اخبار اجتماعی و اقتصادي اخبار داغ

ايران نيز صاحب پارکینگ زیرزمینی مي شود

قائم مقام معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از ساخت نخستین پارکینگ زیرزمینی پایتخت در ونک خبرداد...
تقویم فارسی اندروید

قائم مقام معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از ساخت نخستین پارکینگ زیرزمینی پایتخت در ونک خبرداد.

حجت الله بهروز در تشریح این خبر با اشاره به بحث‌های لویه درخصوص احداث پارکینگ‌های زیرزمینی در پایتخت اظهار داشت: این طرح هم اکنون در مرحله مطالعاتی بوده که هنوز به جمع بندی قطعی و مشخصی درخصوص شکل و حمل احداث پارکینگ‌ها دست نیافته‌ایم.
وی افزود: متأسفانه در کشور ما به استثنای مترو و تونل که آن هم به لحاظ قانون خاص خود مبنی بر احداث در زیر معابر عمومی، تاکنون امکان به کارگیری فضاهای زیرسطحی فراهم نشده و این به رغم برخورداری کشور و نیز پایتخت از فضاهای عمومی مناسب جهت احداث پارکینگ‌های زیرزمینی است.

قائم مقام معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران به تجربه بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا درخصوص به کارگیری فضاهای زیر میادین شهر جهت مصارف عمومی اشاره کرد و افزود: در تهران نیز هم اکنون طرحهایی در برخی میادین نظیر میدان ونک ارائه گردیده که اجرایی نمودن آن امکان کاربردی نمودن فضاهای زیر سطحی جهت احداث پارکینگ و استفاده عمومی را فراهم خواهد ساخت.

بهروز ادامه داد: موارد مطرح شده هم اکنون در قالب طرح بوده و اجرایی نمودن آن مستلزم اصلاح و قوانین جاری و تبین قوانین و آئین نامه‌هایی است که استفاده از این فضاهای زیرسطحی را برای شهروندان ایمن نماید.

وی با بیان اینکه سال آینده شاهد افتتاح یکی از این پارکینگهای زیرزمینی خواهیم بود اظهار داشت: با اجرایی شدن این طرح پس از مشهد، تهران دومین شهر برخوردار از پارکینگ‌های زیرزمینی کشور خواهد شد اما به دلیل مشخص نبودن جزئیات قطعا ساخت آن در ماههای نخست سال نخواهد بود.

قائم مقام معاون حمل و نقل ترافیک اجرای این پروژه از برنامه‌های معاونت حمل و نقل ترافیک و با همکاری معاونت فنی و عمران و شهرسازی عنوان کرد و افزود: نقش معاونت شهرسازی دراین پروژه نسبت به سایر بخشها پررنگ‌تر بوده چرا که از نظر این حوزه شکل روبنای این فضای زیرسطحی، آزاد بودن و نیز عدم وجود ساختار بر روی آن حائز اهمیت است.

بهروز در ادامه میادین ونک، هفت تیر و صادقیه را از جمله مکانهای پیشنهادی جهت ساخت پارکینگ زیرزمینی در تهران نام برد و تأکید کرد: اولویت اجرای این طرح نخست در میادین ونک و سپس در میدان هفت تیر خواهد بود.

وی ونک را از نظر میزان تردد عابر پیاده، عبور خودروها، و نیز برقراری ارتباط میان چند نقطه شهر به عنوان بزرگترین گره ترافیکی تهران دانست و خاطر نشان کرد: امیدواریم با اجرای این پروژه از میدان ونک و آلودگی‌های ناشی از آن کاسته شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی