تبلیغ رپورتاژ

انتخاب بهترین شهر برای اولین سفر به ترکیه

تقویم فارسی اندروید
سفر به ترکیه
سفر به ترکیه

اگر به فکر قدم‌زدن در مساجد تاریخی، دیدن معماری‌های دیدنی عثمانی، گوش دادن به اذان و داشتن ماجراجویی‌های جادویی در سرزمینی شگفت‌انگیز هستید، ترکیه مکان مناسبی برای تعطیلات بعدی شماست. ترکیه کشوری است که با ورود به آن از مکان‌های باستانی آن شگفت‌زده خواهید شد، می‌توانید در سواحل آن استراحت کنید، از بازارهای سنتی آن خرید کنید، از چندین سایت میراث جهانی یونسکو بازدید کنید و از مناظر دیدنی آن لذت ببرید. این مقاله برخی از معروف‌ترین و نمادین‌ترین مکان‌های ترکیه و همچنین برخی از نقاط کمتر شناخته شده را به شما معرفی می‌کند.

اگر به دنبال اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک هستید و برای اولین بار به منظور خرید ملک در ترکیه می‌خواهید از این کشور دیدن کنید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از تیم مشاوران ام تی سی هوم برای یافتن بهترین ملک در بهترین منطقه کمک بگیرید.

استانبول؛ انتخاب اول توریست‌ها

استانبول که محبوب‌ترین شهر ترکیه است، بهترین تفریحات شبانه را ارائه می‌کند. این شهر با بیش از 2500 سال تاریخ و مکان‌های دیدنی باورنکردنی، یک دیگ ذوب فرهنگی کامل است. پایتخت چهار امپراتوری بوده است و بقایای هر یک از این امپراتوری‌ها هنوز هم قابل مشاهده است. بسیاری از ساختمان‌ها و مکان‌های دیدنی از گذشته مجلل استانبول امروزه دست‌نخورده باقی‌مانده‌اند و میراث فرهنگی شهر بسیار چشمگیر است.

پیشنهاد می‌کنیم اولین روز خود را به کاوش در مشهورترین مکان‌ها و جاذبه‌های تاریخی استانبول بگذرانید که بیشتر آنها بخشی از سایت میراث جهانی استانبول هستند. بیشتر مکان‌های تاریخی اصلی استانبول در منطقه سلطان احمد استانبول در منطقه فاتح واقع شده‌اند که توصیه می‌کنیم از آنجا شروع کنید.

در شهر استانبول انتخاب اول توریست‌ها برای بازدید، دیدن کردن از ایاصوفیه زیبا است، یک بنای بیزانسی که در ابتدا به عنوان یک کلیسای مسیحی در قرن ششم پس از میلاد ساخته شد و در قرن‌های بعد به یک مسجد تبدیل شد. این بنا منعکس کننده تغییرات مذهبی است که در طول قرن‌ها رخ داده است و دارای کتیبه‌های اسلام و همچنین موزاییک‌های مجلل مسیحیت است.

مسجد آبی یکی دیگر از مکان‌های دیدنی شهر است که شهرت جهانی دارد که به خاطر کاشی‌های آبی رنگی که دیوارهای آن را احاطه کرده‌اند، نام‌گذاری شده است. این بنا که بین سال‌های 1609 و 1616 ساخته شده است، هنوز هم اهمیت بالایی برای تاریخ امپراتوری عثمانی دارد. مدتی را در آنجا سپری کنید و زیبایی‌های معماری را در آغوش بگیرید.

سفر دریایی در تنگه بسفر نیز رؤیایی‌ترین بخش سفر استانبول است. سفر روی بسفر به شما این امکان را می‌دهد که از جزیره‌های شهر استانبول دیدن کنید. تنگه بسفر بخش‌های اروپایی و آسیایی استانبول را از هم جدا می‌کند، بنابراین شما در امتداد شکاف قاره‌ای شناور خواهید بود. بسیاری از سفرهای دریایی روی بسفر شامل شام و سرگرمی هستند.

شهرهای ساحلی برای یک سفر کلاسیک تابستانه

انتخاب شهرهای ساحلی برای بازدید نیز از بیشترین و البته محبوب‌ترین انتخاب توریست‌ها است. این شهرها در تابستان بسیار پرتقاضا و شلوغ هستند و گردشگران زیادی برای استفاده از تفریحات آبی و آفتاب گرفتن این شهرها را برای سفر انتخاب می‌کنند. در این بخش با همراهی  ام تی سی هوم به معرفی تعدادی شهر ساحلی برای سفر در تابستان می‌پردازیم.

آنتالیا

آنتالیا بزرگ‌ترین شهر در سواحل دریای مدیترانه ترکیه است و به نام ساحل فیروزه‌ای معروف است. در شب، آنتالیا مکانی پر جنب و جوش با تعداد زیادی رستوران، بار، کافه و کلوپ‌های شبانه است. این شهر دارای سینما نیز است و برخی از فیلم‌ها به زبان اصلی انگلیسی (با زیرنویس ترکی) نمایش داده می‌شوند. علاوه بر اینها، این شهر به 4 دلیل خاص ارزش دیدن دارد:

1-      شهر قدیمی با دیوار کالیچی

کالیچی مرکز شهر تاریخی است که بر بالای صخره‌ای با پیچ و خم قرار گرفته است. این شهر با خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده باریک در اطراف بندر زیبای قدیمی ساخته شده است و با ردیف خانه‌های بازسازی‌شده عثمانی، مغازه‌ها، بازار و مساجد تکمیل شده است.

2-       سواحل باشکوه

سه تا از محبوب‌ترین سواحل ترکیه، ساحل شنی کنیالتی که کیلومترها بین صخره‌ها و کوه‌ها امتداد دارد، ساحل تاریخی سیرالی (المپوس) با سنگ‌ریزه‌ها و مهمان‌خانه‌های خانوادگی متعدد و ساحل زیبای لارا با ماسه‌های خوب و فعالیت‌های فراوان در آنتالیا قرار گرفته‌اند.

3-      آبشار

آنتالیا همچنین خانه چندین آبشار خیره کننده ترکیه است. آبشار وسیع کورسونلا (Kursunla) در وسط یک جنگل کاج و دره قرار دارد. آبشارهای باشکوه دودن، آبشارهای بالا و پایین، از کوه‌های توروس تا دریای مدیترانه و آبشار ماناوگات در 3 کیلومتری شمال ماناوگات کشیده شده‌اند.

4-      خرابه‌های روم باستان

خرابه‌های شهر پرگ (Perge) یکی از بزرگ‌ترین استادیوم‌های حفاظت‌شده در جهان را دارد و برای تماشای مسابقات ارابه سواری ساخته شده است، به‌علاوه دو برج دروازه غیرمعمول و تئاتر بزرگ آن در آنتالیا قرار دارند. یکی دیگر از مجموعه ویرانه‌های جذاب، شهر باستانی آسپندوس با تئاتر باستانی عظیم آن نیز در آنتالیا است.

بدروم

بدروم (Bodrum) یک شهر ساحلی زیبا است که برای استراحت در تعطیلات عالی است. این شهر یکی از بهترین مناطق برای اقامت در ترکیه است و به خاطر آب‌های شفاف، فعالیت‌های ساحلی فراوانش و موزه باستان‌شناسی زیر آبی که دارد، مشهور است. اگر به دنبال آفتاب گرفتن هستید، حتماً به بدروم بروید.

کاس

کاس (Kas) یک شهر ساحلی دوست داشتنی است که در ساحل دریای مدیترانه قرار دارد و بر روی یک تپه کوچک ساخته شده است که چشم‌اندازهای عالی اقیانوس را ایجاد می‌کند. این شهر ساحلی ترکیبی عالی از استراحت و فعالیت‌های در فضای باز را ارائه می‌دهد. بازدیدکنندگان می‌توانند به راحتی یک هفته را در اینجا و در ساحل کاپوتاش، یکی از معدود سواحل شنی سفید در منطقه یا ساحل آدا، یک ساحل شنی زیبا و نزدیک به شهر، در آفتاب بگذرانند. این شهر در واقع یک دهکده ماهیگیری تاریخی است که زمانی شهر باستانی آنتیفلوس بوده است. خوشبختانه برای بازدیدکنندگان، هنوز خرابه‌های باورنکردنی برای کاوش وجود دارد، از جمله مقبره باشکوه شیر که قدمت آن به قرن چهارم قبل از میلاد باز می‌گردد.

آلاچاتی و چشمه

آلاچاتی و چشمه (Cesme و Alacati) شهرهای ساحلی هستند که کمتر از یک ساعت در غرب ازمیر قرار دارند. آنها ارزش بازدید را برای یک روز زیبا بین ساحل و قدم‌زدن آرام در خیابان‌های سنگ‌فرش این شهرهای عجیب و غریب دارند.

کوش آداسی

کوش آداسی (Kuşadası) یک شهر ساحلی محبوب در ترکیه است که طیف گسترده‌ای از گزینه‌های اقامتی و همچنین سواحل و جاذبه‌ها را ارائه می‌دهد. این شهر همچنین به افسوس، یکی از معروف‌ترین شهرهای ویران شده باستانی ترکیه بسیار نزدیک است.

فتحیه

فتحیه (Fethiye) یک شهر ساحلی زیبا و شهر تفریحی در دریای اژه ترکیه است و ترکیبی واقعی از فعالیت‌هایی با آرامش فوق‌العاده تا افزایش آدرنالین را برای لذت بردن ارائه می‌کند. این منطقه به دلیل رنگ باورنکردنی آبی که در اینجا خواهید یافت، به ساحل فیروزه معروف است. فتحیه چیزهای زیادی برای ارائه دارد، اما یکی از محبوب‌ترین کارهایی که می‌توان در این شهر انجام داد، شنا کردن و استفاده از خط ساحلی زیبا، آب‌های زیبا و جزایر مجاور است. فعالیت‌های آبی محبوب شامل قایق‌سواری، شنا، غواصی، ماهیگیری و اسکی روی آب در این شهر از علاقه‌مندی‌های گردشگران است.

هنگام سفر به فتحیه، بازدید از مرداب آبی در نزدیکی اولودنیز و همچنین دره پروانه‌ها ضروری است. برای بازدید از جزایر مجاور و شنا کردن در برخی از آبی‌ترین دریاهایی که تا به حال دیده‌اید، یک سفر یک روزه با کروز گلت داشته باشید.

عجایب طبیعی و تاریخی برای طبیعت‌گردان

کشور ترکیه دارای 18 مکان شگفت‌انگیز میراث جهانی یونسکو است. کشوری پر از تاریخ و فرهنگ، ترکیه دارای مجموعه‌ای کامل از مکان‌های زیبا و خیره کننده است که در انتظار شما هستند. در این بخش به معرفی شهرهایی با عجایب طبیعی و تاریخی برای طبیعت‌گردان می‌پردازیم.

کاپادوکیه

کاپادوکیه (Cappadocia) به دلیل اجزای زمین‌شناسی فوق‌العاده‌اش و دودکش‌های پری محبوب است. کاپادوکیا مکان جهانی یونسکو است. بازدیدکنندگان برای دیدن مناظر سورئال، صخره‌های جالب و خانه‌های غار باستانی آن می‌آیند. همچنین یکی از محبوب‌ترین مکان‌های جهان برای پرواز با بالون است! عمارت‌های افسانه‌ای کاپادوکیا به سادگی تماشایی هستند و بالن سواری بر فراز کوه‌های آن، تعطیلات شما در ترکیه را کامل می‌کند. این مکان سرشار از راز است و گفته می‌شود اجزای سنگی آن خلاصه‌ای از چندین دهه شعله و نسیم است اما در اصل در اثر فرسایش تشکیل شده‌اند و مناظره‌ای عالی را به وجود آورده‌اند.

پاموکاله

پاموکاله (Pamukkale) در منطقه دنیزلی واقع شده است و به خاطر حوضچه‌های آب گرمش که عملکرد سنگ آهک و مواد معدنی کلسیم را دارد، محبوب است. این مکان مجموعه‌ای از حوضچه‌های آب گرم پلکانی و آبشارهای متعددی است که همه این استخرها را به هم متصل می‌کنند و منظره‌ای رویایی مانند در جنوب غربی ترکیه ایجاد می‌کنند. تراس‌ها از لایه‌های سنگ تراورتن، رسوب سفیدی که توسط چشمه‌های آب گرم ته‌نشین شده است، ایجاد شده است که به مرور زمان جامد شده و جامد شده است. پاموکاله یک مکان بهشتی است، که به قلعه‌های پنبه‌ای معروف است زیرا از این رسوب سکوها، صخره‌ها و تراس‌هایی تشکیل شده‌اند که در کنار هم به‌عنوان نوعی قلعه سفید و غول‌پیکر ظاهر می‌شوند.

پاموکاله
پاموکاله

افسوس

برای دوستداران تاریخ، افسوس (Ephesus) یک مقصد قطعی است که باید در ترکیه از آن بازدید کنند. در ابتدا به عنوان یک شهر بندری توسط یونانی‌ها ساخته شد، اما بعداً توسط رومیان تصرف شد. امروزه افسوس با ساختارهای به خوبی حفظ شده خود به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده است. تعداد کمی از نشانه‌های باستانی به اندازه ویرانه‌های این شهر باستانی چشمگیر هستند. در تاریخ باستانی این مکان غوطه‌ور شوید، اگرچه هزاران سال از آن گذشته است، تقریباً غیرممکن است که تحت تأثیر تاریخ و بقایای این شهر زمانی شلوغ قرار نگیرید.

در بازدید خود از این سایت باشکوه، کتابخانه سلسوس را از دست ندهید، این کتابخانه مشهورترین سازه در افسوس است که در بسیاری از کارت‌پستال‌های افسوس نشان داده شده است. زمانی یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های دنیای باستان بود که بیش از 12000 طومار را در خود جای داده بود، نمای آن هنوز تقریباً دست‌نخورده است.

سخن پایانی

ترکیه که در دریای زیبای اژه و مدیترانه زندگی می‌کند، مقصدی باورنکردنی برای سفر است که قطعاً برای همه چیزهایی دارد. ترکیه جایی است که ماجراجویی در انتظار شماست، سواحل زیبا نام شما را صدا می‌کنند و شگفتی‌های معماری شگفت‌انگیز چشمان شما را سیراب می‌کنند. در این مقاله به معرفی بهترین شهر برای اولین سفر به ترکیه می‌پردازیم تا شما را در اولین بازدیدتان از ترکیه راهنمایی کنیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی اقامت ترکیه با خرید خانه از شما دعوت می‌کنیم به سایت ام تی سی هوم به آدرس mtcco.net مراجعه کنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی