اخبار داغ اخبار و حواشي ورزشي

پرافتخارترين بازيكن تاریخ فوتبال جهان کیست؟

تمامی فوتبالدوستان جهان دیگر میدانند کلوزه برترین گلزن تمامی ادوار جام های جهانی با 16 گل میباشد اما این رکورد که مهمترین رکوردتاریخ فوتبال بوده تنها یکی از رکوردهای میرو 36 ساله است...
تقویم فارسی اندروید

تمامی فوتبالدوستان جهان دیگر میدانند کلوزه برترین گلزن تمامی ادوار جام های جهانی با 16 گل میباشد اما این رکورد که مهمترین رکوردتاریخ فوتبال بوده تنها یکی از رکوردهای میرو 36 ساله است.

miroslav-klose-7ganj.ir

به گزارش باشگاه خبرنگاران، میروسلاو یوزف کلوزه متولد 9 ژوئن 1978 با 36 سال در  اوپوئل لهستان است. میروسلاو کلوزه از پدر فوتبالیست و مادر هندبالیست به نام باربارا به دنیا امد وپس از مهاجرت کوچک به فرانسه مقيم المان شد و تا سن 8 سالگی به زبان ژرمن ها مسلط نبود در حالیکه اکنون وی به 8 زبان مهم دنیا تسلط دارد.
کلوزه که در دوره نوجوانی علاقه زیادی به نجاری همزمان با بازی فوتبال داشت در سال 1998 در سن 20 سالگی به عضویت هامبورگ درامد .در واقع در ان زمان کمتر کسی فکر میکرد کلوزه تنها بازیکنی شود که پس از اتحاد دو المان، اقای گل جام جهانی شود. کلوزه یک سال بعد به کایزرسلاترن میپیوند ودر 50 بازی 26 گل در بوندس لیگا به ثمر میرساند تا رودی  فولر از وی خواهش کند در سال 2001 با وجود ریشه لهستانی عضو تیم ملی المان شود . کلوزه در همان دیدار اول ملی خود برابر البانی گل به ثمر میرساند وتاکنون یک رکورد دیگر هم به ثبت رسانده یعنی اینکه در طول حضور 13 ساله اش در جمع ژرمن ها هر گاه گل زده آلمان ها شکست نخوردند.
سر اغاز درخشش کلوزه در جام جهانی به سال 2002 برمیگردد که با 5 گل با وجود اینکه در دیدار فینال مصدوم بود خود را ثابت کرد. کلوزه در همان بازی اول خود در جام جهانی 3 گل به ثمر رساند و جالب اینکه هیچ کدام از گل های 16 گانه وی در جام جهانی پنالتی نبوده است.
کلوزه در جام جهانی 2006 با 5 گل اقای گل شد و با ژرمن ها در خاک خود سوم شد. همچنین وی در جام جهانی 2010 باز هم 4 گل که حاصل گل های مهم وی به انگلیس و ارژانتین بوده به ثمر رساند.
klose-7ganj.ir
اما کلوزه در جام جهانی 2014 هم با 2 گل هم رکورد رونالدو را در برابر چشمان خود شکست وهم قهرمانی ژرمن ها ر ا رقم زد.
کلوزه با 71 گل در 137 بازی رکورد گرد مولر را در تیم المان شکست و آقای گل تاریخ المان نیز هست. همچنین کلوزه با 17 پیروزی در جام جهانی پیروزترین بازیکن تاریخ جام جهانی است.کلوزه تنها بازیکنی در تاریخ جام جهانی بوده که در 4 دوره متوالی گلزنی کرده وتنها بازیکنی بوده که در 3 دوره متوالی 4 گل بیشتر به ثمر رسانده است.کلوزه به جوانمردی مشهور بوده کما اینکه حرکات وی در بایرن مونیخ و لاتزیو قابل تحسین است . اما کلوزه که بازی در تیم های وردربرمن ،بایرن مونیخ واکنون در لاتزیو را تجربه میکند توانسته در تمامی این باشگاه ها دست کم به عنوان قهرمانی در لیگ یا جام حذفی دست یابد .کلوزه نایب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را با بایرن مونیخ تجربه کرده است وهمچنین با 2 عنوان سومی یک عنوان نایب قهرمانی ویک عنوان قهرمانی تنها بازیکن تاریخ فوتبال جهان است که تمامی مدالهای جام جهانی را در کارنامه دارد ودر اخر کلوزه با 137 بازی ملی دومین رکورددار بازی اروپایی پس از لوتار ماتئوس است وبه واقع میتوانست در سن 40 سالگی جام جهانی 2018 را هم تجربه کند اما خودش خواست تا در اوج از تیم ملی خداحافظی کند و تمامی رکوردهای حضور در فینال از کوپا ایتالیا گرفته تا حضور در فینال یورو 2008 وجام جهانی 2014  را در کارنامه دارد.

گردآوري: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی