تبلیغ رپورتاژ

چگونه با یادگیری فن بیان، اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم؟

تقویم فارسی اندروید

آیا تاکنون برایتان پیش آمده که بخواهید برای کاهش قیمت با یک فروشنده چانه بزنید؟‌ بخواهید با رئیس خود مذاکره کنید؟‌ یا نیاز به ارائۀ یک سخنرانی در مقابل گروهی از افراد داشته باشید؟ یا با یکی از دوستان خود در مورد یک موضوع بحث‌برانگیز مشاجره کنید یا به صورت تلفنی از موضوعی شکایت کرده باشید؟ شما برای اینکه بتوانید این کارها را به نحو احسن انجام دهید، به چه مهارتی نیاز دارید؟ درست است! فن بیان!

فن بیان فقط شامل ادای درست کلمات یا سخنرانی‌های سیاسی خوب نیست بلکه عبارت است از مطالعه و هنرِ خوب نوشتن و حرف زدن،‌ توانایی قانع‌سازی دیگران و آگاهی از نحوۀ ارائۀ یک سخنرانی موفقیت‌آمیز. ما با کمک فن بیان می‌توانیم مهارت‌های اساسی یادگیری پیشرفته و آموزش عالی را بیاموزیم.

افراد با آموزش فن بیان و گویندگی، یاد می‌گیرند که منطقی فکر کنند،‌ استدلال‌های غلط یا ضعیف را کشف کنند،‌ یک بحث قوی در مورد یک موضوع بحث‌برانگیز انجام دهند و بر ترس زیاد خود در هنگام صحبت کردن در جمع غلبه کنند تا بتوانند مطالب را به خوبی و به وضوح ارائه دهند و اعتماد به نفس بیشتری در مقابل دیگران داشته باشند.

فن بیان یک نیاز اساسی در حوزۀ آموزش است. تفکر روشن،‌ استدلال خوب و بحث منطقی برای موفقیت دانش‌آموزان در هر رشته و زمینۀ تحصیلی ضروری است. هرچه سخنرانی‌های شما قوی‌تر باشند،‌ موفقیت تحصیلی‌تان نیز بیشتر خواهد شد. هرچه بیشتر بتوانید چیزهایی که در زمینۀ موسیقی،‌ ریاضیات یا زبان‌های مدرن یاد گرفته‌اید را‌ مورد انتقاد و تجزیه و تحلیل قرار دهید،‌ تحصیلاتتان نیز اعتبار بیشتری خواهد یافت.

فن بیان و گویندگی

چگونه فن بیان خود را بهبود ببخشیم؟

افراد از کودکی آموزش می‌بینند که چگونه بنویسند اما هرگز کسی به آن‌ها نمی‌گوید که چگونه باید صحبت کنند. به همین دلیل تعداد کمی ‌از افراد می‌دانند که چگونه باید گفتار خود را بهبود بخشند، بنابراین اکثر افراد به آموزش فن بیان و گویندگی نیاز دارند.

آموزش فن بیان در دو مرحله صورت می‌گیرد: (1) چه کارهایی را باید متوقف کنید (2) چه کارهایی را باید شروع کنید.

چه کارهایی را باید متوقف کنید؟

شما برای بهبود فن بیان خود،‌ ابتدا باید عادت‌های بدتان را کنار بگذارید و سعی کنید از «ام ام» کردن در میان صحبتتان خودداری کنید. اگر نیاز به فکر کردن دارید،‌ مکث کنید. صدای خود را در حین مکالمه ضبط کنید. با گوش دادن به آن ممکن است چیزهایی پیدا کنید که خوشایندتان نباشد، اما آگاهی از عیب‌های گفتاری به شما کمک می‌کند تا دیگر آن‌ها را تکرار نکنید. هنگامی‌که بدترین عادت‌های گفتاری خود را کنار گذاشتید، می‌توانید به مرحلۀ بعد بروید.

چه کارهایی را باید شروع کنید؟

مسیرهای زیادی برای بهبود فن بیان وجود دارد. مثلا شما می‌توانید نوشتن به طور منظم را امتحان کنید، ‌در یک دوره فن بیان شرکت کنید یا نحوۀ صحبت سخنرانان مورد علاقۀ خود را تقلید کنید.

  • نوشتن به طور منظم

نوشتن به طور منظم باعث می‌شود که شما راحت‌تر بتوانید در جمع‌ها و موقعیت‌هایی که هیچ یادداشتی به همراه ندارید، صحبت کنید. نوشتن شما را مجبور می‌کند تا دیدگاه‌های خود را سازمان دهید و آن‌ها را به طور واضح و روشن بیان کنید. بدین ترتیب وقتی کسی سؤالی را درمورد دیدگاه‌هایتان از شما می‌پرسد،‌ شما از قبل جواب خود را تهیه کرده‌اید. نوشتن باعث افزایش سطح هوشیاری‌تان می‌شود و درک شما را افزایش می‌دهد.

  • شرکت در دوره آموزشی فن بیان

هنگامی ‌که دوره آموزش فن بیان و گویندگی را آغاز کردید،‌ می‌توانید از آن برای بهبود نوشتار خود استفاده کنید و وقتی این ترفندها را در بیان خود به کار می‌گیرید، می‌توانید‌ بهتر صحبت کنید.

  • آینۀ بزرگ

این روش از بقیه ساده‌تر است.‌ به سخنرانی‌های سخنوران بزرگ گوش فرا دهید و سخنرانی‌های آن‌ها را بخوانید و آن را جلوی آینه با خود تکرار کنید. سخنرانی‌ها را تماشا کرده و متن‌هایشان را بخوانید. همانطور که این کار را انجام می‌دهید،‌ نحوۀ بیان آن‌ها را یادداشت کنید. به آهنگ،‌ ریتم،‌ موج،‌ اعتمادبه‌نفس و انتخاب کلمات این سخنوران دقت کنید. شما با گذشت زمان و از طریق چرخۀ حذف و اضافه، می‌توانید مهارت‌های فن بیان خود را بهبود بخشید.

دوره آموزشی فن بیان

چرا گذراندن دوره آموزشی فن بیان برای هرکسی لازم است؟

با توجه به مواردی که در بالا گفته شد می‌توانیم بفهمیم که یکی از موثرترین راه‌ها برای تقویت فن بیان این است که در دوره آموزش فن بیان و گویندگی شرکت کنیم. شما با شرکت در یک دوره فن بیان حرفه‌ای و اثربخش، می‌توانید مهارت‌های گفتاری خود را تقویت کنید زیرا هدف ما این است که شما نحوۀ فکر کردن و حرف زدن در سطح پیشرفته و دانشگاهی را یاد بگیرید.

شما با شرکت در این دوره آموزشی فن بیان، می‌آموزید که چگونه با کسب دانش و دقت بیشتر دربارۀ جهان پیرامون خود بیاندیشید. ما همچنین نحوۀ نوشتن سخنرانی‌ها و مقالات انتقادی هدفمند و قانع‌کننده‌ را نیز به شما آموزش خواهیم داد. هدف از این دوره این است که شما بیاموزید که چگونه می‌توانید سهم مفیدتری در بحث‌های اجتماعی داشته باشید،‌ بدانید که چه استدلال‌های خوبی برای هر بحث وجود دارد و در جواب کارها و کلمات دیگران باید چه کاری انجام دهید و چه چیزی بگویید.

اگر اهل یادگیری از طریق کلاس‌ها و دوره‌های آنلاین باشید، به احتمال زیاد با وبسایت udemy آشنایی دارید. یودمی دریایی از دوره‌های آموزشی آنلاین در زمینه‌های مختلف از جمله یادگیری فن بیان است اما به دلیل انگلیسی بودن این پلتفرم، ممکن است آموزش‌های آن برای خیلی از افراد مفید و قابل استفاده نباشد. شما با گذراندن دوره آموزشی فن بیان در yun.ir/239cv6 ، می‌توانید در یک دوره حرفه‌ای و در عین حال بومی و کاملا فارسی شرکت کنید و مهارت فن بیان خود را به بهترین نحو ارتقا دهید.

شرکت در دوره‌های آموزشی موسسه آزاد فن پردازان این فرصت را به شما می‌دهد تا بتوانید با افرادی که دوره‌های مطرح جهان را در وبسایت‌های معتبری همچون یودمی می‌گذرانند، رقابت کنید. دوره آموزشی فن بیان این موسسه با آموزش اصول عمیق فن بیان و نویسندگی خلاقانه،‌ به شما کمک می‌کند تا در آینده ای نزدیک بتوانید بهترین سخنرانی‌ها را در موقعیت‌های مختلف انجام دهید.

شما در طول زندگی خود به این مسئله نیاز دارید که بتوانید در مقابل دیگران به خوبی صحبت کرده و آن‌ها را قانع یا ترغیب کنید، بنابراین‌ اگر برخی از سخنرانی‌های مفید را مورد مطالعه قرار دهید، متوجه خواهید شد که نقطۀ قوت این سخنرانی‌ها چه چیزهایی هستند و این نکته به شما اجازه می‌دهد تا خودتان این نقاط قوت را تمرین کرده و سخنرانی‌هایتان را به شیوۀ موثرتری انجام دهید.

3 دیدگاه

3 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی