روانشناسي و سلامت روان سلامت

مواد غذايي مفيد براي جوان نگهداشتن مغز

سلامتی مغز دومین عامل مهمی است که بر سبک زندگی تاثیر دارد.همانطور که سن افزایش می یابد بدن با طیف وسیعی از مشکلات رو به رو می شود از مسایل ادراکی گرفته تا بیماری آلزایمر...

سلامتی مغز دومین عامل مهمی است که بر سبک زندگی تاثیر دارد.همانطور که سن افزایش می یابد بدن با طیف وسیعی  از مشکلات رو به رو می شود از مسایل ادراکی  گرفته تا بیماری آلزایمر…

تقويت مغز
تقويت مغز

كاكائو

از جمله راهکارهایی که به جوان ماندن مغز کمک می کند استفاده از کاکائو است.

این ماده غذایی باعث بهبود گردش خون و عملکرد قلب می شود. مطالعات اولیه نشان می دهد بین بهبود حافظه و کاکایو ارتباط وجود دارد. این مطالعه بیان می کند کاکایو عملکرد بخشی از مغز که به سن مرتبط را افزایش می دهد.

امگا 3

ماده دیگر در این مورد، امگا 3 است. اسیدهای چرب  امگا3 در عملکرد مثبت قلب و مسایل ادراکی تاثیر مهمی دارد.غذاهای سرشار از امگا3 شامل ماهی آزاد، روغن تخم کتان است.

 

Phosphatidylserine and Phosphatidic Acid

ماده غذایی دیگری هستند که آزمایشات پایلوت روی این مواد نشان می دهند در بهبود حافظه، خلق و خو و ادراک در افراد مسن مفید هستند.

گردو

گردو نیز ماده غذایی دیگری است که اثرات مثبتی در کاهش خطر،تعویق انداختن و یا کاهش پیشرفت آلزایمر دارد.

سیتوکولین

از دیگر مواد غذایی موثر در جوان ماندن مغز سیتوکولین است که  به طور طبیعی در سلول های بدن انسان وجود دارد و به بهتر شدن عملکرد بافت مغز  کمک می کندو  ارتباط بین نورون ها را افزایش می دهدو از آسیب ساختار نورون ها در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

کولین

کولین ماده دیگری است که با سلامت کبد در ارتباط است هم چنین به  سیستم های ارتباطی  سلول های داخل مغز و بقیه بدن کمک می کند. کولین از پیرشدن و تغییرات شیمیایی مغز در اثر افزایش سن جلوگیری می کند. منبع عمده کولین در رژیم غذایی، تخم مرغ است.

منیزیم

ماده دیگر منیزیم است که به عنوان مکمل غذایی اغلب برای کسانی که دچار آسیب مغزی شده اند، توصیه می شوند. منیزیم در غذاهایی مانند سویا، آووکادو، موز و شکلات تلخ وجود دارد.

بلوبری

آخرین ماده غدایی برای جوان ماندن مغز، بلوبری است که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی است و حاوی غلظت بالایی از آنتوسیانین ها، فلاونوئید است که به  افزایش کیفیت سلامت مواد غذایی کمک  می کند. مصرف بلوبری  متوسط می تواند سیگنال های  عصبی در مراکز مغز را افزایش دهد.

گردآوري و تنظيم: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

منبع : باشگاه خبرنگاران

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی