تغذيه سالم تناسب اندام سلامت

نخوردن صبحانه قبل از ورزش برای سوزاندن چربی

تقویم فارسی اندروید

محققان می گویند که چگونه ورزش و روزه می تواند به شما در سالم ماندن کمک کند. ورزش قبل از خوردن صبحانه ممکن است بر سطح انسولین شما تأثیر بگذارد و به شما در سالم ماندن و سوزاندن چربی کمک کند. بهبود حساسیت به انسولین ممکن است به کاهش احتمال ابتلا به دیابت کمک کند.

سوزاندن چربی

یک مطالعه جدید در خارج از کشور بریتانیا در مورد چگونگی تأثیر وعده های غذایی در نگرفتن تیجه بهتر در تمرین تمرکز دارد. انجام مطالعه قبل از صبحانه می تواند فواید سلامتی افراد را از جمله سوزاندن چربی به میزان قابل توجهی بیشتر کرده و کمک به آنها در کنترل بهتر قند خونشان به دنبال داشته باشد. طبق یک مطالعه جدید که در این ماه در ژورنال غدد درونریزایی و متابولیسم بالینی توسط دانشمندان بهداشت و درمان در دو دانشگاه انگلیس منتشر شده است، این نظریه تایید گردید.

در طی یک مطالعه 6 هفته ای، محققان دانشگاه های Bath و Birmingham ده ها مرد با اضافه وزن یا چاقی را از انگلستان مورد مطالعه قرار دادند.

این مطالعه نشان داد افرادی که قبل از صبحانه ورزش می کردند، دو برابر چربی سوزی بیشتری نسبت به افرادی که بعد از صرف صبحانه ورزش می کردند، به دنبال داشتند.

محققان دریافتند افرادی که بعد از روزه گرفتن یک شبه ورزش می کنند، در طی ورزش میزان انسولین پایینی دارند.

سوزاندن چربی

چگونه این مطالعه حقیقت پیدا می کند؟

شرکت کنندگان که مشغول دوچرخه سواری با شدت متوسط ​​بودند قبل از ساعت 8 شب غذای خود را خوردند.

محققان نتایج حاصل از دو گروه را (کسانی که قبل از ورزش صبحانه می خورند و کسانی که بعد از خوردن صبحانه ورزش می کنند) با گروه کنترل شده مقایسه کردند که هیچ تغییری در سبک زندگی شان نداشت.

محققان این تحقیق را براساس شواهد در حال رشد انجام دادند كه نشان می دهد زمان وعده های غذایی می تواند در اثربخشی ورزش تأثیر داشته باشد.

اگرچه تمرین کردن قبل از صبحانه بیش از 6 هفته منجر به کاهش وزن نمی شود اما این مطالعه نشان داد که تأثیر مثبتی بر سلامت شرکت کنندگان دارد زیرا بدن آنها بهتر به انسولین پاسخ می دهد.

این اثر دارای پیامدهای طولانی مدت قابل توجهی است: می تواند میزان قند خون آنها را کنترل کرده و پتانسیل کاهش خطر بیماری هایی مانند بیماری های قلبی و دیابت را دارد.

محققان توضیح دادند که افزایش مصرف چربی تا حد زیادی به پایین آمدن سطح انسولین در هنگام ورزش مربوط می شود به این معنی که تمرین کنندگان پیش از صبحانه در نهایت استفاده از بیشتر چربی از بافت چربی و درون عضلاتشان را به عنوان سوخت مصرف می کنند.

خاویر گونزالس، مدرس ارشد فیزیولوژی انسان در دانشگاه Bath گفت: “بزرگترین راهکار دریافت این مطالعه این است که زمان وعده های غذایی در رابطه با ورزش می تواند تأثیر عمیقی در پاسخ به ورزش داشته باشد.”

وی گفت: “برای افرادی که به دنبال حداکثر مزایای سلامتی ورزش هستند، انجام برخی جلسات ورزشی در حالت روزه یک شبه احتمالاً مزایای بیشتری را نسبت به انجام تمام جلسات بعد از صرف صبحانه فراهم می کند.”

گونزالس خاطرنشان كرد: تحقیقات قبلی نشان داده است كه یك جلسه تمرینی كه قبل از صبحانه انجام شود، باعث افزایش مصرف چربی می شود اما قبل از این مطالعه، هیچ کس به طور مشخص نمی دانست که آیا این افزایش مصرف چربی در طول برنامه تمرینی ادامه دارد یا یک دوره زمانی پایدار را می طلبد.

گونزالس گفت: “در اینجا ما نشان می دهیم که افزایش مصرف چربی با ورزش قبل از صبحانه در طول شش هفته تمرین ادامه می یابد.” علاوه بر این، این به پیشرفت در حساسیت به انسولین و سازگاری در عضلات مرتبط با کنترل گلوکز می انجامد. ”

وی افزود: این پیشرفت ها در حساسیت به انسولین و سازگاری با عضلات پتانسیل کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را دارد.

تاد آستورینو، استاد کینزیولوژی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا سن مارکوس گفت: دانشمندان بهداشت حداقل 40 سال است که می دانند پرهیز از غذا قبل از ورزش باعث افزایش روند سوزاندن چربی می شود.

وی گفت: آنچه جدید است این است که سطح انسولین بالا با تمرینات ورزشی قبل از صبحانه کاهش می یابد.

وی گفت: “این نشان می دهد كه اگر شخصی كه ورزش می كند و در معرض خطر ابتلا به دیابت است یا قند خون زیادی دارد، باید ورزش را در حالت روزه انجام دهید تا این كاهش در پاسخ به انسولین به یك وعده غذایی تقویت شود كه به طور كلی مرتبط است.

نخوردن صبحانه

سالم تر شدن بدون کاهش وزن

کنت هانسن، استادیار گروه بهداشت، ورزش و علوم توانبخشی در دانشگاه ایالتی وینونا در مینه سوتا می گوید پیام بهداشت عمومی در اینجا ممکن است این باشد که شما لازم نیست چربی بدن را از دست بدهید تا حساسیت بیشتری به انسولین پیدا کنید.

“بگذارید بگوییم ژنتیک به ما دیکته می کند که شما یک فرد چاق باشید. پیام بهداشت عمومی می گوید که حتی اگر شما وزن کم نمی کنید، می توانید سلامت خود را بهبود ببخشید.

محققان می گویند مراحل بعدی شامل بررسی تأثیرات طولانی مدت این نوع ورزش و بررسی این موضوع است که آیا زنان به همان شیوه مردان سود خواهند برد یا خیر.

گونزالس گفت: “ما این مطالعه را در مردان به عنوان اولین مطالعه انجام دادیم تا اطمینان حاصل شود که یک گروه همگن از مردم داریم.” “ما بسیار مشتاق هستیم که ببینیم پاسخ ها به زنان نیز به همین سوزاندن چربی می انجامد.”

منبع:

healthline

 

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی