های سرشار از آنتی اکسیدان نظیر لیمو، سیب و گلابی را نیز بگنجانید.

مصرف هویج، کلم بروکلی و اسفناج نیز برای رسیدن به کیفیت زندگی مطلوب  و عمر طولانی بسیار مهم است. مقدار مصرف آلفا کاروتن با کاهش چشمگیر مرگ و میر در انسان رابطه دارد.

عسل نیز یک گنجینه سلامتی است که نباید از برنامه غذایی حذف گردد. این خوراکی مفید را باید یک شیرینی طبیعی و سرشار از ریز مغذی ها دانست. عسل خواص آنتی بیوتیک و انرژی زا دارد که برای همه افراد در سنین مختلف مناسب است.

پیشگیری از تجمع چربی های شکمی

یکی از بدترین آسیب هایی که سلامتی را تهدید می کند، چربی های شکمی است. این چربی ها نشان می دهند که عملکردی در بدن صحیح انجام نمی شود و می تواند زمینه ساز بسیاری از ناراحتی های قلبی عروقی باشد.

برای پیشگیری از چنین عواقبی مصرف چربی ها را کاهش دهید، ورزش کنید، مقدار بیشتری آب بنوشید و به میزان فشار خون و کلسترول توجه داشته باشید. برای کاهش اندازه دور شکم و کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی کافی است 3 تا 5 کیلوگرم وزن کم کنید. با توجه به آمار علمی، بیماری های قلبی عروقی نخستین عامل مرگ و میر در دنیاست و از همین رو اهمیت پیشگیری از این بیماری منطقی به نظر می رسد.

30 دقیقه پیاده روی روزانه

پیاده روی 30 دقیقه در طول روز فواید بسیاری برای قلب، پاها و ماهیچه ها دارد. برای چنین فعالیتی تردید نداشته باشید، حدالامکان در هوای پاک و آزاد راه بروید و از این فواید برای بهره مندی سلامتی و تقویت سیستم ایمنی کمک بگیرید. ورزش کردن یکی از مهم ترین اصول طول عمر است.

8 ساعت خواب طی شبانه روز

شاید عجیب به نظر برسد اما 70% افرادی که صد سال عمر دارند حدود 10 ساعت در شبانه روز می خوابند. البته باید به خواب شبانه نیم ساعت چرت بعد از ظهر را نیز اضافه کرد که به حفظ تناسب اندام و شادابی کمک می کند و موجب تقویت انرژی در عصر می شود.

خواب خوب و باکیفیت کلید حفظ سلامتی بدن و مغز است و توانایی های شناختی را افزایش می دهد. راستی شما چند ساعت در شبانه روز می خوابید؟

مطالعه، بازی و ارتباط مطلوب با دیگران

زندگی فعالی که با ابراز احساسات و انگیزه شناخت چیزهای تازه همراه است می تواند به حفظ سلامت و پویایی مغز کمک کند. همچنین باید به هیجانات نیز توجه داشت زیرا زندگی که با استرس و احساس ناراحتی و بدبختی همراه است زودتر از حد تصور پایان می گیرد. این یک واقعیت کاملا علمی است.

با افرادی که احساس خوشحالی و خوشبختی به شما می دهند و شما را به خنده وامی دارند ارتباط داشته باشید و سفر بروید. همه ما در زندگی به تعادل و اهمیت اولویت ها نیاز داریم. بعضی از چیزها را باید کنار گذاشت و از افرادی که انرژی منفی می دهند باید دور شد تا بتوان زندگی بهتری داشت.

سیگار را ترک کنید

بر کسی پوشیده نیست که ترک سیگار میتواند عمر را طولانی کند (تاثیر آن شما را شگفت زده میکند). طبق مطالعه پنجاه ساله در بریتانیا، ترک سیگار در سی سالگی، میتواند طول عمر را به اندازه یک دهه کامل افزایش دهد. ترک این عادت در 40، 50 یا 60 سالگی امید به زندگی را به ترتیب 9، 6 و 3 سال افزایش می دهد.

به معنويات بپردازید

تحقیقات نشان می دهند افرادی که به معنویت توجه می کنند، طول عمر بیشتری نسبت به افرادی که هیچ توجهی به آن ندارند، خواهند داشت. در یک مطالعه 12 ساله، مشخص شد افراد بالای 65 سال که بیش از یک بار در هفته کارهای مذهبی انجام می دهند، پروتئین کلیدی سیستم ایمنی شان بیشتر از افراد مشابه است که هیچ اقدام مذهبی انجام نمی دهند. همچنین در این افراد، مرگ در حین پژوهش کمتر محتمل بود. شبکه اجتماعی قدرتمندی که در بین افرادی که با هم مراسم و آیینی اجرا می کنند، ایجاد می شود، می تواند در سلامت عمومی آنها نقش داشته باشد.

خواب نیمروز داشته باشید

خواب نیمروز در بسیار از نواحی جهان، امری معمول و طبیعی است و حالا شواهد علمی نشان می دهند که چرت زدن در روز می تواند به افزایش طول عمر کمک کند. مطالعه ای اخیرا انجام شد که شامل 24000 شرکت کننده بود، نتایج آن نشان داد که خواب نیمروزی منظم نسبت به خواب نیمروزی هر از گاهی، احتمال مرگ ناشی از بیماری قلبی را 37 درصد کاهش می دهد. محققان تصور می کنند خواب میان روز با کاهش هورمونهای استرس به قلب کمک می کند.

مجرد نمانيد

مطالعات متعدد نشان داده اند که افراد متاهل نسبت به همتایان مجرد خود، طول عمر بیشتری دارند. بسیاری از محققان این امر را به تفاوت از نظر حمایت اجتماعی و اقتصادی در متاهلها نسبت به مجردها نسبت می دهند. اگر چه تاهل در حال حاضر بیشترین فواید را دارد، اما تاهل در گذشته (افرادی هم که جدا شده یا بیوه شده اند) نیز میزان مرگ و میر را کاهش می دهد.

كينه ها را فراموش كنيد

رها کردن کینه، تاثیر و فواید فیزیکی چشمگیری دارد. عصبانیت مزمن با کاهش عملکرد ریه ، بیماری قلبی، سکته و ناراحتی های دیگر همراه است. بخشش، اضطراب را کاهش می دهد، فشار خون را پایین می آورد و به شما کمک می کند آسان تر تنفس کنید. این فواید طول عمر را نیز بیشتر می کنند.

 کمربند ایمنی ببندید

در ایالات متحده تصادفات پنجمین عامل مرگ و میر در کل جمعیت و اولین عامل مرگ و میر در بین افراد در سنین 1 تا 24 سال، به حساب می آید. استفاده از کمربند ایمنی راهکار ساده ای برای افزایش احتمال طول عمر است. مثلا در وقایع تصادفات وسایل نقلیه، کمربند ایمنی خطر مرگ یا آسیبهای جدی را تا 50 درصد کاهش میدهد. در تصادفات دوچرخه، بیشتر مرگها، توسط جراحات سر ایجاد می شوند بنابراین همیشه از کلاه ایمنی استفاده کنید.

طول عمر نتیجه یک زندگی راحت است. حتما به حفظ سلامت جسم و روح خود اهمیت دهید تا همواره از زندگی لذت برید.

گردآوری و تنظیم:  گروه ۷ گنج 

www.7ganj.ir

منابع: قدس آنلاين/ سيمرغ

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی