دانش و فناوری روانشناسي و سلامت روان سلامت نوآوري و كشفيات علمي

چرا بعضي افراد بیشتر می خندند؟

مطالعات محققان دانشگاه نورث وسترن آمریکا نشان می دهد که DNA مهمترین دلیلی است که برخی افراد به یک موضوع مشخص بیشتر می خندند...
تقویم فارسی اندروید

مطالعات محققان دانشگاه نورث وسترن آمریکا نشان می دهد که DNA مهمترین دلیلی است که برخی افراد به یک موضوع مشخص بیشتر می خندند…

خنده
خنده

به نقل از ساینس، گاهی اوقات با مطرح شدن یک موضوع خنده دار، برخی افراد بیشتر از سایرین می خندند؛ تحقیقات نشان می دهد که دلیل این موضع علاوه بر شخصیت و فرهنگ این افراد، به ژنتیک آنان بر می گردد.

چندین سال قبل ثابت شده بود که افسردگی و حالات روحی، ریشه ژنتیکی دارند و تحقیقات جدید نشان می دهد که این موضوع در مورد شادی و خنده نیز صدق می کند.

در مغز ماده ای به نام سروتونین ترشح می شود که مهمترین وظیفه آن کنترل خلق وخو و اشتها است. برخی از سلول های عصبی و مغز، با آزاد کردن سروتونین در فضای بین سلول های مغز با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. سروتونین تا زمانی در مغز گردش می کند که یک پروتئین به نام پروتئین انتقال دهنده سروتونین در غشای سلول ها وجود داشته باشد. تحقیقات نشان می دهد که وجود یا عدم وجود این پروتئین، ژنتیکی است؛ یعنی شاد بودن یا احساس افسردگی، توسط ژن ها و با کنترل این پروتئین حاصل می شود. این ژن 5HTTLPR نام دارد و توسط والدین منتقل می شود.

محیط زندگی و نوع نگرش افراد نیز نقش مهمی در احساس شادی دارند ولی نمی توان تاثیر عوامل ژنتیکی را نادیده گرفت.

نتایج این تحقیقات در نشریه Science منتشر شده است.

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج

www.7ganj.ir

منبع: ايرنا

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی