دانستنی های بعد از ازدواج دانستنی های قبل از ازدواج روانشناسی سبك زندگي

امار خیانت چگونه است و دلیل خیانت مردان چیست؟

تقویم فارسی اندروید

امار خیانت نشان می دهد که مردها نسبت به زنان بیشتر دچار خیانت میشوند. چون مردها اوقات بیشتری را دور از خانه و در اجتماع به سر میبرند پس با افراد بیشتری نیز در ارتباط هستند و میتوانند به صورت پنهانی با افراد دیگری نیز در ارتباط باشند و به همسر خود خیانت کنند.

خیانت مردان
خیانت مردان

بعد از گذشت مدتی از زندگی مشترک، زن و شوهر به اخلاق و روحیات هم اگاه میشوند پس زن میداند که شوهر خود در حالات مختلف همانند شاد بودن، عصبی بودن، گرسنه بودن و خسته بودن چگونه رفتار می کند و چه عکس العملی دارد. وقتی که مردی خیانت میکند رفتارهای او نیز تغییر بسیاری خواهد داشت از این رو زن میفهمد که شوهرش غیر قابل پیش بینی شده و چیزی در این میان مشکل دارد و به شوهر خود سوظن پیدا میکند. از خصوصیات زنان، نکته سنج و ریز بین بودن انها است. پس در صورت خیانت مرد بسیار حساس تر میشوند و کوچکترین رفتار مشکوکی از طرف شوهر را زود متوجه میشوند و تلاش میکنند که بفهمند حدسشان درست است یا نه .

البته خیانت فقط خیانت جنسی نیست و میتواند به شکل های دیگری مانند حرف زدن های پنهانی، بیرون رفتن های پنهانی و از این قبل باشد. در کل خیانت به این گونه تعریف میشود :

*رابطه ی پنهانی شخص متاهل با کسی که همسر قانونی او نیست، خیانت تلقی میشود. این رابطه میتواند شامل رابطه ی جنسی، مالی، احساسی و … باشد .

  انواع خیانت

انواع خیانت
انواع خیانت

1. خیانت اینترنتی یا مجازی

این خیانت امروزه با پیشرفت ارتباطات و شبکه های مجازی و بیشتر در ارتباط بودن به وسیله ی این برنامه ها روی میدهد.

2. خیانت جنسی

خیانت جنسی بدترین نوع خیانت است و به لحاظ قانونی جرم محسوب میشود. این نوع خیانت بسیار نابخشوندنی است و ممکن است همسر فرد خیانتکار به شدت از حاظ روحی و روانی اسیب ببیند.

3. خیانت عاطفی

این نوع خیانت محبت کردن به نفر سوم است جوری که فرد خیانتکار نوازش و توجه هایش از همسر خود دریغ کرده و در نهایت جایگاه عاطفی همسرش را به کسی دیگر در زندگیش تعلق میدهد.

علت خیانت مردان

شاید اکثریت وقتی سخن از خیانت مردان به میان بیاید به این فکر میکنند که مرد از لحاظ جنسی رضایت کافی نداشته و به همسر خود خیانت میکنند. باید بگوییم که این افکار اشتباه است. طبق نظر سنجی هایی که از این افراد گرفته شده است تنها ۷ درصد از مردان به دلیل نارضایتی جنسی به همسران خود خیانت میکنند ۹۳ درصد این افراد مشکلات دیگری را دلیل بر خیانت خود دانسته اند. عواملی همچون :

1. عدم توجه کافی زن به شوهر خود

مردان برخلاف ظاهر مردانه یشان می توانند بسیار فردی حساس و عاطفی باشند و بی توجهی از طرف همسرشان و توجه کردن زیادی به فرزندان و خانواده ی پدریشان و … می تواند در انها مشکلات عاطفی به وجود بیاورد و مرد از زن خود فاصله گرفته و از کسی دیگر محبت و توجه را خواهان دریافت باشد که این امر خود باعث خیانت در زندگی میشود.

2. عدم رضایت جنسی

مشکلات جنسی و درک نکردن طرفین مقابل و برطرف نکردن غرایز جنسی می تواند یکی از دلایلی باشد که مرد به همسر خود خیانت میکند و با فرد سومی وارد رابطه ی جنسی میشود.

عدم رضایت جنسی
عدم رضایت جنسی

3. رفتارسلطه جویانه و حکومتی زنان

بعضی از زنان دوست دارند در خانه به نحوی حکومت کنند و سلطه ی همه چیز در دست انها باشد به نوعی فرمان خانه و افراد در دست انها باشد این روحیات زن برای اکثر مردان خوشایند نیست و از همسر خود دوری میکنند به این دلیل که مردان دوست ندارند دائم کسی به ان ها امر و نهی کند.

4. سرزنش کردن بیش از حد مردان

مردان از اینکه مدام از طرف زن و یا همسر خود مورد سرزنش قرار بگیرند متنفر هستند و حسی تنفر به خود میگیرند و کمتر به همسر خود نزدیک میشوند. این سرزنش ها باعث میشود مرد از محیط خانه دور شده و زمینه ی خیانت برای او فراهم شود.

سرزنش مردان
سرزنش مردان

5. برای مردان همسر باشید نه مادر

گاهی دلسوزی و محبت های مادرانه مورد جذب مردان میشود اما این پایدار نیست به مرور زمان مرد نمی تواند با این موضوع کنار بیاید، چه بسا که مرد همسر می خواهد نه مادر. این احساس باعث میشود مرد نتواند با همسر خود رابطه ی جنسی برقرار کرده و باعث خیانت همسر بشود.

6. مشکوک بودن بیش از حد زن نسبت به شوهر

اینکه زن در اوایل رابطه زناشویی به دنبال گذشته مرد و ارتباطات او قبل از ازدواج باشد کاری بسیار اشتباه است. اینکه همیشه مرد را به چیزی که قبلا بوده است و یا کارهایی که انجام داده است، متهم کند و یا همیشه به چشم شک به همسر خود نگاه کند و بیش از حد به کنجکاوی و رفتارهای ازار دهنده اش ادامه دهد، باعث میشود که مرد نیز احساس بی محبتی و بی اعتمادی نسبت به همسر خود پیدا کند و رابطه ی عاطفی بین زن و مرد از بین برود.

7. نامتعادل بودن زمان کار و زندگی متاهلی

هنگامی که زن شاغل در زندگی مشترک اکثر وقت خود را برای کار و پسنداز صرف میکند باعث میشود که توجه کافی به همسر خود را نداشته باشد شاید زن ها بر این تصور باشند که همسرشان شاغل بودن ان ها را درک میکند اما این تصور کاملا اشتباه است بی توجهی به مرد و صرف نکردن وقت کافی برای او باعث میشود مرد با خود فکر کند که همسرشان به انها نیازی ندارند و فردی کم رنگ در زندگی انها هستند پس مرد در این میان به سمت کسانی جذب میشوند که توجه بیشتری به او دارند.

عدم توجه و نداشتن زمان کافی
عدم توجه و نداشتن زمان کافی

8. نامرتب بودن زنان و بی توجهی به ظاهر بعد از ازدواج

اکثر زنان بعد از ازدواج مانند قبل از ازدواج به ظاهر خود رسیدگی نمی کنند و این حرف را به خود میزنند :

ما دیگر انتخاب شده ایم و ازدواج کرده ایم پس لازم نیست مانند قبل باشیم.

این بدترین نوع تصورات زنان نسبت به خودشان است. مردها نیاز دارند همیشه زنان خود را اراسته و زیبا ببینند نه اینکه همیشه زنی نامرتب مقابلشان باشد. این قضیه باعث میشود که مرد از همسر خود خسته شده و نگاه و توجه ش به زنان دیگری جلب شود که این امر باعث دوری مرد از همسر خود شده و دلیل بر خیانت او میشود.

چگونه باید با خیانت همسر کنار امد ؟

بعد  از اینکه صد در صد مطمئن شدید که همسرتان به شما خیانت کرده است نخست باید کاملا ارامش خود را حفظ کنید چون ممکن است تصمیمی بگیرید که بعدا از انجام ان پشیمان شوید، ممکن است پر از احساسات متضاد و متفاوت بشوید.

پس باید قبل از هر چیز به خود وقت بدهید تا خوب فکر کنید و با این موضوع کنار بیاید و بهترین راه را انتخاب کنید.

محلی ارام را را برای فکر کردن انتخاب کنید به انجا بروید و همه چیز را از تمام زوایا بسنجید که چه چیزی باعث بر این خیانت شده است به دنبال مقصر نباشید. باید واقع بین بود و حقیقت و مشکلات را پذیرفت، هر عملی عکس العملی دارد.

پس باید به دنبال علت خیانت همسر خود باشید چه مشکلی پیش امده که موجب خیانت همسرتان و دوری از شما شده است بعد از برسی تمام دلایل شما تصمیم میگیرید که کنار شوهرتان بمانید و مشکل را حل کنید و یا اینکه از همسرتان جدا شوید.

صحبت کردن با همسر درباره ی دلیل خیانت او

بهتر است با شوهرتان صحبت کنید و دلیل خیانت او را از او بپرسید این پرسش ها باید کاملا ارام و بدور از جنگ و دعوا باشد.

چون ممکن است وضعیت را بدتر کرده و شوهرتان نسبت به شما جهبه بگیرد و از گفتن حقیقت و مشکلش خوداری کند.

پس بهتر است این کار را در ارامش و دو نفری انجام دهید. اگر به نتیجه ی مشخص نرسیدید بهتر است با یک مشاور خوب مشکل خود را به میان بگذارید تا راه درست را به شما نشان داده و یا مشکل را به بهترین شکل حل نماید.

صحبت کردن در مورد دلیل خیانت
صحبت کردن در مورد دلیل خیانت

مشورت با مشاورین خانواده بعد از خیانت همسر

قبل از تصمیم به جدایی باید موارد دیگری را نیز مد نظر بگیرید همانند فرزندان و تامین مخارج بعد از جدایی و ..‌.

پس باید خوب فکر کنید و تصمیم عجولانه نگیرید شما میتوانید در این مورد با فرد متخصصی برای حل مشکل صحبت کنید و مشورت بگیرید، تا راه حل درست را به شما پیشنهاد بدهد.

چون در اکثر مواقع فردی که مورد خیانت قرار گرفته است به درستی نمی تواند احساسات خود را کنترل کند و راه درست را انتخاب نماید.

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی