تغذيه سالم سلامت

همه چیز درباره مضرات و خواص برگ تربچه

مهاجرت به فنلاند در مقطع دبیرستان

تربچه یک محصول ریشه ای کوچک است که یک افزودنی پرطرفدار و رنگارنگ به سالاد یا غذاهای پخته شده محسوب می شود. می توانید آن را با برگ های چسبیده یا جدا شده خریداری کنید. در این مقاله، ما توضیح می دهیم که آیا برگ تربچه خوراکی است یا خیر و مضرات بالقوه و خواص برگ تربچه برای سلامتی را بررسی می کنیم.

برگ تربچه

آیا می توانید برگ تربچه را بخورید؟

برگ تربچه رویه های خوراکی گیاه تربچه است و معمولاً در کره و چین به عنوان سبزی مصرف می شود.

سبزی تربچه که عضوی از خانواده سبزیجات چلیپایی است، مغذی است و از آن به عنوان برگ های بالغ، میکروگرین یا جوانه تربچه استفاده می شود.

در هر فنجان (128 گرم) پخته شده، برگ تربچه حاوی موارد زیر است:

  • کالری: 70.4
  • کربوهیدرات: 8.3 گرم
  • پروتئین: 4.5 گرم
  • چربی: 3.5 گرم
  • فیبر: 2.3 گرم
  • پتاسیم: 16% ارزش روزانه
  • منیزیم: 28% ارزش روزانه
  • آهن: 7% ارزش روزانه
  • ویتامین سی: ۷۷% ارزش روزانه
  • ویتامین ک: 171% ارزش روزانه

تربچه کم کالری است اما منبع خوبی از پروتئین، آهن و پتاسیم است. آنها همچنین سرشار از منیزیم، ویتامین C و ویتامین K هستند.

خلاصه

سبزی تربچه رویه خوراکی گیاه تربچه است. آنها سرشار از منیزیم و ویتامین های C و K و غیره هستند.

10 خاصیت شگفت انگیز برگ تربچه برای سلامتی

در حالی که تربچه معمولا در بسیاری از سالادها و آماده سازی هایی شامل سبزیجات استفاده می شود، ممکن است برگ های آن را دور بریزید. با این حال، هنگامی که از خواص برگ تربچه آگاه شدید، ممکن است بخواهید آنها را در غذای خود نیز بگنجانید. با کمال تعجب، برگ تربچه حاوی مواد مغذی بیشتری نسبت به خود ریشه تربچه است! غنی شده با ویتامین ها و مواد معدنی مهم، به جلوگیری از بسیاری از بیماری ها کمک می کند! برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فواید برگ تربچه و نحوه گنجاندن آن در وعده های غذایی خود به خواندن ادامه دهید!

خواص برگ تربچه برای سلامتی

1. ویتامین ها و مواد معدنی ضروری بیشتر

قسمت های سبز تربچه حاوی مواد مغذی بیشتری نسبت به کل تربچه است. آنها به ارائه یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی و همچنین برخی مواد معدنی مهم مانند آهن، کلسیم، اسید فولیک، ویتامین C و فسفر کمک می کنند که برای بسیاری از عملکردهای بدن ضروری هستند. همچنین حاوی ویتامین A است که نقش مهمی در بهبود بینایی دارد.

2. سرشار از فیبرهای غذایی

برگ تربچه حاوی مقدار بیشتری فیبر نسبت به خود تربچه است. فیبر به فرآیند هضم کمک می کند و برگ اضافی نیز به همین امر کمک می کند. برگ های تربچه به کنترل شرایط ناراحت کننده مانند یبوست و نفخ معده کمک می کند.

3. افزایش ایمنی و کاهش خستگی

محتوای آهن بالای برگ تربچه آن را به یک بازدارنده ایده آل برای خستگی تبدیل می کند. برگ تربچه سرشار از مواد معدنی مانند آهن و فسفر است که باعث افزایش ایمنی بدن می شود. آنها همچنین حاوی مواد معدنی ضروری دیگری مانند ویتامین C، ویتامین A، تیامین هستند که به مبارزه با خستگی کمک می کنند. بیماران مبتلا به کم خونی و سطح هموگلوبین پایین می توانند از خوردن برگ تربچه سود ببرند، زیرا آهن موجود در برگ ها ناراحتی های پزشکی آنها را کاهش می دهد.

4. ادرارآور

آب برگ تربچه یک ادرارآور طبیعی است. به حل شدن سنگ ها و همچنین به پاکسازی مثانه کمک می کند. این خاصیت با تربچه ها نیز مشترک است، زیرا آنها خاصیت ادرارآوری نیز دارند. برگ تربچه همچنین دارای خواص ملین قوی است که به کاهش یبوست و نفخ معده کمک می کند.

5. ضد اسکوربوت

برگ تربچه دارای ویژگی ضد اسکوربوت است. به زبان ساده، آنها به جلوگیری از اسکوربوت کمک می کنند. جای تعجب نیست که بدانید برگ تربچه حاوی مقادیر بیشتری ویتامین C نسبت به ریشه است و از این رو برگ تربچه خواص ضد اسکوربوت قوی تری نسبت به ریشه دارد.

نکته: همراه با سایر سبزیجات برگ دار در وعده غذایی خود، هفته ای یکبار از برگ تربچه استفاده کنید.

6. توده ها را درمان می کند

ثابت شده است که برگ های تربچه به درمان شرایط دردناکی مانند توده ها کمک می کند. برگ تربچه به دلیل خواص ضد باکتریایی که دارد به کاهش تورم و التهاب کمک می کند. پودر برگ های خشک تربچه را با مقدار مساوی شکر و مقداری آب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. این خمیر را می توان خورد یا به صورت موضعی برای التهاب استفاده کرد.

7. زردی را درمان می کند

برگ های تربچه به درمان بیماری هایی مانند یرقان که در آن بدن از هیپربیلی روبینمی (زردی پوست) رنج می برد، کمک می کند. برگ های تربچه در معکوس کردن این وضعیت موثر هستند. برگ ها را باید خرد کرد و عصاره را از طریق یک پارچه صافی الک کرد. خوردن روزانه نیم لیتر از این شیره به مدت ده روز به درمان یرقان کمک می کند. بسیاری از داروهای گیاهی آب برگ تربچه را برای افرادی که وقت ندارند خودشان آب آن را استخراج کنند، ذخیره می کنند.

8. روماتیسم

روماتیسم احتمالا یکی از دردناک ترین بیماری ها در جهان است. مفاصل زانو متورم می شوند و باعث ایجاد انواع ناراحتی می شوند. از عصاره برگ تربچه مخلوط با مقدار مساوی شکر و مقداری آب می توان برای تهیه خمیر استفاده کرد. این خمیر را می توان به صورت موضعی روی مفاصل زانو زد. استفاده منظم از این خمیر می تواند به تسکین درد و کاهش تورم کمک کند.

9. به پیشگیری از دیابت کمک می کند

برگ تربچه دارای خواص زیادی است که به کاهش سطح قند خون کمک می کند. بنابراین، سبزی تربچه از مهم ترین غذاهایی است که باید در برنامه دیابتی ها گنجانده شود. برگ تربچه با کاهش سطح گلوکز خون بالا از دیابت جلوگیری می کند.

10. عامل سم زدایی

برگ های تربچه حاوی مقدار زیادی مواد مغذی ضروری هستند. این مواد مغذی و خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی برگ تربچه به سم زدایی بدن و دفع سموم کمک می کند.

علاوه بر این، وجود آنتوسیانین غنی از آنتی اکسیدان، قلب را سالم نگه می دارد، ویتامین C، سنتز کلاژن را تقویت می کند و به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند.

فواید برگ تربچه بسیار زیاد است و به راحتی می توان آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کرد. برگ های تربچه سرشار از کلسیم، آهن، اسید فولیک، فسفر و ویتامین C هستند که به مدیریت بسیاری از عملکردهای بدن کمک می کنند. علاوه بر این، فیبر بالای برگ تربچه به رفع یبوست کمک می کند. این برگ ها ایمنی را افزایش می دهند، خستگی را کاهش می دهند و به عنوان یک ادرارآور نیز عمل می کنند.

سعی کنید آنها را به مقدار متوسط ​​در رژیم غذایی خود بگنجانید. می توانید آب برگ تربچه را مصرف کنید یا آن را در غذاها اضافه کنید تا از فواید آن بهره مند شوید.

مضرات بالقوه مصرف برگ تربچه

اطلاعات زیادی در مورد خطرات خود برگ تربچه برای سلامت انسان در دسترس نیست.

با این حال، یک مطالعه روی آلاینده‌ های نگران کننده نوظهور (CEC) – آلاینده‌ های موجود در آب که خطراتی برای سلامت انسان به همراه دارند – نشان داد که برگ های تربچه منبع قوی این CEC‌ ها هستند.

با این حال، این به دلیل شیوه های آبیاری و استفاده مجدد از فاضلاب است، نه خود برگ تربچه.

این بدان معنی است که با روش های مناسب کشاورزی و شستشوی قبل از سرو، مصرف برگ تربچه بی خطر است.

برخی از افراد نیز ممکن است واکنش های آلرژیک را هنگام دست زدن به تربچه یا خوردن آن تجربه کنند، اگرچه به نظر نمی رسد تربچه یک آلرژن رایج باشد.

خلاصه

استفاده مجدد از فاضلاب و شیوه های آبیاری وجود آلاینده های نوظهور (CEC) ها را در برگ تربچه افزایش می دهد اما تربچه ها خود ناامن نیستند. برخی افراد هم ممکن است به تربچه حساسیت داشته باشند.

طعم و تهیه برگ تربچه

گزارش شده است که برگ تربچه طعم مطبوعی شبیه سبزی خردل دارد، اما طعم آنها از کمی تلخ تا خاکی و تند متغیر است.

برگ تربچه بالغ به روشی مشابه سایر سبزیجات برگدار تهیه می شود و به عنوان چاشنی یا برای تقویت سالاد استفاده می شود.

در اینجا چند روش برای خوردن سبزی تربچه به صورت خام یا پخته آورده شده است:

  • به سالاد، سوپ یا خورش اضافه کنید.
  • در ساندویچ ها یا نان تست مانند نان تست آووکادو استفاده کنید.
  • در غذاهای پخته یا تازه با ریشه تربچه آماده کنید.
  • با سس هایی مانند پستو یا مارینارا مخلوط کنید.
  • به کاسه ماست اضافه کنید.
  • بخارپز کنید یا تفت دهید و به عنوان غذای جانبی میل کنید.

خلاصه

طعم برگ تربچه از کمی تلخ یا تند تا خاکی متغیر است. آنها را می توان به صورت خام یا پخته در سالاد، سوپ و ساندویچ میل کرد یا می توان آنها را سرخ کرده یا بخار پز کرد و به عنوان غذای جانبی میل کرد.

حرف آخر

برگ تربچه رویه خوراکی گیاه تربچه است. آنها معمولاً در برخی فرهنگ ها به عنوان سبزیجات و سبزی خوردن مصرف می شوند.

بر اساس تحقیقات آزمایشگاهی و حیوانی، آنها سرشار از منیزیم و ویتامین های C و K هستند و ممکن است به کاهش از دست دادن حافظه و محافظت از بافت های ریه در برابر استرس اکسیداتیو و آسیب کمک کنند.

با این حال، برای تایید این مزایا به مطالعات انسانی بیشتری نیاز داریم.

برگ تربچه طعم مطبوعی شبیه سبزی خردل دارد. می‌ توانید آن‌ ها را به‌ صورت خام یا پخته در سالاد، سوپ و ساندویچ میل کنید یا می‌ توانید آن‌ ها را تفت دهید یا بخارپز کنید.

منبع:

healthline

stylecraze

تقویم فارسی اندروید

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی