سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

چرا باید در خانه و محیط های بسته هم ضد آفتاب بزنیم؟

تقویم فارسی اندروید

کرم های ضد آفتاب می توانند به عنوان نیرویی قدرتمند در امور مراقبت از پوست در دوران قرنطینه شما شناخته شوند. خرید بهترین ضد آفتاب ها توسط متخصصین پوست و آفتاب همیشه به بیماران توصیه می شود.

کرم ضد آفتاب

بعد از ماه ها قرنطینه، احتمالاً با هنجار جدید کار در خانه، فاصله اجتماعی و زمان محدودی که در فضاهای عمومی سپری کرده اید سازگار شده اید. شاید شما حیاط خانه خود را به یک کمپ تابستانی برای خانواده تبدیل کرده باشید.

در حالی که احتمالاً می دانید استفاده از ضد آفتاب در فضای باز و استفاده مجدد از SPF پس از بیرون آمدن از آب یا تعریق زیاد ضروری است. با این حال، اکنون افرادی که باید از خانه کار کنند بیشتر روزهای خود را در خانه می گذرانند، آیا این بدان معنی است که شما باید داخل خانه هم ضد آفتاب بزنید؟ و بهترین ضد آفتاب برای صورت شما در هنگام کار در خانه چیست؟ برای کشف پاسخ این سوالات و موارد دیگر، ما با متخصصان پزشکی مشورت کردیم تا دریابید چگونه برای خرید کرم ضد آفتاب بعدی خود تصمیم بگیرید، آیا شما استفاده از SPF را در داخل خانه انجام می دهید یا نه.

چرا باید در محیط داخلی هم از ضد آفتاب استفاده کرد؟

آیا شما باید در محیط داخلی هم از ضد آفتاب استفاده کنید؟ متخصصان پوست به این پرسش، پاسخ مثبت می دهند. این به چه دلیل است؟ اگر نزدیک پنجره ها نشسته اید یا مقابل صفحه کامپیوتر قرار دارید خود را در معرض نور بالقوه آسیب رسان به پوست قرار می دهید. سه دلیل اصلی وجود دارد که کارشناسان می گویند شما باید در محیط داخلی هم از SPF استفاده کنید:

  • اشعه ماوراء بنفش (UVA)
  • اشعه ماوراء بنفش (UVB)
  • نور آبی دستگاه های هوشمند، رایانه ها و تلویزیون ها

ضد آفتاب و اشعه ماوراء بنفش آ (UVA)

طبق گفته های بنیاد غیرانتفاعی سرطان پوست، اشعه ماوراء بنفش A  که می تواند نشانه هایی از پیری مانند از بین رفتن خاصیت انعطاف پذیری و چین و چروک را ایجاد کند، “می تواند به پنجره ها و پوشش پرده ای نفوذ کند.” متأسفانه، همه پنجره ها با محافظت در برابر اشعه شدید خورشید درست نمی شوند. تا زمانی که در یک اتاق بدون پنجره نباشید، ممکن است بهتر باشد بر روی SPF سرمایه گذاری کنید.

رابین جیمرک متخصص پوست می گوید: فکر نکنید که یک روز تاریک زمستانی یا رعد و برق برای نزدن ضد آفتاب در داخل خانه توجیه منطقی دارد. وی می گوید: استفاده از ضد آفتاب با طیف گسترده در طول سال در داخل خانه بسیار مهم است. نور UVA با تجزیه کلاژن و بافت الاستیک، باعث پیری زودرس پوست می شود و در تشکیل سرطان های پوست نقش دارد. از آنجایی که باعث برنزه شدن نمی شود، بنابراین ممکن است از میزان قرار گرفتن در معرض UVA بی اطلاع باشید.”

ضد آفتاب و اشعه ماوراء بنفش ب (UVB)

پس از آن اشعه ماوراء بنفش B وجود دارد که می تواند به DNA پوست آسیب برساند و پاسخ التهابی ایجاد می کند که منجر به آفتاب سوختگی می شود. آن سلول ها که با گذشت زمان به طور فزاینده ای آسیب می بینند و در اثر قرار گرفتن در آفتاب در معرض سرطان پوست قرار می گیرند، از بین می روند.”

ضد آفتاب در مقابل نور آبی

به گفته مارکوویتز، نور آبی ساطع شده از صفحه های دیجیتال – از جمله کامپیوتر، تلفن همراه، تبلت و تلویزیون – می تواند از دو طریق روی پوست شما تأثیر بگذارد:

  • نور آبی می تواند تولید ملانین یا رنگدانه را در پوست افزایش دهد که می تواند منجر به ملاسما و لکه های پیری شود.
  • نور آبی همچنین می تواند رادیکال های آزاد ایجاد کند که ممکن است باعث التهاب شود و منجر به تجزیه کلاژن و بافت الاستیک در پوست شود.

آیا کرم ضد آفتاب فیزیکی بهتر است؟

اگر ترجیح می دهید در محیط های داخلی از ضد آفتاب استفاده کنید، قدم بعدی شما این است که تصمیم بگیرید چه فرمولاسیون پوست و SPF نیاز شما را برآورده می کند. طبق گفته جیمرک، هر دو کرم شیمیایی و فیزیکی در برابر UVA و UVB از پوست محافظت می کنند به شرطی که دارای برچسب SPF 30 یا طیف گسترده تر و بالاتر باشند.

ضد آفتاب های معدنی یا فیزیکی

جیمرک می گوید: مسدودکننده های فیزیکی از اکسید آهن، اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم به عنوان مواد فعال خود استفاده می کنند.

وی توضیح می دهد: “این مواد معدنی مانعی فیزیکی ایجاد می كنند و مانع رسیدن اشعه ماوراء بنفش و نور آبی به سطح پوست می شوند.”

آنها به گونه ای طراحی شده اند که در بالای پوست قرار بگیرند، به این معنی که احتمال مسدود شدن منافذ پوست شما کمتر است – گزینه خوبی برای پوست های چرب و مستعد آکنه است. با این حال، اگر از ضد آفتاب معدنی و داروهای موضعی آکنه استفاده می کنید، مراقب باشید، هادلی کینگ متخصص پوست دارای مجوز می گوید: ترکیبی از این دو می تواند باعث خشکی شود زیرا غیر comedogenic است.

ضد آفتاب های شیمیایی

طبق گفته های بنیاد سرطان پوست، ضد آفتاب های شیمیایی “اشعه ماوراء بنفش را قبل از آسیب رساندن به پوست شما جذب می کنند.” با این حساب، آنها می توانند بر خلاف ضد آفتاب های فیزیکی که در بالای پوست شما قرار دارند، به پوست شما جذب شوند. کینگ اظهار داشت، این جذب می تواند برای پوست شما مشکل ساز شود. چرا؟ مطالعات روی موش ها نشان داده است که برخی از مواد ضد آفتاب بر سیستم تولید مثل، تخمدان ها، غدد شیری، بیضه ها و پروستات و سیستم های غدد درون ریز تأثیر منفی می گذارد. نگرانی این است که اگر این مواد سمی بتوانند در جریان خون جذب شوند، می تواند پیامدهای سلامتی طولانی مدت را در انسان ایجاد کند. FDA تحقیقات پیگیری شده را در سال 2020 انجام داد و دریافت که مواد ضد آفتاب فعال “پس از یک بار استفاده” می توانند برای مدت طولانی در بدن باقی بمانند.

علاوه بر این، ضد آفتاب های شیمیایی تأثیرات منفی بر محیط زیست و زندگی موجودات دریایی دارند، به همین دلیل هاوایی فروش ضد آفتاب با اکسی بنزون ​​و اوکتینوکسات را ممنوع می کند. این قانون از تاریخ 1 ژانویه 2021 اجرا می شود.

آیا باید از ضد آفتاب های شیمیایی خودداری کنید؟

“ما شواهد محکمی نداریم که نشان دهد آنها (ضد آفتاب های شیمیایی) اثرات بدی (برای انسان) دارند. ما این مطالعات حیوانی را داریم اما نه، ما اطلاعات محکمی در مورد اینکه چیزی شوم در آن قرار دارد نداریم. کینگ می گوید: “ما واقعاً نمی دانیم که آیا آنها پس از جذب شدن، کار مضری انجام می دهند یا خیر.”

کینگ می گوید: “بهترین ضد آفتاب برای شما چیزی است که واقعاً از آن استفاده خواهید کرد”، چه فرمول شیمیایی باشد و چه مواد معدنی. وی شخصاً کرم ضد آفتاب معدنی را به بیماران خود توصیه می کند. وی می افزاید: “با ضد آفتاب های فیزیكی، سوالات و نگرانی های كمتری در مورد ایمنی – چه برای محیط زیست و بدن – وجود دارد.”

اگر متعهد به استفاده از کرم ضد آفتاب در داخل خانه هستید، موارد مثبت پیشنهاد می کند که بسته به دستورالعمل های روی برچسب، هر دو تا شش ساعت دوباره از آن استفاده کنید.

اگر نمی خواهید در محیط داخلی از ضد آفتاب استفاده کنید چه باید بکنید؟

“اگر از من سوال کنید، راه حل این مشکل ساده است: به آفتاب نزدیک نشوید. پرده ها را بکشید یا صندلی خود را جابجا کنید. این کاری است که من همیشه انجام داده ام. کنت هاو متخصص پوست دارای مجوز می گوید: اگر هنوز می خواهید جلوی پنجره بنشینید، احتمالاً باید ضد آفتاب بزنید.

وقتی نمی توانید از آفتاب – در حالی که در ساحل هستید یا در حال دویدن هستید – اجتناب کنید، “بله، این کار مطمئناً خطر سرطان پوست و هر نگرانی نظری در مورد قرار گرفتن در معرض آفتاب را کاهش می دهد، “اما وقتی داخل خانه خود هستید چه؟ فقط پرده ها را بکشید یا از نور مضر دور شوید، “اگر به راحتی از نفوذ نور خورشید در پنجره های خود دور باشید، دیگر اقدامات احتیاطی در محیط داخلی لازم نیست.” پس فقط در این صورت که از خانه در یک اتاق بدون پنجره کار کنید می توانید ضد آفتاب نزنید، بنابراین اکثر متخصصان پزشکی که ما با آنها مشورت کرده ایم توصیه می کنند که برای محافظت از خود در برابر اشعه های شدید خورشید در داخل خانه هم از ضد آفتاب استفاده کنید.

آیا پوست بعد از اینکه پس از مدت ها از خانه خارج شویم حساسیت بیشتری به خورشید خواهد داشت؟

بنابراین، وقتی از قرنطینه خارج شدیم چه اتفاقی می افتد؟ آیا مجبور خواهیم بود که در مورد استفاده از SPF نیز اهتمام بیشتری داشته باشند زیرا ما ماه ها بیرون و زیر نور آفتاب نبوده ایم؟ پاسخ قطعی وجود ندارد.

دکتر هیل می گوید: “ما می دانیم با قرار گرفتن در معرض آفتاب در سطح کم، تحمل پیدا می کنید.” “افرادی که مانند کشاورزان در خارج از منزل کار می کنند هر روز در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرند بنابراین وقتی هوا واقعاً آفتابی نیست، مانند کسی که معمولاً در خانه کار می کند نمی سوزد. بنابراین بعد از قرنطینه، پوست ما ایجاد تحمل می کند. ” گفته می شود، وقتی بیرون می روید، ممکن است به راحتی آفتاب سوختگی را تجربه کنید.

برخی از افراد مستعد حساسیت به آفتاب هستند و در طول تغییر فصل به آب و هوای گرم بثورات روی پوستشان ایجاد می شود. دکتر هایاگ می گوید: “متخصصان پوست آن را فوتودرماتوز می نامند و انواع مختلفی وجود دارد.” “شایع ترین آن فوران نور پلی مورفوس (PMLE) نامیده می شود و 10 تا 15٪ از جمعیت را مبتلا می کند، بیشتر در زنان پوست روشن.”

PMLE با بثورات قرمز، ناهموار و خارش دار بر روی سینه، پشت دستها و سطوح خارجی بازوها و پاها ظاهر می شود اما گاهی اوقات با تاول ها شدیدتر می شود. بثورات می توانند فقط در 30 دقیقه بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب ظاهر شوند و به طور معمول با پیشرفت فصل بهتر می شوند.

هر چند وقت یک بار باید ضد آفتاب را در فضای باز استفاده کنید؟

قبل از بیرون رفتن یک لایه پایه جامد از SPF استفاده کنید و هر دو ساعت یکبار دوباره آن را تمدید کنید تا از آسیب UV به پوست شما جلوگیری کند. علاوه بر کرم ضد آفتاب، متخصصین پوست تأکید می کنند که استفاده از کلاه، عینک آفتابی، لباس محافظ و در صورت امکان در سایه ماندن نیز مهم است.

منبع:

nbcnews

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی