سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

همه چیز درباره تونر صورت و عملکرد و فواید آن بر روی پوست

تقویم فارسی اندروید

شاید خیلی از ما تصمیم گرفته باشیم که تونر را از روتین زیبایی خود بیرون بیاوریم. چون نمی دانیم تونر صورت به غیر از خشک کردن جوش ها چه کاری برای صورت انجام می دهد. همانطور که مشخص شده است، این تصور قدیمی از تونر می تواند به چهره شما آسیب برساند. تونر در واقع می تواند ماده موثری در رژیم مراقبت از پوست شما باشد.

تونر صورت

تونر دقیقاً چه کاری انجام می دهد؟ مزایای استفاده از تونر

به زبان ساده، تونر مانند آب به نظر می رسد و مانند آب عمل می کند اما آب نیست و مملو از هیدروژن و اکسیژن است. بسته به نوع تونر، همچنین می تواند حاوی اسیدها، گلیسیرین، آنتی اکسیدان ها و ضد التهاب ها باشد.

اگر می خواهید از نظر علمی بدانید، تونر مایعی است با نفوذ سریع که پوست را سریع تحت آبرسانی قرار می دهد و به از بین بردن برخی سلول های مرده از سطح پوست کمک می کند. نتیجه پوستی شاداب و براق است.

بیشتر تونرها بر پایه مایع هستند. آنها به تمیز و پاک کردن آرایش به صورت عمیق تر کمک می کنند. علاوه بر این، مواد تونر قابض مانند ویچ هازل یا الکل با ایجاد یک اثر سفت کننده و تمیز کردن آلودگی ها و سلول های قدیمی پوست، به کوچکتر شدن منافذ کمک می کند.

البته پاک سازی عمیق و کوچک کردن منافذ از مزایای اصلی تونرها برای دهه ها بوده است اما نسل جدید تونرها می توانند مزایای بیشتری نیز به همراه داشته باشند.

ابتدا، تونر صورت پس از استفاده از پاک کننده، تعادل pH پوست را بازیابی می کند. این همچنین گردش خون را تقویت می کند، به جلوگیری از کدر شدن پوست، پوسته پوسته شدن یا رنگ پریدگی بیش از حد کمک می کند. آیا هنگام ترک خانه نمی توانید پاک کننده خود را به همراه داشته باشید؟ یک بطری کوچک تونر، آلودگی آب و هوا و عرق یک روز را در دفتر کار یا بعد از تمرین از پوست تان دور می کند.

تونر
تونر

بیشتر افرادی که پوستی غیر چرب دارند، تونرها را به دلیل خشک شدن زیاد رد می کنند اما بسیاری از محصولات تونر الکل کمی دارند یا فاقد الکل هستند. در عین حال، آنها حاوی مواد تشکیل دهنده مرطوب کننده هستند. این ترکیبات رطوبت را به دام می اندازند و یک لایه محافظتی در طول روز ایجاد می کنند.

به طور کلی، تونرها پوست شما را متعادل می کنند، همانطور که هیچ محصول زیبایی دیگری قادر به کنترل آن نیست. با توجه به اینکه امروزه تونرها مزایای اضافی دارند، هیچ دلیلی ندارد که افراد با پوست خشک یا حساس توانایی تمیز کردن پوست و سفت شدن منافذ را از دست دهند.

فکر كنید كه تونر به عنوان آمادگی برای منافذ پوست شماست. این پوست شما را به حالت اسیدی طبیعی برمی گرداند، ناخالصی ها را از بین می برد و به پوست کمک می کند محصولات مراقبت از پوست شما را بهتر جذب کند. پوست شما بعد از شستشو مانند اسفنج خشک شده است. اگر یک کرم غلیظ روی اسفنج خشک و شکننده قرار دهید، می بینید که برای رطوبت آماده نشده است اما اگر اسفنج را خیس کنید، کرم راحت تر فرو می رود و جذب می شود.

تفاوت تونر و مواد قابض چیست؟

تونرهای صورت و مواد قابض چقدر شبیه (یا متفاوت) هستند؟ همه قابض ها تونر هستند اما همه تونرها قابض نیستند. کمی گیج شده اید؟ با توجه به انبوه محصولات موجود در بازار این عجیب نیست. آنچه باید به خاطر بسپاریم این است که مواد قابض نوعی ماده تقویت کننده صورت با بیشترین میزان الکل است. می توانند برای پوست های چرب مفید باشند اما اثر خشك كردن آنها اغلب برای سایر پوست ها بسیار شدید است.

در حقیقت، حتی افراد مستعد آکنه نیز ممکن است متوجه شوند که تونرهای قابض قوی اثر زیادی در رنگ چهره آنها دارد. انواع پوست به عنوان محافظ در برابر عناصر به روغن های طبیعی نیاز دارند. اگر یک قابض قوی همه آنها را از بدن دور کند، غدد چربی برای جبران آن بیش از حد کار می کنند. وقتی این اتفاق می افتد، جوش ها در واقع بدتر می شوند.

این بدان معنا نیست که مواد قابض انتخاب اشتباهی برای پوست های چرب و مستعد آکنه است اما ممکن است برای یافتن یک ترکیب تونر قابض که فقط روغن اضافی را از بین می برد – و نه همه آن – انجام برخی آزمایشات لازم باشد.

زیبایی پوست

تونر صورت مناسب بر اساس نوع پوست

روزهایی که تمام تونرها مواد قابض بسته بندی شده با الکل بودند و روغن های محافظتی را از روی پوست از بین می بردند، گذشته است. این روزها مواد کنترل کننده روغن آنها را با سایر ترکیبات مفید تعدیل می کند.

بهترین مواد تشکیل دهنده تونر صورت

علاوه بر این، تقریباً یک تونر برای هر مشکل پوستی پیدا می شود که برای درمان آن مشکل ساخته شده است – بدون ایجاد پیدایش مشکلات جدید. دانستن اینکه چه چیزی برای چهره و نوع پوست شما مفید است مهم است.

پوست چرب و یا جوش دار. به جای انتخاب مقدار زیاد الکل برای چربی صورت، به دنبال موادی باشید که مشکلات اضافی چربی را بر طرف کنند بدون اینکه همه آن را از بین ببرند. ویچ هازل یک پایه مایع با خاصیت قابض است اما ملایم تر از الکل است. سالیسیلیک اسید برای درمان جوش بدون خشک شدن بیش از حد مناطق اطراف آن مفید است. یادگیری نحوه استفاده از تونر برای پوست چرب در واقع می تواند به کاهش تولید چربی کمک کند.

منافذ بزرگ. یک تونر پوست با قدرت لایه برداری ملایم یک مشکل رایج را برای افرادی که دارای منافذ بزرگ پوست هستند برطرف می کند. اینها تمایل به جمع شدن آلودگی ها و سلول های قدیمی پوست دارند و به ظاهر “روزنه ها” افزوده می شود. یک تونر صورت با اسید گلیکولیک انتخاب کنید که آلودگی های باقی مانده اضافی را از بین ببرد و به سفت شدن منافذ پوست کمک کند.

پوست کدر. چهره های کدر را می توان با تونر صورت روشن کرد. نوعی را با ترکیبات روشن کننده انتخاب کنید. چای ها، از جمله چای بنفش غنی از آنتی اکسیدان، این مزیت را فراهم می کند. علاوه بر این، به دنبال آنزیم های اسید لاکتیک یا عصاره پاپایا باشید که به آرامی پوست کدر را لایه برداری می کند.

پیر پوستی. آنتی اکسیدان ها راهی برای ایجاد چهره های قدیمی هستند. آنتی اکسیدان ها به ویژه از مواد گیاهی، از آسیب های ناشی از آفتاب و سایر عناصر پیری محافظت می کنند. چای بنفش مملو از پلی فنول و آنتوسیانین است که فواید ضد پیری دارد و برای مبارزه با چین و چروک و لکه های پیری مناسب است. برای آبرسانی یک تونر پوست با گلاب، گلیسیرین یا اسید هیالورونیک انتخاب کنید.

پوست خشک. البته برخی از موادی که به مرطوب نگه داشتن پوست بالغ کمک می کنند می توانند به چهره های جوانتر با پوست خشک نیز کمک کنند. جدا از تونرهایی که با اسید هیالورونیک، گلیسیرین یا گلاب تهیه شده اند، مواردی را که دارای اسیدهای آمینه هستند، در نظر بگیرید. این ترکیبات برای تغذیه بیشتر به پوست خشک نفوذ می کنند.

پوست حساس. پوست های حساس از جمله چالش برانگیزترین موارد برای درمان هستند. مخلوط های قوی تر می توانند علاوه بر مواردی که در وهله اول باید آنها را درمان کنید، مشکلات اضافی ایجاد کنند. پوست های حساس با ترکیبات قوی تر قرمز شده و از بین می روند. اطمینان حاصل کنید که به دنبال تونر صورت با برچسب “برای پوست حساس” باشید. از مواد مفید می توان به جای الکل از ویچ هازل یا گلاب استفاده کرد. گیاهان دارویی آنتی اکسیدانی تسکین دهنده و ضد التهابی مانند بابونه، گل همیشه بهار، چای بنفش و آلوئه ورا همه برای پوست های حساس تسکین دهنده هستند.

شادابی پوست

روتین مراقبت پوستی با تونر

حتی آنهایی که از اهمیت تونر اطمینان دارند همیشه نمی دانند دقیقاً کجا در برنامه مراقبت از پوست شان جای می گیرد. در اینجا نحوه استفاده از تونر را بیاموزید.

برای بهترین نتیجه، درست بعد از شستن صورت صبح و شب از تونر پوست استفاده کنید. در حقیقت، اگر پوست شما هنوز از تمیز کردن مرطوب است، مواد فعال موجود در تونر با نفوذ بیشتری عمل می کنند.

نحوه استفاده از تونر

برای یادگیری نحوه استفاده از تونر صورت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برای استفاده از تونر صورت روی پوست هنوز نمناک، یک پنبه یا پارچه تمیز را با تونر از بطری خیس کنید.
  • آن را روی صورت و گردن خود بکشید. خط فک و خط مو را فراموش نکنید، جایی که روغن می تواند تجمع یابد.
  • بعضی از افراد ترجیح می دهند به جای پنبه، انگشتانشان را روی صورت بزنند. برای بهترین نتیجه، با گونه ها و چانه خشک تر شروع کنید.
  • بعد به قسمتهای چرب صورت – پیشانی و بینی بروید و با گردن تمام کنید.
  • در صورت لزوم، از دو پد پنبه ای اشباع شده استفاده کنید تا پوست خود را از ماده تونر مورد نیاز پوست بی بهره نکنید.

مرحله تونر صورت باید بعد از پاکسازی و قبل از استفاده از سرم و یا مرطوب کننده صورت گیرد. قبل از استفاده از محصول بعدی در برنامه معمول خود، به تونر حدود یک دقیقه فرصت دهید تا جذب شود.

برخی از تونرها در یک بطری اسپری قرار دارند و گزینه اسپری کردن آن را روی صورت و گردن ارائه می دهند. این روش مزایای عمیقی را که پنبه یا روش نوک انگشت به همراه دارد، فراهم نمی کند اما برای تازه سازی پوست بعد از ظهر، می تواند یک راه عالی برای پوست خسته باشد.

منبع:

 

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی