روانشناسي و سلامت روان سلامت

پیگیری خلق و خو با نوشتن چگونه به سلامت روان شما کمک می کند؟

آیا می دانید پیگیری خلق و خو با نوشتن می تواند سلامت روانی شما را بهبود بخشد؟ روزهایی وجود دارد که شما آنقدر خوشحال هستید که احساس می کنید می توانید دنیا را تسخیر کنید، در حالی که بعضی روزها احساس می کنید دنیای اطراف، شما را غرق کرده است.

پیگیری خلق و خو

طبیعی است که حال و هوایتان تغییر کند. به خود اجازه دهید هر احساسی را احساس کنید. اشکالی ندارد شما می دانید که این درست است؟

مهم است بدانید هر خلقی که احساس می کنید بر نحوه عملکرد شما تأثیر می گذارد.

ممکن است نتوانید هر لحظه احساس خود را تعیین کنید. با این حال، می توانید گامی اضافی بردارید تا بدانید که هر احساس برای شما چه معنی دارد و چگونه می توانید در حالی که در آن حالت هستید، خود را ارزیابی کنید.

چرا پیگیری خلق و خو مهم است؟

آیا تا به حال متوجه شده اید که هنگام عصبانیت چگونه تصمیمات بد می گیرید؟ یا چگونه می توانید متمرکز فکر کنید وقتی کاملاً ناراحت هستید؟

جای تعجب نیست که نحوه تفکر یا تصمیماتی که می گیریم گاهی اوقات به شدت به روحیه ما متکی است. به همین دلیل است که باید آن را پیگیری کنیم.

یکی از بهترین راه ها برای این کار نوشتن روحیه خود در یک ژورنال است. نوشتن مطالب به شما کمک می کند خود را بهتر درک کرده و با پیگیری خلق و خو آن را مدیریت کنید. شما قادر خواهید بود که آنچه باعث خلق و خوی شما می شود را تشخیص دهید و دریابید که چگونه می توانید اقداماتی انجام دهید که به بالاترین سطح خود برسید.

یک ژورنال برای پیگیری خلق و خو یک روش عالی برای شناسایی عوامل شخصی است که روزانه بر روحیه شما تأثیر می گذارند.

نوشتن در ژورنال خلق و خو برای بسیاری از افراد موفق قسمت اصلی آئین صبحگاهی شان است. این به آنها فرصت می دهد تا تأمل کنند که چگونه افراد، مکان ها یا تصمیماتی که در طول روز می گیرند بر روحیه شان تأثیر می گذارد.

نوشتن در ژورنال نه تنها باعث ایجاد آگاهی از خود می شود، بلکه به شما کمک می کند تا دریابید که چگونه می توانید از تحریک کننده ها به طور کلی جلوگیری کنید.

5 دلیل اینکه یک پیگیری خلق و خو برای سلامت روان شما مفید است

پیگیری خلق و خوی شما راهی مفید برای بهبود سلامت روان شما است. اگر احساسات خود را کنترل نکنید، در نهایت احساسات شما را کنترل می کنند و این یک دستور العمل برای رسیدن به فاجعه است.

در اینجا 5 دلیل اصلی وجود دارد که می گوید چرا شما باید روزانه نگاری را شروع کنید.

1. به شما کمک می کند یک مسیر عمل را تعیین کنید

وقتی از احساس خود آگاه باشید، می توانید نیازهای خود را بهتر درک کنید.

به آخرین باری که خود را به صورت احساسی در مارپیچ گیر افتاده دیدید، فکر کنید. آیا احساس می کردید در آن لحظه می توانید تصمیمی بگیرید؟ احتمالا نه.

هنگامی که بیش از حد خسته می شوید، احساس می کنید برای اقدامات خود فلج هستید.

یک ژورنال خلق و خو به شما کمک می کند احساسات روزمره خود را متوجه شوید، بنابراین می توانید بهترین روش هایی را که می توانید به آنها پاسخ دهید، دریابید.

2. به شما در ابراز احساسات کمک می کند

اگر کسی هستید که مستعد تصور بیش از حد و نگرانی در مورد همه چیز است، ضروری است که احساسات خود را از طریق نوشتن بیان کنید.

ژورنال خلق و خو یک ظرف امن است که در آن به شما فضای کافی برای احساس بدون قضاوت داده می شود. این فرایندی است که هم درمانی است و هم توانمند. لازم نیست نگران نحوه دریافت کلام شخصی باشید زیرا در حال گفتگو با خود هستید.

وقتی می گوییم شما مجبور نیستید وزن احساسات خود را برای یک روز بیشتر تحمل کنید به ما اعتماد کنید. شما شایسته استراحت هستید، بنابراین از طریق نوشتن به خودتان ابراز احساس کنید.

3. این کار روند بهبودی شما را پشتیبانی می کند

برای بسیاری از افراد آسیب پذیر، روزانه نگاری یکی از اصلی ترین مراحل بهبود بوده است. هر زمان سعی کنید احساسات دشوار مربوط به گذشته تان را نادیده بگیرید، فقط احساس بدتری خواهید داشت.

نوشتن خلق و خو به شما امکان می دهد حوادث دشواری را که در زندگی شما رخ داده مرتب کنید تا بتوانید احساسات آنها را شروع کنید.

از همه مهمتر، این فرایند درمانی به شما امکان می دهد درک عمیق تری از خود پیدا کنید که یک قدم اصلی از روند بهبود است.

مطالعه ای که توسط دانشگاه اوکلند انجام شد، نشان داد افرادی که از نظر احساسی درباره وقایع استرس زای گذشته می نوشتند، زخم هایشان زودتر از افرادی که درباره فعالیت های روزمره واقعی خود می نوشتند، بهبود می یابند.

شفابخشی حق شماست. اگر برای درک صدمه ای که متحمل شده اید تلاش کرده اید، راه خود را برای دستیابی به سلامت روحی و روانی بهتر شروع کنید.

4. به شما کمک می کند راه اندازهای خود را بیابید

همه ما عوامل محرک احساسی داریم. این بخشی از انسان بودن است. شخصی چیزی را بیان می کند که باعث واکنش احساسی می شود و شما را از بازی خارج می کند.

محرک های احساسی مردم، کلمات، نظرات، شرایط یا موقعیت های محیطی که واکنش عاطفی شدید و بیش از حد را در ما تحریک می کنند، هستند.

وقتی کاری برای ریشه یابی این عوامل محرک انجام ندهید، احساسات شما بهترین نتیجه را از شما می گیرند.

برای یادداشت کردن لحظاتی که احساس تحریک می کنید، از یک ژورنال خلق و خو استفاده کنید. به احساس خود و واکنش خود توجه داشته باشید. هنگام نوشتن، شروع به آگاهی بخشیدن به عوامل محرک خود خواهید کرد و الگوهای بین احساس و رفتار خود را مشاهده خواهید کرد.

5. به شما کمک می کند روزنه امید را پیدا کنید

وقتی احساسات منفی شما را بهتر می کند، نمی توانید در منفی ماندن دست و پا نزنید. در این حالت، مثبت بودن تقریباً غیرممکن می شود. این جایی است که نوشتن خلق و خو شروع به کار می کند.

هرچه بیشتر بنویسید، بیشتر احساس کنترل وضعیت عاطفی خود را می کنید و استرس شما کمتر می شود. منفی گرایی از استرس تغذیه می کند.

ژورنالینگ فرصتی برای کاتارسیس عاطفی فراهم می کند که در نتیجه به مغز شما کمک می کند احساسات تان را تنظیم کند. به نوبه خود، هنگامی که در زندگی با ناملایمات روبرو می شوید، تمایل بیشتری به یافتن روزنه امید خواهید داشت.

هنگامی که شروع به مشاهده تغییراتی می کنید که در نتیجه کار درونی شما انجام می شود، با دانستن تاثیری که بر روحیه خود گذاشته اید، احساس قدرت بیشتری خواهید کرد. این لحظات روزنه امیدی است که می خواهید وقتی روزهای پایانی را پشت سر می گذارید.

چگونه می توان ژورنال خلق و خو را نوشت

می توانید به صورت آنلاین الگوهای ژورنال خلق و خو را به صورت رایگان خریداری کنید یا در دفترهای برنامه ریزی نمونه آماده آن یافت می شود. با این حال، شخصی سازی خواسته های شما مطابق با ترجیحات شما به شما کمک می کند تا بیشتر با درون خود ارتباط برقرار کنید.

می توانید کار خود را با ایجاد یک جدول با سه ستون شروع کنید. ستون اول به احساسی که احساس می کنید اختصاص دارد. ستون دوم به دلایل احتمالی است که فکر می کنید روحیه شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

ستون آخر مربوط به اعمالی است که به دلیل احساس خودتان انجام می دهید.

وقتی از تغییر خلق و خوی خود آگاهی پیدا کردید، تغییر در ژورنال خود را بنویسید. همزمان، احساس خود را در هنگام نوشتن در بدن تان مشاهده کنید.

همچنین، یادداشت کنید که در هنگام ایجاد این تغییر روحیه چه کاری انجام می دادید و با چه کسی بودید. به همان اندازه مهم  تأمل در آنچه در دنیای درونی شما می گذرد مهم است. احساس یا فکری را که از ذهن شما می گذرد نام ببرید.

نتیجه گیری

پیگیری خلق و خوی خود از طریق یک ژورنال به شما کمک می کند افکار خود را بهتر سازماندهی کنید و درک بیشتری در مورد دلیل و چگونگی احساس برخی از احساسات به شما می دهد. امیدواریم یک ژورنال خلق و خو به شما کمک کند.

منبع:

lifehack

تقویم فارسی اندروید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

کانال یوتوب چی با چی

مطالب پیشنهادی