سبك زندگي هنر در خانه

آموزش خشك كردن گل با مایکروویو

اگر دوست داريد گلهاي يادگاري تان را به راحتي خشك كنيد و براي هميشه نگه داريد، با ما همراه شويد ...
تقویم فارسی اندروید

اگر دوست داريد گلهاي يادگاري تان را به راحتي خشك كنيد و براي هميشه نگه داريد، با ما همراه شويد …

4db696bb690c764a39a468418

با کمک مایکروفر دیگر نیازی به یک تا دو هفته زمان برای پرس و خشک کردن گل‌ها به صورت طبیعی نیست. فقط کافیست هنگام کار دقت لازم را داشته باشید.

وسايل مورد نیاز :

  • دستمال کاغذی
  • کاغذ خشک کن
  • گل‌ها و برگ‌های مورد علاقه
  • ظرف سنگین و پهن مایکروفر

روش كار:

1– سه یا چهار لایه دستمال کاغذی را روی سینی مشبک مایکروفر بگذارید. در صورت نبود این سینی از صفحه صاف مایکروفر استفاده کنید. روی دستمال‌ها کاغذ خشک‌کن بگذارید. در صورت بزرگ و آبدار بودن گل‌ها، از دستمال‌های بیش‌تری استفاده نمایید.

۲ – با دقت گل‌ها را روی کاغذ خشک‌کن قرار دهید. توجه کنید گل‌ها با هم تماس پیدا نکنند.

۳ – روی گل‌ها را با یک لایه دیگر از کاغذ خشک کن بپوشانید و روی آن چندین لایه دستمال کاغذی قرار دهید. در این جا نیز اگر فکر می‌کنید گل‌ها بزرگ یا پرآب هستند، از تعداد بیش‌تری دستمال کاغذی استفاده نمایید.

۴ – گل‌ها و کاغذها را داخل مایکروفر قرار دهید. ظرف یا یک در را روی گل‌ها بگذارید تا صاف شوند.

۵– مایکروفر را ۴-۳ دقیقه روی درجه حرارت متوسط بگذارید. در صورت تیره بودن گل‌ها از حرارت کم‌تر استفاده کنید. هر یک دقیقه گل‌ها را چک کنید. برگ‌ها و گل‌هایی که حرکت کرده‌اند را در جای خود قرار دهید. میزان رطوبت آن‌ها را نیز بررسی کنید. گل‌ها باید خشک شده باشند. ممکن است دستمال کاغذی هنوز کمی مرطوب باشد. سه یا چهار دقیقه زمان برای خشک شدن کافیست. با این حال این زمان به نوع گل‌ها نیز بستگی دارد. گل‌های بزرگ‌تر و پر آب‌تر به دقایق بیش‌تری برای خشک شدن نیاز دارند.

۶ – گل‌ها را مدت زیاد داخل مایکروفر روشن قرار ندهید. بعد از خشک شدن بگذارید گل‌ها چند دقیقه داخل دستگاه خاموش باقی بمانند.

نکته :

• در صورتی که گل‌ها با سرعت زیاد خشک شوند، شکننده خواهند بود.

• مایکروفر پس از استفاده مکرر و پشت سر هم هر بار داغ‌تر خواهد شد. در صورتی که می‌خواهید چند دسته گل را خشک کنید، از درجه کم‌تر شروع کنید.

گردآوري: گروه هفت گنج

منبع: دختران پسران

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی