تبلیغ رپورتاژ

آیا توالت فرنگی برای سلامتی خوب است؟ + نحوه استفاده

تقویم فارسی اندروید
نحوه استفاده توالت فرنگی

توالت فرنگی بهتر است یا ایرانی؟ شاید به نظرتان این سوال بیهوده باشد اما هر فرد روزانه بارها از توالت استفاده می‌کند. پس نوع توالت می‌تواند در سلامتی انسان در دراز مدت اثرگذار باشد. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله بررسی کنیم استفاده از توالت فرنگی برای سلامتی خوب است یا فرنگی؟

توالت فرنگی و سپری شدن زمان زیادی در سرویس بهداشتی

برخی افراد راحتر از برخی دیگر می‌توانند روده خود را تخلیه کنند. محققان ابتدا تصور می‌کردند این موضوع مربوط به نوع تغذیه یا ژنتیک است. اما با تحقیقات بیشتر متوجه شدند موضوع فراتر از این مسائل است. طبق تحقیقات، مردم برخی نواحی مثل ایران، تاجیکستان و … بسیار راحتتر و در زمان کوتاهتری روده‌های خود را تخلیه می‌کنند. علت چیزی نبود جز استفاده از توالت سنتی.

در واقع در استفاده از توالت فرنگی به علت نوع نشستن و قرار گرفتن بدن در زاویه 90 درجه ماهیچه‌های بخشی پایینی مقعد جلوی روده را گرفته و باعث می‌شود عمل دفع سخت شود.

از توالت فرنگی استفاده کنیم یا ایرانی؟

قطعا استفاده از توالت ایرانی بهتر است. زیرا به دلیل زاویه مناسب عمل دفع به راحتی صورت گرفته و نیازی به فشار برای دفع نیست. در حالی که در استفاده از توالت فرنگی بسیاری از افراد مجبور به فشار آوردن به خود یا به قول معروف زور زدن می‌شوند. همین کار به شدت برای بدن، قلب، رگ‌ها و … مضر است و حتی می‌تواند باعث سکته قلبی شود.

پس توالت فرنگی برای چه کسانی مفید است؟

برای افرادی که به دلایلی مثل پا درد، کمر درد، انجام عمل جراحی و … نمی‌توانند از توالت ایرانی استفاده کنند توالت فرنگی توصیه می‌شود. کسانی که از توالت فرنگی استفاده می‌کنند بهتر است مراقب تغذیه خود باشند تا دچار یبوست نشوند. با این حال اگر به هر دلیلی مجبور به استفاده از توالت فرنگی هستید نگران نباشید، می‌توانید با تغییر نوع نشستن زاویه مناسب را ایجاد کنید. فقط کافی است پاهای خود را اندکی بالا آورده و یک چهار پایه در زیر پای خود قرار دهید.

توالت فرنگی

آیا استفاده از توالت فرنگی اتوماتیک آسان است؟

در مقاله توالت فرنگی اتوماتیک چارسو می‌خوانیم : ” در توالت فرنگی اتوماتیک قابلیت‌هایی اضافه شده تا راحتی و بهداشت بیشتری برای کاربران ایجاد کند. محیط سرویس بهداشتی به دلیل ماهیتش با انواع آلودگی و میکروب همراه است. در تکنولوژی جدید، سطح تماس به حداقل رسیده تا انتقال آلودگی انجام نشود. به علاوه اغلب توالت فرنگی‌ها مهجز به سیستم شستشو و اشعه uv هستند.”

احکام اسلامی مربوط به توالت فر نگی چیست؟

در مقاله نحوه استفاده از توالت فرنگی از فروشگاه اینترنتی چارسو می‌خوانیم : ” استفاده از توالت فرنگی از لحاظ شرعی تفاوتی با سنتی ندارد. در تمامی سرویس‌های بهداشتی چه مدرن و چه سنتی باید با آب تطهیر کرد و در صورت نبود آب باید احکام تطهیر بدون آب را انجام داد و در زمانی دیگر دوباره تطهیر کرد.

اگر فرد نتواند بعد از استفاده از توالت فرنگی خود را تطهیر کند هر رطوبتی که از او خارج شود محکوم به نجاست بوده و نیاز به تطهیر دوباره دارد. ولی در صورت استبرا اگر رطوبتی نیز خارج شود محکوم به نجاست نیست.

توجه کنید هنگام استفاده از توالت نباید رو یا پشت به قبله قرار بگیرید.”

چند راه برای حفظ بهداشت توالت

در مقاله‌ای از سایت safetykart درباره بهداشت سرویس بهداشتی میخوانیم:

  • زمین را جارو کرده و هر زباله ای را بردارید.
  • تمام مناطق با لمس بالا مثل دستگیره های شیر توالت ، دستگیره های درب ، شیر آب ، دستگاه های حوله کاغذی ، کلیدهای روشنایی و غیره را ضد عفونی کنید.
  • آینه و چراغ ها را تمیز کنید: آینه ها را با دستمال تمیز کنید.
  • هر بار که توالت را شستشو می دهید ، باکتری ها به هوا خارج می شوند و سپس تمام سطوح اطراف را می پوشانند. بنابراین بسیار مهم است که همیشه درب توالت را ببندید.
  • برس های توالت خود را تمیز کنید: به یاد داشته باشید برس توالت را تمیز کنید که در صورت تمیز نشدن پس از هر بار استفاده ، باعث پخش باکتری می شود. برس توالت را با مواد شوینده ضد عفونی کننده بشویید. برس توالت باید حداقل هر شش ماه یک بار تعویض شود.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی