اسرار خانه داري تغذيه سالم سبك زندگي سلامت نگهداري مواد غذايي

هشدار : بسته‌بندی آبلیمو در بطری‌های بزرگ‌تر از 2 لیتر غیرمجاز است !

معاون اداره کل نظارت بر فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: بسته‌بندی آبلیمو در بطری‌های بزرگ‌تر از دو لیتر غیرمجاز است..
تقویم فارسی اندروید
معاون اداره کل نظارت بر فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: بسته‌بندی آبلیمو در بطری‌های بزرگ‌تر از دو لیتر غیرمجاز است.

دکتر سهیل اسکندری درباره غیر مجاز بودن بسته بندی آبلیمو در بطری‌های بزرگتر از دو لیتر، گفت: از آنجا که مصرف آب لیمو در منازل بیشتر به عنوان چاشنی و طعم دهنده غذایی و بسیار اندک است وقتی مقادیر زیادی در ظرف‌های حجیم نگهداری می‌شود، احتمال نگهداری آن در شرایط نامناسب بسیار می‌شود و خود این موضوع باعث اکسیده شدن آبلیمو و آسیب به مواد مفید آن می‌شود.

وی ادامه داد: تولید کنندگانی که بر حسب سفارشات مراکز دولتی، ارگان‌ها و سازمان‌ها قصد دارند تولیدات خود را با بسته بندی‌های بزرگ‌تر از دو لیتر به فروش رسانند، صرفا با انعقاد قرارداد مشخص می‌توانند نسبت به ارائه بسته بندی‌های بزرگ‌تر از 2 لیتر برای این چاشنی محبوب و قدیمی اقدام کنند.

اسکندری با تاکید بر اینکه آبلیموهای اکسیده شده هیچگونه ارزش غذایی ندارند، تصریح کرد: ویتامین‌های مورد انتظار مصرف کننده از یک میوه سالم، از این محصولات بدست نخواهد آمد. ضمن اینکه از نظر ظاهری نیز هم رنگش تغییر می کند و تغییر شکل در پی خواهد داشت.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، معاون اداره کل نظارت بر فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در پایان با بیان اینکه توصیه عمومی ما به تازه‌خوری محصولات است، اظهار داشت: این مطلب یکی از محورهای تغذیه سالم است.

جهت مشاهده خواص و مضرات آبليمو اينجا كليك كنيد

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج

www.7ganj.ir

منبع: ايسنا

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی