تبلیغ رپورتاژ

چگونه آموزش دندانسازی را یاد بگیریم؟

تقویم فارسی اندروید

اگر قصد دارید به صورت تجربی اقدام به یادگیری آموزش دندانسازی کنید، یا تکنیسین پروتزهای دندانی هستید و می‌خواهید مهارت‌های بیشتری کسب کنید، یا شاید از انتخاب شغل دندانسازی کاملا مطمئن هستید و حتی هنوز تصمیم نگرفته‌اید که این رشته می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد یا خیر؛ خواندن این مطلب به شما کمک می‌کند که بتوانید قطعی‌تر تصمیم بگیرید. ابتدا لازم است بدانید که چرا می‌خواهید آموزش دندانسازی را فرا بگیرید.

این موضوع از چگونگی آموختن آن به مراتب مهم‌تر است.

قطعا شغل دندانسازی یک فرصت عالی برای علاقه‌مندان به این رشته است. گذراندن دوره آموزش دندانسازی در سطح پیشرفته و تخصصی ورود شما را به این حوزه کاری راحت‌تر می‌کند. چنانکه می‌توانید هر روز به عنوان یک متخصص پروتز دندان لبخند را بر لبان مردم بیاورید! هنگامی که دندان از نقص ساختاری رنج می برد، سلامت دهان و دندان به خطر می‌افتد زیرا این نقص قادر به بازسازی خود نیست. بنابراین، با ترمیم دندان آسیب دیده، نازیبا و یا ناکارآمد همراه با جایگزینی یک یا چند دندان طبیعی از دست رفته، علاوه بر کمک به بیمار جهت درمان مشکل خود کاری خیرخواهانه هم برای مردم انجام داده‌اید. گذراندن موفقیت‌آمیز این دوره شما را برای استخدام به عنوان یک متخصص پروتز دندانسازی و شروع کسب درآمدی فوق العاده آماده می‌کند.

شما پس از گذراندن دوره آموزش دندانسازی در تهران زیر نظر استاد سرکار خانم زینب رحیم زاده (مدیریت مجموعه لابراتوار دندانسازی های دنت) از پشتیبانی نامحدود برخوردار خواهید بود همچنین هرجا که به مشکل یا سوالی بربخورید می‌توانید با مشاورین و کارشناسان ما تماس بگیرید. رشته دندانسازی و ساخت پروتزهای دندانی تنوع زیادی دارد. برای مثال شما می‌توانید به طور مستقل به ارائه خدمات دندان مصنوعی یا لمینت متحرک بپردازید یا می‌توانید به ساخت پروتزهای ثابت و ایمپلنت در لابراتوار دندانسازی بپردازید و با دندانپزشکان همکاری کنید.

به چند روش می‌توان آموزش دندانسازی را یاد گرفت؟

به دو روش می‌توانید دندانسازی را آموزش ببینید و یاد بگیرید:

روش اول: تحصیل آکادمیک

روش اولی که می‌تواند به شما کمک کند این رشته را یاد بگیرید، تحصیل آکادمیک است.

به دلیل پرطرف‌دار بودن و نیاز به مهارت دندانسازی در جامعه پزشکی، این شغل در دانشگاه‌ها به صورت آکادمیک آموزش داده می‌شود.

شما می‌توانید به همراه متقاضیان کنکور سراسری در آزمون سراسری شرکت کنید و در صورت کسب رتبه مناسب، در طی چند سال مدرک دندانسازی خودتان را دریافت نمایید.

برای این که بتوانید از خدمات آموزش دندانسازی در دانشگاه‌ها و به صورت آکادمیک بهره ببرید، باید اطلاعیه‌های سازمان سنجش را طی کنید. با این کار می‌توانید درست مانند سایر متقاضیان کنکور، روند انتخاب رشته را طی کنید و در دانشگاه مورد نظر خود پذیرش شوید.

روش دوم: تحصیل در آموزشگاه ‌های گوناگون

روش دیگری که می‌تواند به شما کمک کند تا راحت‌تر این رشته را یاد بگیرید، شرکت در دوره‌های آموزش دندانسازی می‌باشد. در حال حاضر، با توجه به تقاضای جامعه، آموزشگاه‌های بسیار زیادی در زمینه ارائه خدمات دوره‌های آموزش دندانسازی فعالیت می‌کنند. اگر شما به یادگیری این مهارت علاقه‌مند هستید، می‌توانید با مراجعه به معتبرترین آموزشگاه‌ها، به راحتی در رشته دندانسازی حرفه‌ای شوید. کافی‌است با جستجوی عبارت (دوره آموزش دندانسازی) در گوگل بهترین و تخصصی‌ترین مراکز را پیدا کنید. در انتخاب آموزشگاه به این نکته توجه داشته باشید که تحت نظر چه کسی قرار است مهارت را بیاموزید. دانش و تجربۀ آن شخصی که این مهارت را به شما آموزش می‌دهد؛ مهم‌ترین چیز است.

آموزش دندانسازی

بعد از اتمام دوره آموزش دندانسازی چه کارهایی باید انجام دهید؟

پس از اتمام دوره آموزش دندانسازی اولین چیزی که باید بدانید این است که یک تکنسین دندانسازی دقیقاً چه وظایفی دارد؟ یک تکنسین باید آمادگی گسترده‌ای برای رویارویی با وظایف مختلف خود را داشته باشد و در این راستا دانش نظری و تجربه عملی کار در لابراتوارها را کسب کند.

یکی از مزایای شرکت در دوره‌های آموزشی لابراتوار دندانسازی های دنت این است که شما به عنوان یک هنرجو از روز شروع دوره آموزش، در محیط لابراتوار کار می‌کنید و جای یک تکنسین دندانساز قرار می‌‌گیرید و می‌توانید بعد از گذراندن موفقیت آمیز دوره به راحتی وارد بازار کار این حوزه یا حتی در این مجموعه استخدام شوید! تکنسین در لابراتوار از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا مسئولیت مواردی چون ساخت انواع پروتز دندان را بر عهده دارد. اگر تصمیم به یادگیری این حرفه به صورت کاملا تخصصی گرفته‌اید، خود را برای سپری کردن آموزش‌های تخصصی و جامع قرار داده شده در سایت لابراتوار دندانسازی های دنت به نشانی (Highdentlab.com) آماده کنید.

مهارت‌های مهم در این شغل چیست؟

یک دندانساز موفق برای اینکه بتواند پروتزهای باکیفیت را با نهایت ظرافت بسازد باید مهارت‌هایی داشته باشد که در زیر به مهم‌ترین آن‌ها پرداخته‌ایم؛ این مهارت‌ها عبارتند از:

دقت بسیار بالا:

دندانسازی هنری بسیار ظریف است. به همین دلیل افرادی که قصد دارند در این رشته مشغول به کار شوند، حتما باید از دقت بالایی برخوردار باشند تا بتوانند پروتزهای باکیفیتی بسازند. هر چه پروتزهای دندانی ساخته شده ظریف‌تر و دقیق‌تر باشند رضایت دندانپزشکان و بیماران را در پی خواهند داشت.

مهارت‌های دست‌ورزی:

مهارت‌های دست‌ورزی نشان‌دهنده تجربه و تبحر یک دندانساز هستند. البته آموزش دیدن تحت نظر یک فرد متبحر و باتجربه که تمام نکات مهم را به شما انتقال دهد در کسب این مهارت‌ها بسیار موثر است. این موضوع از مهمترین دلایل تفاوت درآمد دندانسازان است. در واقع هر چه مهارت‌های دست‌ورزی یک دندانساز بالاتر باشد و بتواند پروتز دندانی نهایی را با ظرافت بیشتر و در مدت زمان کمتر بسازد، کلینیک‌ها و دندانپزشکان بیشتری خواهان همکاری با او هستند و حاضرند قیمت بالاتری را برای این پروتزهای باکیفیت بپردازند.

دوره دندانسازی

در دوره دندانسازی چه می‌آموزید؟

شما حتماً باید هنگام انتخاب آموزشگاه مورد نظر خود، در رابطه با سرفصل‌هایی که قرار است در دوره دندانسازی به شما آموزش داده شوند تحقیق کنید، تا بتوانید کامل‌ترین و جامع‌ترین دوره  را انتخاب کنید. موضوعاتی که باید در دوره  دندانسازی آموزش داده شود، عبارتند از:

  • آشنایی با انواع مختلف مواد قالب‌ گیری
  • نحوه قالب‌گیری
  • شناخت اشکالات موجود هنگام قالب ‌ریزی
  • شناخت ابزار های مورد نیاز برای ایمپلنت
  • آشنایی با انواع متفاوت سرامیک ‌ها
  • نحوه ساخت روکش ‌های چینی فلزی
  • نحوه‌ پرسلن گذاری
  • آشنایی با انواع مختلف روکش‌ های تمام سرامیک یا زیرکونیوم
  • آشنایی با انواع مختلف محصولات

سرفصل‌هایی که اینجا نام برده شد، سرفصل‌های کلی هستند که در تمامی دوره‌های مجموعه لابراتوار دندانسازی های دنت آموزش داده می‌شوند. چنانچه به دنبال اطلاعات بیشتر هستید، می‌توانید با مشاورین متخصص ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

بررسی مزایای استفاده از خدمات

حال که به طور کامل نکات مربوط به آموزش دندانسازی و دوره‌های آموزشی آن را بررسی کردیم، بیاید به بررسی مزایای استفاده از این خدمات بپردازیم:

درآمد بالا

از جمله مزایای استفاده از این خدمات، درآمد بالای آن است. با توجه به این‌ که در دنیای امروز تعداد بیماران متقاضی پروتزهای دندانی در حال افزایش می‌باشد، قاعدتاً روز به‌ روز درآمد دندانسازی نیز بیشتر می‌شود. شما با شرکت در دوره‌های تخصصی می‌توانید در لابراتوارهای مجهز مشغول به کار شوید و همین موضوع می‌تواند به شما کمک کند تا درآمد مناسبی داشته باشید.

تنوع بالای ارائه خدمات

شما با شرکت در این دوره‌ها، مهارتهای گوناگون و متنوعی را می‌آموزید و می‌توانید به انتخاب خودتان یکی از این شاخه‌ها را به صورت تخصصی انتخاب کنید و در آن به خدمات رسانی بپردازید.

این موضوع به شما کمک می‌کند تا شغل و فعالیت کاری خود را دقیقاً مطابق سلیقه و علاقه خودتان پیش ببرید.

بالا رفتن جایگاه اجتماعی

همان طور که همه شما می‌دانید، پزشکان در جامعه ما جایگاه اجتماعی مناسبی دارند. شما با یادگیری حرفۀ دندانسازی، یک حرفه علوم پزشکی را می‌آموزید و همین موضوع باعث می‌شود تا جایگاه اجتماعی مناسبی داشته باشید.

اگر کلاس کاری و حرفه‌ای برای شما مهم می‌باشد، دندانسازی مهارتی است که می‌تواند شما را به هدفتان برساند.

همکاری با متخصصین

از دیگر مزایای مهم استفاده از خدمات، می‌توانیم به همکاری با متخصصین اشاره کنیم. شما به عنوان یک دندانساز، به صورت مستقیم با دندانپزشکان ارتباط دارید. این ارتباط همیشگی شما حین کار و یا حین طراحی و تولید انواع قالب‌های مورد نیاز، به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های کاربردی‌تر و تخصصی‌تر را یاد بگیرید.

شاید در دید اول این نکته به عنوان یک مزیت شغل دندانسازی شناخته نشود، اما بسیاری از دندانسازان با گذشت زمان و با بهبود تجربه دندانپزشکی، تصمیم گرفتند که تخصص خودشان را گسترده‌تر کند و در حال حاضر با گرفتن مدارک آکادمیک، به عنوان دندانپزشک هم مشغول به کار هستند.

خدمات آموزش دندانسازی

برای استفاده از خدمات آموزش دندانسازی به سراغ کدام خدمات ‌دهنده برویم؟

با توجه به این موضوع که در حال حاضر رشته دندانسازی به عنوان یکی از رشته‌های پول‌ساز و پرطرف‌دار شناخته می‌شود، بسیاری از آموزشگاه‌ها ادعا می‌کنند که مدارک معتبری را در انتهای دوره به شما ارائه خواهند داد. اما این مدارک هیچ گونه اعتباری ندارند و نمی‌توانند تخصص شما را به لابراتوارهای مختلف ثابت کنند. پس اگر می‌خواهید در یک لابراتوار حرفه‌ای مشغول به کار شوید، ابتدا باید از مهارت خوبی برخوردار باشید و بهتر است که از خدمات آموزشی حرفه‌ای بهره ببرید.

لابراتوار دندانسازی های دنت یکی از لابراتوارهایی است که علاوه بر ارائه خدمات دندانسازی، می‌تواند به آموزش مهارت دندانسازی نیز بپردازد. شما در این لابراتوار می‌توانید به صورت تئوری و همچنین عملی، مهارت‌های متفاوت دندانسازی را بیاموزید و آماده ورود به این حرفه شوید.

اگر به دنبال باکیفیت‌ترین خدمات هستید می‌توانید با پشتیبانان بخش آموزش‌ مجموعه لابراتوار دندانسازی های دنت ارتباط بگیرید تا بتوانید اطلاعات کامل‌تری در رابطه با خدمات این مجموعه داشته باشید.

جمع بندی

اگر می‌خواهید یک مهارت عالی را بیاموزید و به درآمد زایی برسید، هیجان زده عمل نکنید و سعی کنید که با تحقیق، بهترین مراکز ارائه دهنده را پیدا کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا با استرس و فشار روانی کمتری این مهارت را فرابگیرید و بتوانید به راحتی از مهارت خود بهره ببرید و وارد این حوزه کاری شوید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی