سبك زندگي موفقيت در زندگي

آیا زمان حلال تمام مشکلات است؟

تقویم فارسی اندروید

آیا زمان حلال تمام مشکلات است؟

 

پوست دستم کنده شده اه اه اه

می نمی خوام دیگه احساس بدبختی و تنهایی کنم اه

چرا امروز بدنم درد می کنم اه
این جملات یا مشابه آن ها شاید مدام در سر خودتان تکرار شود یا مدام آن ها را از برخی از اطرافیان تان بشونید. واقعا فکر می کنید چرا برخی افراد تمایلی به خوب شدن و بهبود حال شان ندارند؟ چرا مدام به همه چیز بدبین هستند و دیگر هیچ اثری از امید و انگیزه و نشاط در آن ها نیست؟

چرا مدام به همه چیز غر میزنند و همیشه جنبه ی منفی همه چیز را می بینند. به یاد دارم زمانی که در دوران بلوغ دچار نگرانی ها و ناراحتی های مقتضی سنم می شدم مادرم همیشه به من یاداوری می کرد که اگر می خواهم این درد ها و ناراحتی ها ادامه پیدا نکند باید مدام و در هر حالتی به فکر منافع خودم باشم و سعی کنم آن ها را به دست بیاورم. مادرم خودخواهی را از هر عشق و امید و انگیزه ای مهم تر می دید. این جمله سال ها با من بود اما گاهی به این فکر می کنم که چه لزومی دارد زندگی تا این حد سیاه و ترسناک باشد که همه ی افراد دیگر به دنبال تصاحب منافع من باشند و من هر کس را به چشم رقیب خود ببینم؟ مادرم به علت اعتیاد طولانی اش به مواد و تجربه های ترک ناموفقی که داشت و همچنین خیانتی که از جانب همسرش دیده بود بدبین شده و دیگر به هیچ چیز اعتماد نداشت.

مادر من تنها در طول زندگی اش درگیر ترک مواد و یا بازگشت به آن بود. او در طول زندگی اش پیشنهاد های کاری مناسب را رد کرده بود و اجازه ی هر پیشترفتی را از خود گرفته بود و تنها به تمیز کردن خانه خود و تنهاییش علاقه داشت. وی تا مدت ها در کنار همسرش ماند و با داشتن یک زندگی عادی توهم یک رابطه ی نرمال را برای خودش به وجود آورد. مادر من مدام به خودش می قبولاند که زندگی اش مانند بقیه عادی و نرمال است و هیچ مشکلی ندارد.

آن دو همیشه در کنار هم بودند اما هیچگاه با هم یک رابطه ی واقعی نداشتند. آن ها مدام با هم حرف می زدند اما هیچگاه به هم گوش نمی کردند. همیشه در کنار هم بودند اما به هم اهمیتی نمی داند. ما فکر می کنیم که مشکلات زندگی مان در هر صورت رفع می شوند و گذشت زمان همه چیز را به حال عادی برمی گرداند اما آیا همه ی مشکلات تنها با قدیمی شدن حل می شوند؟ یا راه حل تمام مشکلات واقعا فراموشی است؟ آیا انکار کردن مشکلات و بی خیالی و پاک کردن صورت مسئله راه چاره ی خوبی است؟ مادر من با امید اینکه روزی همه چیز فراموش می شود و می تواند اعتیادش را کنار بگذارد و خیانت همسرش را ببخشد سال های زیادی را پشت سر گذاشت اما هیچ گاه به خواسته اش نرسید.

بیایید باور کنیم که کلید حل برخی مشکلات اصلا در دست زمان نیست بلکه خودمان مسئول حل کردن آن ها هستیم. مشکلاتی مثل خیانت، اعتیاد یا کمبود های عاطفی هیچ گاه فراموش نمی شوند. موکول کردن آن ها به آینده تنها آن ها را پیچیده تر می کند. برخی درد ها مانند زخم چرکی همیشه با شما خواهند ماند و تنها منتظر یک فرصت هستند تا دوباره عود کرده و خود را نشان بدهند. بی خیالی و فراموش کردن همه چیز شاید به عنوان یک راه حل موقت برای آرام شدن و بهتر شدن حال تان خوب باشد اما هرگز فکر خوبی برای یک استراتژی همیشگی نیست. گاهی ما حاضر به پذیرش مشکلات مان نیستیم و خود را از رو به رو شدن با آن ها دور نگه می داریم. مدام از همه چیز فرار می کنیم و منتظر هستیم تا یک نقطه ی مثبت توهم ما را پررنگ تر کند. مادر من نیز هیچگاه نتوانست با خیانت کار بودن پدرم و عدم علاقه اش به خود و یا سست اراده بودنش کنار بیاید. مادرم بخش خیانت پدر را از ذهنش پاک کرده بود و سعی می کرد مثل قبل با او زندگی کند در حالی که علائم این خیانت مدام با او بود.

او مدام وعده های پوچ پدر را باور می کرد و با اینکه به آن ها اعتقادی نداشت اما خود را گول می زد. مادر من هیچ گاه قادر به ترک پدرم و تنها گذاشتن او نبود و همین مسئله هم باعث شد یک مشکل در یک دوره ی زندگی اش تا سال ها کش بیاید و با او بماند. شاید اگر مادر با این اتفاق رو به رو می شد و سعی می کرد با در نظر گرفتن گزینه ی ترک پدر در صورت لزوم به بهتر کردن زندگی اش بپردازد شاید دیگر پدرم به او خیانت نمی کرد. اما مسئله اینجا بود که مادر هیچگاه مشکلش را باور نکرد و همین موضوع او را در یافتن راه حل عاجز نگه می داشت. دلیل برخی درد های حل نشدنی همه ی ما همین است.

شاید عده ی زیادی از ما درد هایی داریم که رو به رو شدن با آن ها انرژی و قدرت زیادی بخواهد و شاید شجاعت مقابله کردن با این مشکلات واقعا در حال حاضر در ما نباشد اما شاید اگر نگاهی به آینده ی بی رنگ و رو سرد خود که همیشه با سایه های ترس و اضطراب عود کردن و بازگشت مشکلتان همراه است، فکر کنید بتوانید این شجاعت را در خود به وجود آورید. شما لیاقت داشتن یک فرصت جدید را دارید و می توانید یک شروع تازه داشته باشید تنها کافی است شجاعت رو به رو شدن با مشکلتان را در خود پیدا کنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی