سلامت سلامت جسمي

امیدهای تازه برای درمان بیماری ام اس و ديابت نوع 1

کشف جدید محققان دانشگاه بریستول، چگونگی توقف سلول‌ها از حمله به بافت سالم را نشان می‌دهد؛ در این حالت سلول‌ها از حالت تهاجمی به حفاظتی تبدیل شده و روند حمله سیستم ایمنی به بافت سالم متوقف می‌شود...
تقویم فارسی اندروید

محققان انگلیسی موفق به کشف چگونگی خاموش شدن بیماری‌های خود‌ایمنی شده‌اند که می‌تواند نویددهنده توسعه درمان بیماری ام اس باشد.

 ام اس

کشف جدید محققان دانشگاه بریستول، چگونگی توقف سلول‌ها از حمله به بافت سالم را نشان می‌دهد؛ در این حالت سلول‌ها از حالت تهاجمی به حفاظتی تبدیل شده و روند حمله سیستم ایمنی به بافت سالم متوقف می‌شود.

این نتایج به افزایش بینش استفاده از ایمونوتراپی آنتی ژن خاص بعنوان درمان بسیاری از بیماری‌های خودایمنی (autoimmune) از جمله ام اس، دیابت نوع یک، بیماری گریوز، لوپوس اریتماتوی سیستمیک (SLE) منجر خواهد شد.

پروفسور «دیوید ریس» سرپرست تیم تحقیقاتی دانشکده پزشکی سلولی و مولکولی تأکید کرد: این نتایج دید جدیدی را نسبت به پایه مولکولی ایمونوتراپی آنتی ژن خاص گشوده و فرصت‌های تحقیقاتی بیشتری را برای توسعه روش‌های درمانی موثر فراهم می‌کند.

به گفته «ریس»، در این شرایط پزشکان قادر خواهند بود که بصورت انتخابی، سلول‌هایی که باعث بیماری خودایمنی می‌شوند را هدف قرار داده و روند تخریب بافت‌های سالم را متوقف کنند.

این مطالعه همچنین نشان داد که درمان موثر از طریق افزایش تدریجی دوز قطعه آنتی‌ژن تزریقی قابل دستیابی است؛ این تغییرات در بیان ژن، میزان اثربخشی درمان و تبدیل سلول‌های مهاجم به سلول‌های محافظ را توصیف می‌کند.

نتایج این مطالعه در مجله Nature Communications منتشر شده است.

گردآوري: گروه 7 گنج

منبع: ايسنا

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی