سلامت سلامت جسمي سلامت جنسي و زناشويي

ارتباط مصرف قرص هاي ضدبارداري و ابتلا به تومورهای مغزی

نتایج پژوهش صورت گرفته با استفاده از اطلاعات سلامت کشور دانمارک نشان می‌دهد، مصرف برخی از قرص‌های ضدبارداری با افزایش خطر ابتلا به تومورهای مغزی همراه هستند...
تقویم فارسی اندروید
نتایج پژوهش صورت گرفته با استفاده از اطلاعات سلامت کشور دانمارک نشان می‌دهد، مصرف برخی از قرص‌های ضدبارداری با افزایش خطر ابتلا به تومورهای مغزی همراه هستند…
تحقیقات قبلی نشان می‌دهند، قرص‌های ضدبارداری موجب افزایش وزن و کج خلقی شده و در موارد نادر با خطر افزایش لخته‌های خونی همراه هستند.در این تحقیق ۳۱۷ زن مبتلا به تومور مغزی و ۲۱۲۶ زن سالم در محدوده سنی ۱۵ تا ۴۹ سال مورد بررسی قرار گرفتند.

نتایج بدست آمده نشان می‌دهد، زنانی که از برخی قرص‌های ضدبارداری استفاده می‌کنند، با خطر ۵۰ درصدی احتمال ابتلا به تومور مغزی مواجه هستند که درصد خطر با گذشت پنج سال از مصرف قرص، افزایش پیدا می‌کند.

پروژسترون ارتباط مستقیمی با گلیوما – تومور اولیه مغزی – دارد؛ این هورمون موجب افزایش سلول‌های سرطانی معروف به آستروساتیوما می‌شود.

به گفته دکتر «دیوید گیست» سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه اودنسه، بر اساس اطلاعات ثبت شده در بین زنان در سن بارداری در دانمارک، سالانه از هر ۱۰۰ هزار زن، پنج نفر به گلیوما مبتلا می‌شوند.

تحقیقات بیشتری برای بررسی تأثیرات هورمون پروژسترون در ایجاد تومور مغزی باید انجام شود.

نتایج این پژوهش در مجله Clinical Pharmacology منتشر شد.

گردآوري: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

منبع: ايسنا

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی