دكوراسيون و چيدمان مد و زيبايي

اصول اساسي در چيدمان و دكوراسيون منزل

تقویم فارسی اندروید

واقعیت این است که برای دکوراسیون منزل مهمترین نکته سلیقه افراد هست ، ولی اگر فقط بر اساس این موضوع ، منزل خودتان را بچینید و اصول طراحی دکوراسیون داخلی رو رعایت نکنید، زحماتتان به چشم نمی آید.

67943_659
در دکوراسیون منزلتان این 5 اشتباه را مرتکب نشوید:

۱- شلوغی و بهم ریختگی

سعی کنید برای هر وسیله ای فضا و جای مخصوص آن را در نظر بگیرید. شلوغی بیش از اندازه باعث ایجاد اضطراب می شود وفضا را سنگین می کند وحس آرامشی که از خانه انتظار می رود را از بین می برد.سعی کنید به وسایل خود نظم بدهید واز یک وسیله بزرگ بجای چند وسیله کوچک، استفاد کنید.

۲- استفاده از رنگ های خنثی و غیر شاد

اگر دقت کنید متوجه می شوید که در رنگ آمیزی و دکوراسیون داخلی بیشتر خانه ها از رنگ های سفید، کرم وبژ استفاده می شود. جسارت داشته باشید و رنگ های شاد ومتفاوت را امتحان کنید. از رنگ های جدید نترسید. رنگ آمیزی سقف فراموش نشود.

۳- باقی ماندن پوشش پلاستیکی وسایل

بیشتر وسایل و مبلمان منازل پوشش پلاستیکی دارند تا در هنگام حمل ونقل کثیف نشوند وآسیب نبینند. ولی اینکه در داخل منزل هم این پوشش ها بر روی وسایل بمانند منظره زشتی به خانه می دهد وبا اصول دکوراسیون داخلی منزل مغایرت دارد. اگر می خواهید از روکش برای وسایلتان استفاده کنید، پوشش های پارچه ای دوخته شده بکار ببرید تا علاوه بر زیبایی که به محیط می دهند قابل شستشو هم باشند.

۴- گل و گیاه ارزان قیمت مصنوعی

تا جایی که می توانید سعی کنید کمتر از گلدان های مصنوعی در منزل استفاده کنید. مخصوصا اینکه این گل ها معمولا تمیز نمی شوند و گرد وغبار نشسته بر روی آنها فضا را بسیار نامطلوب جلوه می دهد و تاثیر معکوس دارند. اگر مصر هستید که از گلدان های مصنوعی استفاده کنید هزینه بیشتری بپردازید و گل های بهتری تهیه کنید . هر ماه آنها را گردگیری کنید.

۵- استفاده از وسایل و تکنیک های تکراری و عام

از وسایلی برای دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده نمائید که در هر مغازه ومنزلی یافت نشود . منزل شما نمایانگر سلیقه و سبک زندگی شما است وقرار نیست هر وسیله ای که به وفور در ویترین مغازه ها یافت می شود در خانه شما هم پیدا شود. از تکنیک های جدید دکوراسیون مانند پتینه کاری استفاده کنید. امروزه سایت های زیادی هستند که برای آموزش پتینه کاری می توانید از آنها استفاده کنید مثل دوریکا

امیدواریم با رعایت این نکات بتوانید منزل زیباتری داشته باشید.

 

گردآوري شده توسط گروه هفت گنج

منبع: دوریکا

 

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی