آرايش صورت و مو مد و زيبايي

آرایش گام به گام برای پوست های چرب

تقویم فارسی اندروید
پوست های چرب
آرایش و زیبایی

آرایش برای پوست های چرب می تواند کاری طاقت فرسا به نظر برسد. اگر شما هم پوست چربی دارید و آرایش تان پس از گذشت زمان کمی، زیبایی و تازگی اولیه اش را از دست می دهد نگران نباشید. ما راه حل های ساده ای برای تان داریم. اولین نکته ای که باید رعایت کنید این است که روی لوازم آرایش Oil Free یا بدون چربی تمرکز کنید و به نکات آماده سازی پوست تان توجه نمایید.

چگونه آماده شدن پوست های چرب برای آرایش، کلید داشتن یک آرایش بی نقص است. اینجا هر آنچه که نیاز است تا برای آرایش پوست های چرب بدانید به شما خواهیم گفت:

1. شوینده صورت، تونر و مرطوب کننده

پوست های چرب

یک شوینده مناسب برای پوست تان پیدا کنید. روی شوینده ای که می خرید حتما قید شده باشد که مخصوص صورت و پوست های چرب است. بدین شکل پوست تان پس از شستشو بیش از اندازه خشک نمی شود. پس از شستشو، صورت تان را با حوله تمیز خشک کنید و سپس تونر به پوست تان بزنید. تونر می تواند تمام آلودگی های باقی مانده را از پوست تان پاک کند. در آخر هم یک مرطوب کننده مناسب به پوست تان بزنید. به یاد داشته باشید که روی کرم مرطوب کننده تان حتما عبارت Oil Free یا بدون چربی قید شده باشد.

2. گلاب یا اسپری فیکس کننده

پوست های چرب

گلاب می تواند درخششی طبیعی به پوست تان ببخشد به طوری که تمام طول روز پوستی نرم و لطیف داشته باشید. اسپری آن را به صورت و گردن تان بزنید و اجازه دهید به طور طبیعی خشک شود. شما همچنین می توانید از اسپری آبرسان و یا اسپری فیکس کننده آرایش قبل از شروع آرایش استفاده کنید. این کار یک لایه روی پوست تان ایجاد کرده و مانع جذب روغن توسط پوست می شود. برخی از اسپری های موجود در بازار، خواص پیشگیری از پیری پوست را نیز دارا هستند.

3. استفاده از پرایمر

پوست های چرب

برای اینکه چربی پوست تان را کنترل کنید، استفاده از پرایمر یک نکته ضروری محسوب می شود. پرایمر هم تولید چربی پوست را کم کرده، هم صورت را نرم تر می کند و هم کرم پودر را برای مدت طولانی تری روی پوست نگه می دارد. بدین ترتیب پس از چند ساعت پوست تان برق نمی افتد و آرایش تان هم وسط روز پاک نمی شود. پرایمر اسمش باکس مدل فتو فینیش برای پوست های چرب طراحی شده است و کیفیت بسیار بالایی دارد.

4. چگونگی آرایش برای پوست های چرب

پوست های چرب

هنگامی که پوست تان را آماده کردید نوبت به آرایش می رسد. بهترین ترفند این است که از محصولات با کیفیت استفاده کنید که برای پوست های چرب طراحی شده اند. به دنبال آرایشی بدون چربی باشید تا در تمام طول روز روی پوست تان باقی بماند و سبک باشد.

آنچه شما نیاز دارید عبارتند از:

  • پرایمر
  • کرم پودر
  • اسفنج آرایشی
  • پودر فیکس
  • اسپری فیکس

آموزش آرایش برای پوست های چرب

این مراحل ساده را دنبال کنید تا در طول روز کاملا بی عیب و نقص به نظر برسید.

1. کرم پودر

پوست های چرب

هنگامی که پوست تان را آماده کردید و پرایمرتان را هم زدید، وقت آن رسیده که کرم پودرتان را به پوست بزنید. از کرم پودری استفاده کنید که پوست تان را مات کند. برای پوست های چرب کرم پودر اینفالیبل لورآل که ظاهر بسیار ماتی دارد گزینه خوبی محسوب می شود. پوشش خوبی دارد، ماندگاری بالایی دارد و پس از مدتی حتی با وجود گرما روی پوست برق نمی افتد. به کمک یک اسفنج آرایشی تنها لایه ای نازک از کرم پودر را روی صورت بزنید.

2. کانسیلر

پوست های چرب

اگر روی پوست تان مشکل خاصی مانند سیاهی زیر چشم، قرمزی و یا لک احساس می کنید می توانید از کانسیلر مخصوص استفاده نمایید. برای پوست های چرب کانسیلر میبلین مدل فیت می بسیار مناسب است. بی اندازه سبک است، پوشش بالایی دارد و در تمام طول روز زیر چشم تان باقی می ماند.

3. پنکک

پوست های چرب

پنکک برای مات کردن هر چه بیشتر پوست تان مفید است و از پوسته پوسته شدن و ماسیدن کرم پودرتان جلوگیری می کند. بدین منظور از پنکک های پودری استفاده کنید و از انواع چرب آن دوری نمایید. پودر را با اسفنج یا برس آرایشی مخصوص روی پوست بزنید و به خوبی پخش کنید.

4. اسپری فیکس کننده آرایش

پوست های چرب

این آخرین مرحله کاری شماست. کافیست اسپری را روی گردن و صورت تان بزنید. فقط اطمینان حاصل کنید که بیش از حد از آن استفاده نمی کنید و تنها لایه ای نازک روی پوست بزنید. این اسپری به شما کمک می کند تا آرایش تان برای ساعت های طولانی ماندگار بماند. همچنین شما می توانید اسپری چای سبز را برای جلوگیری از چربی و رطوبت امتحان کنید.

5. رنگ دادن به آرایش

پوست های چرب

در این مرحله شما می توانید با استفاده از یک رژگونه مات یا برنزر، خط چشم، ریمل و رژ لب به آرایش تان رنگ داده و آرایش تان را به اتمام برسانید.

نکات و ترفندهایی مهم در مورد پوست های چرب

حالا که می دانید از چه محصولاتی و چگونه استفاده کنید، ترفندهایی برای پوست های چرب به شما خواهیم گفت:

لزوم استفاده از پرایمر برای پوست های چرب بارها تاکید شده است اما شما نیاز به پرایمر چشم هم دارید. اگر پلک های چربی دارید و سایه چشم تان مدام پشت پلک تان جمع می شود یا می ریزد حتما از پرایمر مخصوص برای پشت پلک استفاده کنید.

هر چه کمتر، بهتر! این در مورد تمام محصولاتی که به پوست تان می زنید صدق می کند و تاثیر زیادی در منافذ پوست تان دارد.

پس از اتمام آرایش یک دستمال کاغذی روی پوست تان بگذارید، کمی فشار دهید و دستمال را دور بریزید. این کار هم آرایش اضافی را کم کرده و هم چربی پوست را می گیرد.

پوست های چرب

همیشه یه پودر یا پنکک پودری با خود به همراه داشته باشید. تمدید آن روی صورت می تواند پوست تان را از براقی بیش از حد نجات دهد.

اگر پوست چربی دارید متخصصان پوست توصیه می کنند که چند بار در هفته پوست تان را لایه برداری کنید تا از شر سلول های مرده پوست خلاص شوید. بدین شکل پوست تان هم کمتر چربی پس می دهد.

بسیار مهم است که علاوه بر مرطوب نگه داشتن پوست همیشه به آن آبرسانی کنید. مقدار زیادی در طول روز آب مصرف کنید و از کرم ها یا اسپری های آبرسان بهره ببرید.

افرادی که پوست چرب دارند نباید از محصولاتی استفاده کنند که پوست شان را بیش از حد خشک کند. این راه حل درستی نیست. خشک کردن پوست فقط غدد چربی را مجبور به تولید چربی بیشتر می کند. بنابراین پس از شستشوی صورت، پس از استفاده از ماسک و لایه بردار بلافاصله از مرطوب کننده اویل فری استفاده کنید.

 

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی