اطلاعات جالب و مفيد سبك زندگي سرگرمي و اطلاعات عمومي

چگونه هنگام پیاده روی شب، در امان باشیم

تقویم فارسی اندروید

1. در شب لباس های روشن و منعکس کننده نور بپوشید.

هنگامی که می خواهید در تاریکی شب بیرون بروید، این امر ضروری است که اگر لباسی با رنگ روشن دارید، بپوشید. رنگ لباس سفید، زرد و نارنجی انتخاب های خوبی برای پیاده روی در شب هستند. راه حل دیگر استفاده از نوار و جلیقه بازتابنده است. با این کار شما نه تنها از خود محافظت می کنید، بلکه برای دیگران در جاده بیشتر قابل مشاهده هستید و از خطر این که آنها با وسیله نقلیه با شما تصادف کنند در امان خواهید بود. این را به یاد داشته باشید که در مسیر وسایل نقلیه و یا وسط جاده پیاده روی نکنید و تا حد امکان فاصله را رعایت نمایید. (در مسیر نور حرکت کنید.)

در شب لباس های روشن و منعکس کننده نور بپوشید.
در شب لباس های روشن و منعکس کننده نور بپوشید.

2. در شب یک مسیر با نور مناسب انتخاب کنید.

زمانی که در تاریکی بیرون می روید، یک مسیر با نور خوب بهترین گزینه است. ممکن است مسیر مورد علاقه شما آسان ترین و سریعترین مسیر باشد، اما ایمنی را در نظر داشته باشید. مسیرهای با نور کافی می توانند شما را از خطرات آگاه کنند و شما را برای اطرافیانتان قابل مشاهده نگه دارند. با حرکت کردن در مسیر نور مناسب به احتمال زیاد متوجه ترک‌ها، مانع ها و چاله ها در پیاده‌روها، لغزنده و خیس بودن یا مشکلات ساختمانی و … می‌شوید. مهمتر از همه، شما می توانید راحت تر ببینید و دیده شوید. برای راهنمایی بیشتر، اگر مجبور هستید به مسیری که نور کمتری دارد بروید حتما چراغ قوه همراه خود داشته باشید. شما می توانید از چراغ موبایل خود استفاده کنید و اگر می خواهید دستتان ازاد باشد از سربند های چراغ دار استفاده کنید.

در شب یک مسیر با نور مناسب انتخاب کنید.
در شب یک مسیر با نور مناسب انتخاب کنید.

3. قبل از بیرون رفتن در شب شرایط هوایی را بسنجید.

افت دما، هوای بارانی، رعد و برق و یا شرایط یخبندان جاده، موانع بیشتری را برای ایمنی شما ایجاد می کند. به یاد داشته باشید که پیش‌بینی‌ها را بررسی کنید و مسیر خود را قبل از حرکت برنامه‌ریزی کنید. این امر به ویژه هنگامی که در مسیرها و محله های جدید قدم می گذارید بسیار مهم است. زمانی که هوا تاریک است پیاده روی با هوای نامناسب در حالی که ممکن است هر لحظه شرایط تغییر کند مخصوصا پیاده روی در جاده و مسیر ناهموار یا پیچ تند می تواند در اوایل صبح / شب خطر بیشتری هم برای شما و هم برای دیگران ایجاد کند. بهتر است تا حد امکان در این شرایط اصلا بیرون نروید.

قبل از بیرون رفتن در شب شرایط هوایی را بسنجید.
قبل از بیرون رفتن در شب شرایط هوایی را بسنجید.

4. در شب همراه با یک نفر یا چند نفر بیرون بروید.

بهتر است در هنگام پیاده روی در شب، فردی را با خود ببرید یا به یک گروه پیاده روی، دوچرخه سواری یا دویدن بپیوندید. شرکای ورزش می توانند شما را به چالش بکشند، بیشتری از شما حمایت بکنند و یا بیشتر شما را  متوجه آب و هوای بد کنند و یا مراقب خطرات باشند. اگر ترجیح می‌دهید به تنهایی ورزش کنید، به کسی اجازه دهید تا بداند کجا می‌روید، مسیرتان چیست و چه مدتی در انجا خواهید بود. این امر باعث می شود در صورتی که شما دچار خطر شدید انها در اسرع وقت به کمک شما بیایند.

در شب همراه با یک نفر یا چند نفر بیرون بروید.
در شب همراه با یک نفر یا چند نفر بیرون بروید.

5. خود و محدودیت های خود را بشناسید.

در نظر داشته باشید که تمرین در فضای باز در شب در شرایط آب و هوایی بد و نامناسب ممکن است خطرناک باشد و باعث خطراتی همچون شکستگی احتمالی استخوان شود پس بهتر است آن را به طور کامل حذف کنید. این را بدانید که رفتن به خانه و تمرین در خانه به طور موقت اشکالی ندارد و خطرات احتمالی زیادی را از شما دور خواهد کرد.

6. در هنگام پباده روی در شب حواستان را جمع کنید.

هنگام راه رفتن، یا دویدن در شب از هدفون استفاده نکنید این کار باعث می شود که شما صدای اطراف را نشنوید و مورد حمله حیوان و یا انسان قرار بگیرید و یا با خطر تصادف با وسیله نقلیه قرار بگیرید. حتما حواستان را جمع کنید و دائم به گوشی نگاه نکنید، سرتان را بالا بگیرید و نگاهتان را به جلو و اطراف متمرکز نگه دارید. در هنگام تاریکی از بوته های بزرگ یا درهایی که ممکن است کسی در کمین باشد، دوری کنید و در حاشیه و مسیر نور حرکت کنید.

در هنگام پباده روی در شب حواستان را جمع کنید.
در هنگام پباده روی در شب حواستان را جمع کنید.

7. در شب از همراه داشتن پول و وسایل گران قیمت خوداری کنید.

سعی کنید هنگام پیاده روی از همراه داشتن وسیله های گران قیمت همچون طلا و جواهرات و … خوداری کنید و اگر چنین وسایلی به همراه داشتید ان را زیر لباس لباس پنهان کنید. پول نقد را آشکارا نمایش ندهید، به خصوص هنگام خروج از دستگاه خودپرداز حواستان را بسیار جمع کنید. توصیه می شود کارهای این چنین همچون برداشت پول از خودپرداز را به روز موکول کنید.

در شب از همراه داشتن پول و وسایل گران قیمت خوداری کنید.
در شب از همراه داشتن پول و وسایل گران قیمت خوداری کنید.

8. به افراد ناشناس اعتماد نکنید.

اگر شخصی در وسیله نقلیه توقف کرد و مسیر را پرسید، از راه دور پاسخ دهید و اصلا به وسیله نقلیه نزدیک نشوید.
در صورت پیگیری و اسرار طرف مقابل، فورا به منطقه ای با روشنایی بیشتر و شلوغ بروید. در صورت نیاز، بچرخید و در جهت مخالف راه بروید و سریعا خود را به مکانی امن برسانید و با تماس گرفتن با پلیس شماره پلاک ماشین و موقعیت خود را گزارش دهید. همیشه توجه داشته باشید که تلفن همراهتان به اندازه ی کافی شارژ باتری و پولی داشته باشد تا موقع خطر سریعا به دیگران خبر بدهید. در حد امکان به مسیرهایی که موبایل انتن نمی دهد نروید. اگر در هر صورت کسی در تعقیب شما بود و شما موبایل به همراه نداشتید تا با پلیس تماس بگیرید سریعا از یک موسسه، مغازه و … در اطراف کمک بخواهید و سریعا پلیس را مطلع کنید. اگر هیچکدام از این موارد در دسترس نبود با فریاد کشیدن و کمک خواستن افرادی که در نزدیکی ان محل هستند را مطلع کنید تا به کمک شما بیایند.

به افراد ناشناس اعتماد نکنید.
به افراد ناشناس اعتماد نکنید.

9. مکان های شلوغ را برای پیاده روی انتخاب کنید.

مراکز خرید در فضای باز می توانند گزینه خوبی برای پیاده روی در شب باشند زیرا معمولا نور زیادی دارند و افراد دیگری در اطراف هستند بنابراین احساس امنیت بیشتری خواهید کرد.

10. در شب مراقب جاده و وسایل نقلیه در هنگام عبور باشید.

راه رفتن بعد از تاریکی با راه رفتن در نور روز یکسان نیست. به جای خیابان از پیاده روها و مسیرهای خارج از جاده استفاده کنید.
رو به ترافیک راه بروید تا بتوانید وسایل نقلیه را ببینید و نسبت به آن واکنش نشان دهید. هنگام عبور از خیابان ها احتیاط بیشتری به خرج دهید. رانندگان انتظار ندارند عابران پیاده در شب برای پیاده روی بیرون باشند. پس از همان مسیرهایی که سایر پیاده ها و دوندگان استفاده می کنند استفاده کنید.
در شب مراقب جاده و وسایل نقلیه در هنگام عبور باشید.
در شب مراقب جاده و وسایل نقلیه در هنگام عبور باشید.

11. برای امنیت بیشتر در شب از برنامه های مکان یاب خانواده استفاده کنید.

امروزه برنامه های بسیاری وجود دارند که می توانند محل رفت و امد شما را برای خانواده و یا دوستانتان به صورت خصوصی مشخص کند به این صورت که انها از طریق لوکیشن موبایل شما می توانند بفهمند شما در کدام مسیر و در کجا هستید. این برنامه ها برای امنیت خانواده و کنترل والدین طراحی شده است. (اگر در مسیر گم شدید می توانید از مسیر یاب نیز استفاده کنید.)

برای امنیت بیشتر در شب از برنامه های مکان یاب خانواده استفاده کنید.

یک دیدگاه

  • چه کاریه، خب صبح زود یا عصر برای پیاده روی اقدام کنید. این همه دردسر هم نداره، شب بیداری در اکثر جوامع داره روتین میشه

یک دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی