سلامت سلامت جسمي

افراد قد بلند مراقب باشند …

مطالعه‌ای جدید نشان داد هر چه قد یک فرد بلندتر باشد، بیشتر امکان دارد که به سرطان مبتلا شود...
تقویم فارسی اندروید
مطالعه‌ای جدید نشان داد هر چه قد یک فرد بلندتر باشد، بیشتر امکان دارد که به سرطان مبتلا شود.
افراد قدبلند
افراد قدبلند
بر اساس مطالعه‌ای که بر روی چند میلیون زن و مرد سوئدی انجام شد مشخص شد که زنان بلند قد 20% بیشتر از سایر زنان امکان دارد به سرطان سینه مبتلا شوند و خطر ابتلا به بیماری ملانوما در برابر هر 10‌سانتی‌متر بلندی قد 30% در مردان و زنان افزایش می‌یابد.

ممکن است یکی از علت‌های رابطه بین بلندی قد و سرطان این باشد که افراد قد بلند سلول‌های بنیادی بیشتری دارند و ممکن است به همین دلیل بیشتر در خطر جهش‌هایی قرار گیرند که منجر به تغییرات بدخیمی در بدن آن‌ها می‌شود. این بدان معنی است که بلندی قد از طریق افزایش حجم سلول‌ها به واسطه عوامل موثر در رشد و یا افزایش تعداد سلول‌ها ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

نتایج مطالعات پیشین نیز تقریباً مشابه با این مطالعه بوده و نشان داده‌ است افرادی که قد بلندتری نسبت به افراد دیگر دارند بیشتر امکان دارد که به انواع سرطان‌ها مبتلا شوند. علاوه بر قد، عوامل محیطی و زیستی دیگر همچون برنامه غذایی، عفونت‌های مختلف در دوران  کودکی و تغییر در سطح هورمون‌ها به‌خصوص هورمون‌های رشد نیز می‌توانند در ابتلا به سرطان موثر باشند.

عوامل بسیار زیادی ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد و به همین دلیل نمی‌توان به طور کاملا دقیق گفت که عامل بلندی قد چه درصدی از آمار کلی بیماری سرطان را به خود اختصاص می‌دهد. علاوه بر این، این سوال همچنان باقی می‌ماند که آیا افراد بلندقد بر اثر بیماری سرطان جان خود را از دست می‌دهند و یا به‌طور کلی آمار مرگ‌ومیر این افراد بیشتر از سایرین است.

سایر مقالات سلامت جسمی را اینجا بخوانید

جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات از طریق تلگرام ، اینجا کلیک کنید

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج

www.7ganj.ir

منبع: باشگاه خبرنگاران

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی