دانستنی های قبل از ازدواج

این طور برای عروسی آماده شوید

تقویم فارسی اندروید

این طور برای عروسی آماده شوید

عکس عروسی

هر دختری آرزو دارد مراسم ازدواجش زیبا و باشکوه باشد

 

با شروع ماه ربیع الاول و اعیادی که پیش رو داریم  خیلی ها قصد دارند در  مقدمات عروسی شان را آماده کنند. اگر شما هم جزو این عده هستید، خواندن این متن کمکتان می کند تا بهتر برای برگزاری جشن تان برنامه ریزی کنید.

تقویم بیاورید

قبل از هر کاری، باید سری توی تقویم فرو ببرید و همه تاریخ ها را به دقت چک کنید. هیچ چیزی نباید باعث شود که تاریخ عروسیتان مشخص نباشد چون هیچ چیز به اندازه بلاتکلیفی و نداشتن برنامه زمانی، نمی تواند باعث اضطراب شما و قر و قاطی شدن برنامه هایتان شود. از طرف دیگر وقتی تاریخی برای عروسی تان نداشته باشید، در زمان بی انتهایی به سر خواهید برد که هیجان و انگیزه ازدواجتان را نابود می کند.

می توانید با خانواده تان صحبت کنید و زمانی را در نظر بگیرید و در روز بله برون با خانواده طرف مقابل مطرح کنید تا هر ۲ خانواده بر اساس یک پیش بینی حساب شده تاریخی را برای مراسم ازدواجتان در نظر بگیرند. حواستان به مناسبت های مذهبی باشد. اگر هم برای سال آینده برنامه عروسی دارید که باید بدانید تقویم سال 95 از همین حالا روی سایت مرکز تقویم موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران موجود است.

تکلیف تان را مشخص کنید

هر دختری آرزو دارد مراسم ازدواجش زیبا و باشکوه باشد اما مصلحت زندگی های امروزی طور دیگری حکم می کند. ممکن است با نامزدتان به این نتیجه برسید که بهتر است جشن عروسی تان را به یک مهمانی خانوادگی تغییر دهید. یا شاید تصمیم بگیرید یک سفر تفریحی یا زیارتی را جایگزین عروسی کنید. تکلیفتان را هر طور که هست خیلی زود مشخص کنید تا مقدمات آن را فراهم آورید. برای مشخص کردن این تکلیف، باید لیستی از اولویت های زندگی تان فراهم آورید.

ببینید چه چیز برایتان مهم تر است؟ اجاره یک خانه بهتر یا داشتن مراسم عروسی؟ خرید ماشین یا برگزاری مراسم در یک باغ مجلل؟ اندوخته کردن پس انداز یا… به هر حال تکلیفتان را مشخص کنید و بعد از تصمیم گیری، راه را برای هر انتقادی ببندید. یادتان باشد هر تصمیمی در این باره بگیرید، باید تا آخر پای آن بایستید، جواب دخالت بزرگترها را با احترام بدهید و هیچ وقت پشیمان نشوید و نگویید من بخاطر تو عروسی نخواستم/ یا من بخاطر تو زیر بار قرض رفتم و عروسی گرفتم.

چقدر می توانید هزینه کنید؟

هر تصمیمی که برای برگزاری جشن تان گرفتید، باید با جزئیات روی کاغذ بیاورید، مرحله به مرحله آن را بنویسید، مقدمات پیش از جشن، خودجشن و پس از جشن را یادداشت کرده و هزینه های جزء به جزء را بیاورید.

حالا نگاهی به پس اندازتان کنید، منابع موجود برای تامین مالی را بررسی کرده و موارد نالازم را از فهرست خط بزنید. شاید مجبور شوید کمی لیستتان را بالا و پایین کنید تا دخل و خرجتان با هم بخواند. این جور وقت ها کمی صرفه جویی و قناعت خیلی گره گشا خواهد شد. از دیگران پرس و جو کنید و سعی کنید روش های ارزان تر برگزار کردن مراسم (یا ارزان تر برپا کردن برنامه های جایگزین عروسی) را یاد بگیرید. در این راه حتما با بزرگترها بخصوص پدر و مادر همسرتان مشورت کنید.

برنامه عروسی

عکس عروسی

روش های ارزان تر برگزار کردن مراسم ازدواج را یاد بگیرید

چه کسی مهمان شماست؟

فهرست مهمانانتان را آماده کنید و در این بین با خانواده خود و همسرتان مشورت کنید تا کسی از قلم نیفتد. لازم نیست همه دوستان یا اقوام دور را دعوت کنید. این روزها همه درک می کنند که گرفتن مراسم عروسی دشوار و سنگین است. بنابراین انتظار ندارند حتما در مراسم شما حضور داشته باشند. در هنگام فهرست نوشتن مهمانان به هزینه های آن بیشتر از ناراحت شدن این و آن فکر کنید.

فهرست درست کنید

مهم ترین قدم، درست کردن فهرستی از منابع مالی موجود و هزینه هایتان است. تا وقتی نقشه راه مشخصی نداشته باشید، نمی توانید مسیر درستی را در پیش بگیرید. به پس اندازتان نگاهی بیندازید. آیا کافیست؟ ببینید چقدر می توانید از کمک والدین و آشنایان استفاده کنید. چقدر امکان وام گرفتن و پرداخت اقساط وام را دارید. همه چیز را کامل و دقیق و شفاف مشخص کرده، روی کاغذ بیاورید و این کاغذ را به عنوان راهنمای همه تصمیم گیری هایتان همیشه همراه خود داشته باشید.

جو نگیردتان!   

بگذارید یک هشدار بدهیم؛ احتمال جوگیری شما در جریان ازدواج بسیار زیاد است! خیلی از زوج های جوان در پروسه ازدواج هیجانی می شوند و موقع هزینه کردن، می گویند: «حالا ما که داریم هزینه می کنیم، یک کم رویش می گذاریم تا آبرومندانه تر شود.» این جمله خطرناک را برای هیچ چیزی اعم از لباس عروس و داماد، آرایشگاه، سالن یا شام عروسی نگویید. به شدت از این جمله بترسید چون همین یک ذره ها، ناگهان جمع می شوند و هزینه ای بزرگ روی دستتان می گذارند. به اندازه خرج کنید و همیشه نگاهی به کاغذ فهرست هزینه هایتان داشته باشید. هر چیزی که در دو دو تا چهارتای این کاغذ نمی گنجید، خیلی محکم و منطقی، از ذهنتان بیرون کنید.

یک توصیه

هزینه کردن در برخی موارد، ارزشش را دارد. آنقدر که شاید بتوانید از برخی هزینه ها کم کنید و به این موارد بیفزایید. مثل چی؟ مثلا اجاره کردن خانه ای مناسب تر. به جای اجاره کردن یک خانه تنگ و کوچک یا قدیمی، بهتر است کمی از هزینه های عروسی تان بزنید و خانه ای بگیرید که دستکم کیفیت یک سال زندگی تان در گرو کیفیت آن است. یا به جای هزینه های گزاف برای شام عروسی، اجازه دهید کمی پول ته حسابتان بماند تا بتوانید بعد از عروسی کمی به خودتان برسید و سفر بروید یا برای زندگی مشترکتان هزینه کنید. این جور وصله پینه های مالی قطعا فردای زندگی خیلی به کارتان خواهد آمد!

منبع:تبیان

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی