اسرار خانه داري تبلیغ رپورتاژ

نحوه شستن لباس های زیر

تقویم فارسی اندروید

روش شستن لباس زیر با انواع لباس های متداولی که به صورت روزانه می پوشیم متفاوت بوده و تمیزی و نظافت آنها بر سلامت ما تاثیر بسزایی دارد. برای هر نوع لباسی بویژه لباس زیر باید روش شستشوی خاص آن را به کار گرفت تا از بهداشت آن مطمئن شویم. این موضوع در لباس زیر زنان و کودکان اهمیت دوچندان می یابد. در ادامه به نحوه شستن انواع لباس زیر می پردازیم

آموزش شستشوی شرت و سوتین

شستشوی سوتین

هنگام شستشوی سوتین باید به مدل و شکل و حالت سوتین دقت کنید در صورتی که سوتینی که برای شستشو دارید بدون بند بوده و کاپدار نیست شستشوی راحتی پیش رو خواهید داشت. تنها کار شما جداسازی سوتین های رنگی و سفید از یکدیگر و شستشوی سوتین های رنگی با آب 40 درجه و سوتین های سفید با آب 60 درجه خواهد بود. دمای 90 درجه ممکن است باعث خرابی سوتین های کشدار شود. اما اگر سوتین شما بند دار است باید به نوع شستشوی خودتان دقت کنید. بویژه سوتین های بالدار که هنگام شستشوی آنها بهتر است از محافظ شستشوی سوتین استفاده کنید در غیر این صورت ماشین لباسشویی به سوتین بالدارو کاپدار شما آسیب زده و برایتان هزینه تراشی خواهد کرد. اگر اسفنج های سوتین خراب شوند زیر لباسی که می پوشید نافرم دیده خواهد شد.

متناسب با عرضه انواع مدل های لباس به بازار انواع سوتین هایی که مناسب آنها هستند عرضه شده اند که از آن جمله می توان به لباس های گیپور اشاره نمود. برای این نوع لباس ها خرید سوتین سیلیکونی مناسب هستند. سوتین های سیلیکونی نیازی به شستشو نداشته وتنها کافیست با دستمال مرطوب آنها را تمیز کنید.

آموزش شستن شرت

تمیزی شورت هم در سلامتی کودکان و هم بزرگسالان نقش مهمی ایفا می کند. هنگام خرید شورت بهتر است مدل بدون کش انتخاب کنید شستشوی آن راحتتر خواهد بود. جهت بهداشتی تر شدن شورت های سفید و بدون کش بهتر است آنها را در 90 درجه شسته و اتو کنید. در صورتی که شورت شما از نوع کشدار است نباید بالای 60 درجه شسته شود و اگر رنگی بود دمای شستشوی آن نباید از 40 درجه بگذرد. شستشوی شورت و سوتین ورزشی هم به همین ترتیب است. بهترین روش برای شستشوی شورت گیپور شستشوی دستی آنهاست و در صورتی که زمان کافی برای اینکار را ندارید بهتر است ابتدا آنها را داخل کیسه لباس ریخته و سپس با ماشین لباسشویی بشویید. اگر اینکار را نکنید ممکن است قسمت های گیپوردار پاره شده و یا نگین های آن کنده شوند. این نکات برای تمامی انواع شورت مردانه و شورت زنانه کاربرد دارند

نکاتی که هنگام شستشویی دستی لباس ها باید رعایت کنید

شستشوی دستی بهترین روش برای شستن لباس های حساس است برای این کار مقدار پودر شستشوی دستی روی آب ولرم ریخته و بعد از کف کردن آب لباس ها را داخل آن بریزید. یک ساعت صبر کنید. در این مدت از گرم نبودن آب مطمئن شوید چون آب گرم به لباس هایی که پارچه های حساسی دارند آسیب می زند. پس از چند بار سابیدن لباس ها آنها را زیر آب ولرم گرفته و به آرامی فشار دهید تا تمامی کثیفی لباس ها گرفته شود و کف پودر لباسشویی روی لباس ها باقی نماند.

امیدوارم با مطالعه این مقاله روش صحیح شستن لباس های زیر را یاد گرفته و آنها را در شست و شوهای آینده خود بکار بگیرید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی