تبلیغ رپورتاژ

چگونه در بارداری سفر کنیم؟

تقویم فارسی اندروید
چگونه در بارداری سفر کنیم

اگر باردار هستید و می‌پرسید که چگونه در بارداری سفر کنیم؟ باید این مطلب را تا انتها بخوانید. بارداری دوران شگفت‌انگیز، هیجان‌انگیز و پر دغدغه و پر چالشی است که برای تغییرات لازم برای زندگی در دوران بارداری باید برنامه‌ریزی کنید و اقدامات لازم را انجام دهید. به خودی خود سفر کردن حجمی از استرس را همراه دارد. گرچه سفر کردن و خوب سفر کردن به شدت در کاهش تنش‌ها و استرس‌های روزانه تاثیر بسیار زیادی دارد، اما اگر یاد نگرفته باشید که حواشی مربوط به سفر را به خوبی کنترل و مدیریت کنید، نمی‌توانید از سفر لذت ببرید.

چنانچه باردارید و به سفر کردن فکر می‌کنید، باید پیش از هر چیزی سلامتی، رفاه و آسایش خود را در نظر بگیرید. اگر سفر کردن حتی به مدت کوتاه و محدود برای شما قابل تحمل نیست و نمی‌توانید از پس آن بر آیید، آن را به زمان فراغت از بارداری موکول کنید و خود را برای تجربه یک سفر با فرزندتان آماده سازید.

باید‌ها و نباید‌های سفر در بارداری

اینکه بدانیم چگونه در بارداری سفر کنیم؟ برای تجربه یک سفر خوب و دلنشین و البته امن و ایمن در دوران بارداری بسیار مهم است.
توصیه ابتدایی و اولیه ما این است که اگر ویار شدید دارید، مدام تهوع دارید و بالا می‌آورید و خلاصه کلام اینکه هورمون‌های بارداری حال و روز شما را به شدت تحت تاثیر قرار داده‌اند، ترجیحا بهتر است استراحت کردن را جایگزین سفر کردن کنید؛ اما چنانچه حتی با این اوضاع و شرایط هم اصرار به سفر دارید، حتما نکات زیر را رعایت کنید. به یاد داشته باشید که چنانچه بارداری شما از نوع بارداری پر خطر است و اصطلاحا استراحت مطلق هستید، سفر کردن بدترین پیشنهاد برای تجدید قوا و تازه کردن روحیه شما خواهد بود.

  • در دوران بارداری به سفر با کشتی مطلقا فکر نکنید؛ زیرا باردار هستید و اجازه استفاده از بسیاری از داروها از جمله داروهای مربوط به اسهال و کشتی‌زدگی را ندارید.
  • سفر با وسایل نقلیه عمومی نیز گزینه خوبی نیست؛ زیرا در دوران بارداری هر لحظه ممکن است نیاز خاصی داشته باشید. بدیهی است که در وسایل حمل و نقل عمومی نمی‌توانید این نیاز خود را به راحتی تامین کنید.
  • سفر با خودروی شخصی در دوران بارداری گزینه بدی نیست؛ البته به شرطی که ساعت‌های طولانی در ماشین ننشینید و حتما هر یک ساعت یک بار به اندازه یک ربع ساعت پیاده‌روی کنید.
  • در طول سفر با خودروی شخصی حتما کمربند ایمنی خود را ببندید و اگر فشار آن اذیتتان می‌کند بالش نازکی میان شکم و کمربندتان قرار بدهید.
  • در هر شکلی از سفر در دوران بارداری، حتما بالش کوچکی همراه داشته باشید تا پشت کمر خود قرار دهید.
  • گزینه سفر با هواپیما در سه ماه آخر بارداری، گزینه مناسبی نیست، اما اگر در سه ماهه دوم بارداری هستید و مشکل خاصی ندارید، سفر هوایی معمولا بی خطر است.
  • در هر سنی از بارداری که سفر می‌کنید، حتما مدارک پزشکی خود را همراه داشته باشید. بارداری پدیده‌ای غیر منتظره است و هر آن ممکن است اتفاق غیر منتظره‌ای رخ دهد.
  • در هر شرایطی در بارداری مایعات و خصوصا آب زیادی بنوشید. ترجیحا از آب جوشیده سرد شده و آبمیوه طبیعی استفاده کنید.
    در دوران بارداری از فکر سفرهای لحظه آخری و بدون برنامه‌ریزی بیرون بیایید.
  • به تغذیه خود در هنگام سفر توجه کنید. زیاد گشته نمانید و از مواد غذایی سالم و مطمئن برای سیر شدن استفاده کنید.
  • حتما در هر لحظه که نیاز به تخلیه مثانه دارید، این کار را انجام دهید. در غیر این صورت باید منتظر سردرد و وضعیت نامساعد خود باشید.
  • حتما مقداری خشکبار و دانه‌های روغنی و میوه‌ها همراه و دم دست خود داشته باشید.

اساسا در بارداری سفر کنیم یا نکنیم؟

به جز سوال چگونه در بارداری سفر کنیم؟ این سوال که اساسا در بارداری سفر کنیم یا نکنیم نیز بسیار شایع است. اجازه سفر در هر سنی از بارداری و به طور کلی در تمام طول بارداری با پزشک است. اگر بارداری پرخطری دارید، اگر وضعیت شدیدا نامساعدی در بارداری دارید و به طور کلی اگر شرایط بارداری شما یک شرایط عادی و طبیعی نیست، بهترین کار این است که قید سفر در دوران بارداری را بزنید و منتظر بمانید تا اولین سفر خود بعد از بارداری را با فرزند دلبندتان تجربه کنید.

بارداری

چگونه در هنگام بارداری در سفر تفریح کنیم؟

درباره اینکه چگونه در بارداری سفر کنیم؟ اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دادیم. اکنون بد نیست اندکی در مورد اینکه در بارداری مجاز به انجام چه تفریحاتی در هنگام سفر هستید، صحبت کنیم.

  • به فکر شنا در دریا، دریاچه یا رودخانه نباشید. در غیر این صورت ممکن است بدن خود را میزبان باکتری‌ها و میکرو‌هایی کنید که در آب هستند و به شدت برای وضعیت شما مضر است.
  • از فکر رفتن به حوضچه‌های آب گرم نیز بیرون بیایید. قرار گرفتن بدن‌تان در چشمه‌های آب‌گرم می‌تواند برای جنین خطرناک باشد.
  • تفریحاتی مانند اسکی روی آب با هر وسیله‌ای مانند جت اسکی، قایق‌های پرسرعت و چیزهایی شبیه اینها نیز برای شما در دوران بارداری مناسب نیست.
  • حتی اسب سواری یا شتر سواری نیز برای شما مناسب نیست.
  • بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید پیاده‌روی سبک است. یک پیاده‌روی سبک نه تنها به شما کمک می‌کند تا حرکات روده بهتری داشته باشید، یبوست نگیرید و معده آرام‌تری داشته باشید، بلکه برای جنین معصوم‌تان نیز بسیار لذت‌بخش است. پیاده‌روی و تنفس در هوای سالم هم حال شما را خوب می‌کند و باعث می‌شود برای مدتی از فکر هورمون‌های بارداری خارج شوید و هم اینکه روحیه شما را تقویت می‌کند.

چه زمانی در بارداری سفر نکنید

چنانچه بارداری خطرناکی دارید و اصطلاحا استراحت مطلق هستید، به هیچ عنوان در بارداری سفر نکنید. حتی اگر بارداری طبیعی و نرمالی دارید، اما در هفته‌های آخر بارداری به سر می‌برید، باز هم نباید سفر کنید. به طور کلی در یک بارداری طبیعی و نرمال از هفته 36 به بعد سفر نکردن بهتر و امن‌تر از سفر کردن است؛ زیرا در این مدت احتمال شروع دردهای زایمان، زایمان زودرس و نهایتا تولد فرزند بسیار زیاد است.

بنابراین در کنار اینکه بدانیم چگونه در بارداری سفر کنیم، باید این را نیز بدانیم که در چه سنی از بارداری نمی‌توانیم و نباید سفر کنیم. اگر این مطلب را با دقت خوانده باشید، پاسخ تمام این سوالات را پیدا خواهید کرد.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی