تغذيه سالم سلامت

چرا زیاد تشنه می شوید و احساس تشنگی به شما دست می دهد

تقویم فارسی اندروید

اگر همیشه و در همه حال تشنه هستید و احساس تشنگی می کنید و مدام بطری آبتان را خالی می کنید این مقاله برای شما مفید خواهد بود. با هفت گنج همراه باشید.

احساس تشنگی

آیا مدام تشنه می شوید؟ بدن شما دچار کم آبی شده است.
هنگامی که شما حس تشنگی می کنید معنیش آن است که بدنتان دچار کم آبی شده است و لازم دارید تا آب مورد نیاز بدنتان را تامین بکنید. توجه داشته باشید که نوشیدن تنها آب کمکی به شما نمی کند بلکه لازم است نوشیدنی های دیگری مثل آب میوه ها یا شیر را نیز به طور روزانه مصرف بکنید. باید سعی کنید نوشیدن شیر، آبمیوه یا نوشیدنی های کم کالری را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. به خصوص مصرف روزانه ی آبمیوه ها بسیار مهم و حیاتی می باشد. نوشیدن آبمیوه ها و نوشیدنی های سالم به علت داشتن قند گیاهی کمک می کند تا سطح کالری بدنتان را متعادل نکه دارید و سلامتتان را بیش از پیش حفظ کنید.
علائم کم آبی

سردرد، احساس خستگی، خشکی دهان، عدم تمرکز، احساس سرگیجه، ادرار تیره تر

چقدر مایعات در طول روز بنوشیم؟

نوشیدن 8 تا 10 لیوان یا 2 تا 2.5 لیتر مایعات برای بدن کافی است البته در صورتی که هوا گرم باشد یا ورزش بکنید بدن شما به علت تعریق نوشیدنی های بیشتری نیاز دارد.

الکل نوشیدنی به حساب نمی آید

اگر الکل مصرف می کنید و آن را هم جز نوشیدنی های خود می دانید باید بگویم که نوشیدن الکل حتی در تامین مایعات بدن نیز کمک نمی کند. الکل اگر چه به عنوان یک نوشیدنی نام برده می شود و اسم آن را نوشیدنی الکلی گذاشته اند اما باید بدانید که الکل باعث از دست دادن آب بدن می شود الکل غلظت بالایی دارد و همانند چایی برای دفع مقدار زیادی آب از بدن می گیرد تا دفع شود.

بسیار خب. اگر احساس تشنگی می کنید و تنها آب خالی می نوشید بدانید هنوز هم اشتباه می کنید. درست است که آب معمولی شما را از بسیاری از مشکلات کم آبی خلاص می کند اما بدن شما نیاز هایی دارد که با آب معمولی رفع نمی شود. فراموش نکنید که باید تمام نیاز های بدنتان را رفع کنید و به تمام آن ها توجه نمایید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی