دنياي فيلم و سينما فرهنگ و هنر

معرفی 30 تا از بهترین مجموعه های تلویزیونی خارجی

تقویم فارسی اندروید

برای سالهای طولانی، تلویزیون در میان مردم جا باز کرده است اما با گذشت زمان، این رسانه در برنامه سازی پیشرفت کرده و پس از سالها با چند نقطه روشن در میان دریایی از زباله های فرعی درنهایت تبدیل به مدعی اصلی سرگرمی امروز شد و اکنون با راه های زیادی که وجود دارد راحت تر از همیشه می توانید به تماشای هرچه می خواهید برسید. با این وجود بعضی از نمایش ها و مجموعه های تلویزیونی جایگاه ویژه ای نزد مردم دنیا دارند. برای کمک به شما که می خواهید برای دفعه بعدی که دوست دارید روی مبل ولو شوید و یکی از مجموعه های تلویزیونی محبوب دنیا را ببینید، ما لیستی از بهترین مجموعه های تلویزیونی یا سریال ها را برای تماشا جمع کرده ایم.

آرچر (Archer)

مجموعه های تلویزیونی

اگر فکر می کنید که جیمز باند در اوایل دهه 2000 با بزرگسالان ارتباط خوبی برقرار کرد پس آرچر هم گزینه مناسبی از مجموعه های تلویزیونی برای شما خواهد بود. این کمدی انیمیشنی بزرگسالان به همان اندازه تند و تیز است و رویکرد آن به هجو شاید مانند ریک و مورتی است و این را به یاد داشته باشید که چون یک انیمیشن است فکر نکنید به اندازه کافی بزرگ نیست. فکر نکنید زیرا این انیمیشن اپیزودیک مخصوصاً برای کودکان مناسب نیست و حتی ممکن است بزرگسالان را نیز از خجالت سرخ کند.

پرورش شکست خورده (Arrested Development)

مجموعه های تلویزیونی

در زندگی واقعی، اختلال در خانواده به طور کلی موضوعی برای خندیدن نیست. در مورد پرورش شکست خورده اما اینگونه نیست. این نمایش کوتاه در نیوپورت بیچ کالیفرنیا در مورد خانواده بلوث است و مجموعه ای غیر قابل توضیح از محوری ترین افراد خود محور، خودشیفته، ورشکسته و پیچیده است که برای همه ممکن است اتفاق بیفتد. این شخصیت ها باهوش و سریع هستند و هر قسمت ارزش چندین بار دیدن را دارد.

جوخه برادران (Band of Brothers)

مینی سریال

این یکی از مجموعه های تلویزیونی HBO است که در طول جنگ جهانی دوم در اروپا، مأموریت ها و اعضای هنگ 506 ارتش بخش هوایی ایالات متحده آمریكا را نشان می دهد. این مقایسه با برخی دیگر از مجموعه های تلویزیونی ایت لیست کمی نابرابر است (به خاطر داشتن 10 قسمت و اینکه مینی سریال محسوب می شود.) اما مطمئناً یکی از بهترین مجموعه های تلویزیونی از هر رویداد جنگی است که تا کنون ساخته شده است. این سریال پر از عمل، درام و تعلیق است و همه اینها ناشی از این واقعیت است که این سریال بر اساس کتابی غیر داستانی به همین نام توسط استفان ای امبروز ساخته شده است. بله درست است، این قهرمانان جنگ واقعی هستند و داستان های واقعی آنها به تصویر کشیده شده است.

خسته از مرگ (Bored To Death)

سریال کمدی

مطمئناً این عجیب است وقتی که با مجموعه های تلویزیونی اصلی بیشتر در لیست ما مقایسه می شود زیرا خسته از مرگ شاید کمتر از یک نمایش تلویزیونی مسخره جذاب نیست شاید بتوان با لیست سه بازیگر مطرح آن بهتر توضیح داد: جیسون شوارتزمن، زک گالیفیاناکیس و تد دانسون. این سریال داستان زندگی نویسنده ای ناموفق با سرنوشتی ناخوشایند است که تصمیم به دنبال کردن کار کارآگاهی دارد. اگر ذائقه و سلیقه شما با طنزهای عجیب و غریب از کمدی با درجه R جور است این برای شما مناسب است.

بریکینگ بد (Breaking Bad)

بهترین سریال

اگر می توانید با این واقعیت کنار بیایید که به سریالی نگاه کنید که شخصیت اصلی آن یک فروشنده مواد مخدر و قاتل است، یک درام شخصیتی تکان دهنده را کشف خواهید کرد. باید اشاره کرد که این سریال شباهت های موضوعی زیادی با وسترن ها، فیلم های گانگستری به سبک مافیایی و فیلم های جنایتی کارتل مدرن (شاید به وضوح) داشته باشد و در صورتی که این کافی نباشد، شایان ذکر است که آن را به عنوان تحسین شده ترین سریال در تمام دوران در رکوردهای جهانی گینس قرار داده اند.

بی باک (Daredevil)

مجموعه های تلویزیونی

اگر فیلم های مارول و مجموعه های تلویزیونی دهه 2000 نمونه ای از چگونگی گفتن داستان های کمیک بوک نیست، Daredevil و سری جدید نمایش های Marvel-Netflix دقیقاً برعکس است. بله آنها هنوز درباره ابرقهرمانان صحبت می کنند اما این شخصیت ها انسان دوست، آسیب پذیر و بسیار جالب توجه هستند. حتی اگر شما فقط می خواهید Daredevil را برای آمادگی تماشای سریال آینده Punisher تماشا کنید (که نوید می دهد فوق العاده سرگرم کننده باشد)، ارزش تماشا دارد.

ددوود (Deadwood)

سریال های تلویزیونی

ساخت سریال وست ورلد اولین بار نبود که HBO روی ژانر وسترن تمرکز کرد. این اتفاق نخستین بار به Deadwood برمی گردد و در حالی که هیچ مبنای علمی در این سریال اکشن-درام وجود ندارد، جهان سریال و شخصیت ها آنقدر غنی هستند که هرگز نیازی به پیچ و تاب نیست. تیموتی اولیفانت که در یک سریال عالی وسترن دیگر به نام Justified، به ایفای نقش پرداخت، شخصیت خود را به طور شگفت انگیزی ایفا می کند اما قاعدتا کل بازیگران کاراکترهای مختلف باعث می شوند که برای دریافت اطلاعات بیشتر به دیدن ادامه سریال بازگردید. همچنین شایعاتی درباره ساخت فیلم از این سریال وجود دارد و بهتر است امیدوار باشیم.

فارگو (Fargo)

سریال خارجی

این سریال بر اساس فیلمی به همین نام از برادران کوئن با همین نام ساخته شده اما این سریال در واقع ادامه داستان فیلم نیست. در عوض این یک گلچینی است که با الهام از داستان و شخصیت هایی که در فیلم دیده می شود شکل گرفته شده است. در حقیقت، هر فصل بازیگران متفاوتی را ستاره می کند و داستانی متفاوت را دنبال می کند که برخی از آنها از بقیه ناشناخته تر هستند. در حال حاضر فقط 3 فصل از آن وجود دارد اما شبکه FX ممکن است ساخت فصل چهارم را نیز در پیش گیرد.

فایرفلای (Firefly)

معرفی سریال

Joss Whedon همیشه نویسنده، کارگردان و خلاق ترین فرد موفق تجاری نبوده است اما خصوصیاتش غیرقابل انکار است. با این حال، هیچ کس احتمالاً به اندازه کسانی که طرفدار Firefly علمی-تخیلی وسترن هستند، انعطاف پذیر و وفادار نیست. این داستان درباره خدمه سفینه ای فضایی است زیرا در آینده ای بسیار دور، این کهکشان با مشکل روبرو می شود و عموماً باعث بروز آشفتگی می شود. این سریال خنده دار، پر جنب و جوش و بسیار جالب تر از بسیاری از چیزهایی است که امروزه در شبکه SyFy پخش می شوند. این در حالی است که تنها 13 قسمت دارد. خوب، 13 قسمت و فیلمی به نام Serenity.

فرینج (Fringe)

لیست سریال

برای کسانی که با فرینج نا آشنا نیستند، باید بگوییم این یکی از مجموعه های تلویزیونی واقعا شاهکار J.J. آبرامز است. او همچنین در دهه 2000 روی سریال هایی مانند پرونده های X کار می کرد و در ساختن قوس های داستانی بسیار عالی بود. و البته ما همچنان معتقدیم پرونده های X یکی از بهترین مجموعه های تلویزیونی علمی تخیلی در همه زمان ها است. متأسفانه، فرینج از یک فصل پایانی افتضاح رنج می برد که با پایان های آبکی و فینال ناگهانی سر هم بندی شده است.

بازی تاج و تخت (Game of Thrones)

بهترین سریال های خارجی

خیلی خوب است که لازم نیست به شما بگوییم GoT یک سریال ارزشمند است زیرا این یکی از موفق ترین مجموعه های تلویزیونی در تمام دوران است و احتمالاً شما تا هم اکنون آن را تماشا کرده اید. اگر اینطور نیست، این درخواست را عاجزانه از شما داریم. گرچه احتمالاً چیزهای زیادی وجود ندارد که بتوانیم به شما بگوییم که قبلاً چیزی درباره آنها نشنیده باشید. به عنوان مثال، این سریال بسیار خشن است اما شما بیشتر از آنچه انتظار دارید می خندید، می گریید و داستانی واقعاً حماسی با شخصیت هایی که دوستشان دارید یا از آنها متنفر هستید مشاهده می کنید. اکنون به طور جدی زمان رسیدن به قطار تاج و تخت است.

مجموعه های تلویزیونی

میهن (Homeland)

برای نویسندگان سخت است که از داستان های خوب در ژانر جاسوسی-تریلر پیروی کنند. واقعیت این است که دنیای سریع عمل خیانت و خطر با خیال راحت و خطرناک کاملاً گسترده است و در قالب یک ژانر همیشگی قرار می گیرد. حقایقی که گفته می شود، در فیلم بسیار بهتر عمل می کند. به همین دلیل، میهن مطمئناً تاثیرش را می گذارد. نه تنها هر فصل شما را در صندلی خود نگه می دارد بلکه درام شخصیتی درهم تنیده بین اکشنی کاملاً زیبا در فضا پر می شود.

فیلادلفیا همیشه آفتابی است (It’s Always Sunny in Philadelphia)

لیست بهترین سریال ها

سه دوست صمیمی یک بار را با هم اداره می کنند. فیلادلفیا همیشه آفتابی است موفق شده یکی از طولانی ترین کمدی های سیتکام تلویزیونی در تمام دوران باشد. در کنار گروهی از شخصیت های بسیار بی عقل، این یک نمایش شگفت آور هوشمندانه است و حتی اگر به دنبال معنای عمیق تری نیستید، به اندازه کافی خنده دار است که دنی دیویتو و شرکت سینک را در پایین ترین سطح اجتماعی و روانی به تماشا بنشینید.

نظم و قانون: واحد قربانیان ویژه (Law & Order: Special Victims Unit)

مجموعه های تلویزیونی

در حقیقت شبکه های زیادی در تلویزیون وجود دارند که حداقل یک یا چند داستان در مورد جرم و جنایت دارند. با چنین اشباعی، دشوار است به آنها علاقه ای نداشته باشیم. با این حال، هنوز هم مخالفانی وجود دارند. به عنوان مثال، نظم و قانون: واحد قربانیان ویژه که در مورد گروهی از کارآگاهان نیویورک است که مسئولیت برخورد با فجیع ترین جنایات جنسی را بر عهده دارند، یکی از طولانی ترین و بهترین موارد است. جرائم مکتوب جنایی که تاکنون پرونده داشته اند. البته به خاطر داشته باشید که اوج این سریال در مدت زمانی اتفاق افتاد که کریستوفر ملونی به عنوان کارآگاه الیوت استابلر در این نمایش حضور داشت. همچنین ماریسکا هارگیتای که نقش دختر جین منسفیلد را بازی می کند.

مَد مِن (Mad Men)

بهترین مجموعه های تلویزیونی

سریالی که در دهه 1960 می گذرد و یک آژانس تبلیغاتی را نشان می دهد. این سریالی است که جان هام را به عنوان بازیگر بر سر زبان ها انداخت. همچنین الیزابت ماس ​​(ستاره سریال سرگذشت ندیمه)، جنیوری جونز، کریستینا هندریکس، جان اسلاتری و سایر بازیگران دیگر را ستاره کرد. در طول پخش آن، ده ها جایزه به خاطر نویسندگی، بازیگری، دقت تاریخی و موارد دیگر کسب کرد از جمله 5 گلدن گلوب، 16 امی و تعداد دیگری از جوایز مطرح را برای خود کرد. شاید پر از پیچ و تاب داستانی نباشد اما این سریال برای هر کسی که از تاریخ آمریکا و تجارت به خوبی اطلاعات دارد بسیار تماشایی است.

مردی در رأس قلعه (The Man in the High Castle)

تاریخ به طور مداوم می خواهد به این سؤال پاسخ دهد، چه اتفاقی می افتاد اگر آلمان در جنگ جهانی دوم پیروز میشد. این سریال در واقع براساس كتابی به همین نام توسط نویسنده داستان های علمی تخیلی فیلیپ كی دیك ساخته شده است. بله همان نویسنده ای که “آیا آدم مصنوعی ها خواب گوسفند برقی می بینند؟” را نوشت که کتاب بلید رانر بر پایه آن بنا شده است. اگر آن را خوانده اید در مورد شباهت های بیش از حدش نگران نباشید زیرا اشتراکات نسبتاً کمی دارند. در حال حاضر، فقط دو فصل وجود دارد اما فصل سوم هم در راه است و به لطف موفقیت آن این روند ممکن است ادامه یابد.

آقای ربات (Mr. Robot)

بهترین های تلویزیون

تعداد کمی از مجموعه های تلویزیونی به اندازه آقای ربات از نظر ذهنی انسان را درگیر می کنند و حتی در کمتر از 3 فصل با مخاطب ارتباطی جدی پیدا می کند و این باعث می شود این سریال بسیار خاص باشد. متأسفانه صحبت کردن در مورد آن بسیار دشوار است بدون اینکه نکات مهم سریال را بیان کنید و اسپویل شود. آنچه ما می توانیم بگوییم این است: داستان در مورد ماجراها و مصیبت های الیوت آلدرسون (رامی ملک)، یک مهندس امنیت سایبری و هکری است که با هدف هک کردن موسسات مالی جهان در یک سازمان آنارشیست استخدام می شود. این ممکن است گاهی اوقات دلشوره شدیدی برایتان ایجاد کند اما مطمئناً ارزش آن را دارد.

اداره (The Office)

سریال خوب

شاید فکر کنید یک برنامه تلویزیونی در مورد یک مدیر شاداب و کارمندانش در یک شرکت مستقر در نیو انگلند باید خیلی خشک و کسل کننده به نظر برسد اما محیط و داستان بی نظیرش دقیقاً همان چیزی است که باعث می شود این اداره چنین وضعیتی جذاب داشته باشد. یا شاید جذابیت این سریال در این بود که پیشگام سبک استهزاء برای صفحه تلویزیون حداقل در ایالات متحده بود. این سریال همچنین سکوی پرتاب بازیگرانی چون جان کراسینسکی، استیو کارل، جنا فیشر، اد هلمز، رین ویلسون، الی کمپر و … شد. اگر دوست دارید یک کمدی ناخوشایند و جذاب ببینید، دیدن این نمایش امری ضروری است.

پارتی داون Party Down

سریال تلویزیونی خوب

یک سرچ ساده در سایت گوگل برای “بهترین سریال هایی که هرگز از آنها نشنیده اید” انجام دهید و بلافاصله چند مقاله برجسته در مورد سریال پارتی داون در این لیست خواهید دید. دلیل این امر بسیار ساده است: کمدی پوچ گرایانه درباره گروهی از بازیگران که سعی فعالیت هنری در هالیوود دارند که توسط راب توماس ساخته شده است  بازیگران ستاره ای دارد. کمدین ها و بازیگرانی که مطمئناً از دیگر فیلم ها و سریال های قابل توجه آنها را می شناسید. این لیست شامل آدام اسکات، لیزی کپلان، کن مارینو، مارتین استار و جین لینچ است.

پیکی بلایندرز (Peaky Blinders)

بهترین سریال

فیلم ها و سریال های گانگستری تقریبا همیشه برنده و پر مخاطب هستند بنابراین آنها به خوبی ساخته شده اند و آنهایی که یک دوره زمانی خاص را نشان می دهند، به خصوص اگر کمی خارج از حد معمول باشند، حتی بهتر هم هستند (فقط اولین فصل های امپراتوری بوردواک را تماشا کنید). پیکی بلایندرز که ستاره ای مانند کیلین مورفی را دارد یکی از این سریال هاست. داستان آن در بیرمنگام انگلستان درست قبل از دهه 1920 اتفاق می افتد و از اکشن و درام فراوانی برخوردار است. اگر قصد تماشای این مورد را دارید، فقط آماده باشید تا با لهجه های غلیظی مواجه شوید که ممکن است برای بعضی ها یک نقطه ضعف باشد.

ریک و مورتی (Rick and Morty)

مجموعه های تلویزیونی

کشمکش های این نوه و پدربزرگ با اعضای خانواده به قدری جذاب است که هم نظر مخاطبین و هم منتقدین را به خود جلب کرده است. این سریال انیمیشن اکنون برنامه شماره 1 در شبکه Cartoon (البته برای بزرگسالان) است و اگرچه هر قسمت کمتر از 30 دقیقه طول نمی کشد اما آنقدر متراکم است که نیاز است هر قسمت را چند بار نگاه کنید.

ساینفلد (Seinfeld)

درباره ساینفیلد باید گفت که این سریال در مورد هیچ چیز است. با این حال باز هم به مدت نه فصل ادامه پیدا کرد و تحسینی بی پایان داشت و حتی توسط انجمن صنفی نویسندگان آمریکا به عنوان دومین مجموعه تلویزیونی پرفروش در تمام دوران (که فقط به Sopranos باخت) رأی آورد. این همچنین دلیل اصلی اش پشت صحنه ای عالی با نقش آفرینی سازنده Seinfeld یعنی لری دیوید است. ساینفیلد و کمدی که آن را احاطه کرده است، کاملاً وارد فرهنگ جمعی ما شده اند اما این نمایش حتی اگر قبلاً آن را دیده باشید، باز هم ارزش آن را دارد که دوباره دیده شود.

سیمپسون ها (The Simpsons)

سریال انیمیشنی

با تمجید از طولانی ترین زمان پخش برای یک برنامه و طولانی ترین سریال انیمیشن در تمام دوران، استدلال در مورد سیمپسون ها به عنوان نمونه برتر و ارزشمند تلویزیون در بهترین حالت دشوار است. برای تقریبا 30 سال، نویسندگان این سریال دائماً قسمتهایی را پخش می کنند که به معنای واقعی کلمه همه چیز آن در مورد فرهنگ عامه است و گرچه مطمئناً دوستانه تر و خانوادگی تر از مثلاً پارک جنوبی است اما این کارتون باز هم شما را به خنده با صدای بلند وا می دارد. با این حال، قسمت مورد علاقه ما از این سریال قسمت های ویژه Treehouse of Horror با تم هالووین است.

فرزندان آشوب (Sons of Anarchy)

کمی بیش از یک دهه پیش، شبکه FX در تلاش بود محتوایی را پیدا کند که گیرا و تاثیر گذار باشد و با سریال های برجسته ای مانند فیلادلفیا همیشه آفتابی است، Rescue Me و البته فرزندان آشوب به هدف خود رسید. این آخری، سریالی درمورد یک باشگاه موتور سیکلت غیرقانونی و در واقع سریال تمام وقت شبکه FX است و به همین دلیل است که می توانید ساعت های زیادی را به آن اختصاص دهید. اگر طرفدار درامی سرشار از جرم، فیلم های گانگستری و خشونت بی رویه هستید، این سریال برای شما عالی است که شما را روی صندلی نگه می دارد. همچنین داستان واقع گرایانه بی نظیری دارد.

پارک جنوبی (South Park)

انیمیشن

طنز موضوعی بسیار دشوار است که تر و تازه نگه داشته شود اما سازندگان South Park در حال ایجاد محتوایی هستند که به طور مداوم تازه، جالب و خنده دار باقی می ماند و آنها این کار را از سال 1998 انجام داده اند. این سریال به خاطر زبان و تند و تیزش اغلب ناخوشایند است اما اگر می توانید این واقعیت را بپذیرید که برای نویسندگان این کارتون بزرگسال، هیچ چیز مقدس نیست، می توانید تماشای South Park را شروع کنید و به طرز چشمگیری ببینید که چقدر ناخوشایند، مبهم و پوچ است.

پیشتازان فضا: نسل بعدی (Star Trek: The Next Generation)

بهترین سریال های تاریخ

بیایید با گفتن اینکه پیشتازان فضا برای همه مناسب نیست حتی اگر شما از قبل داستان علمی-تخیلی را دوست دارید، شروع کنیم اما اگر شما حتی به این نسخه آرمانگرایانه آینده علاقه خاصی ندارید، باز هم این سریال بهترین انتخاب شما برای تماشای یک سریال ارزشمند در جهان است. این استدلال وجود دارد که باید بگوییم این سریال که ویلیام شاتنر و لئونارد نیموی در آن بازی کردند در واقع آنهاست اما این نکته ای است که حتی توسط سخت ترین طرفداران پیشتازان فضا نیز مورد توافق نیست. صرف نظر از این که نظر شما به کدام طرف نزدیک است، مطمئناً پیشتازان فضا باعث ماندگاری این دو نفر شده است.

چیزهای عجیب (Stranger Things)

برای سریالی که به معنای واقعی کلمه به استعدادهای بازیگران کودک وابسته است، چیزهای عجیب دقیقاً روی همه کسانی که آن را دیده اند تأثیر گذاشته است و به نظر می رسد که با فصل دوم هم ادامه خواهد یافت. این که آیا شما از طرفداران ژانر وحشت، علمی تخیلی، دهه 80 ای، هیولا یا سریال های خوب تلویزیونی هستید، این سریال را مطلقاً نباید از دست دهید و در حالی که می توان در یک روز کاری سخت و طاقت فرسا آن را دید، این سریال صلاحیت حضور در این لیست را دارد.

مردگان متحرک (The Walking Dead)

مجموعه های تلویزیونی

کل سریال مردگان متحرک خوب نیست و در این هیچ شکی نیست. با این وجود، انتظار می رود از یک سریال درباره آخرالزمان و زامبی ها که فصل های زیادی از آن ساخته شده است حسابی لذت ببرید. این سریال از یک رمان برگرفته شده و دارای ژانر اکشن، ماجراجویی، ترسناک، درام، کمدی و لحظاتی است که مقابل تلویزیون میخکوب خواهید شد حداقل برای پنج یا شش فصل اول.

بال غربی (The West Wing)

این درام سیاسی پر سرعت ایجاد شده توسط آرون سورکین (ذهن پشت فیلم های شبکه اجتماعی، مانی بال، استیو جابز و موارد دیگر) بسیار خوب عمل کرد. بال غربی بهترین سریال سیاسی در تمام دوران، با یک سبک سریع و صحبت های سریع (امضای سورکین) و فضای کلاسیک ‘Walk-and-Talk’ است. بدین شکل که بازیگران با هم صحبت می کنند و کنش دارند و بازیگران دیگر هم به آنها اضافه می شوند و می روند بدون آنکه دوربین قطع شود.

شنود (The Wire)

سریال برتر

تعدادی از افراد این ادعا را مطرح می کنند که شنود بزرگترین سریال تلویزیونی در تمام دوران است. در حالی که ما نمی توانیم این موضوع را تأیید یا انکار کنیم، بی شک این سریال HBO نمونه ای عالی از یک درام دادگاهی/ پلیسی است و اگرچه مطمئناً برای صفحه نمایش دراماتیک شده است اما واقع گرایی خوبی نیز دارد. احتمالاً به لطف این واقعیت است که توسط دیوید سایمون، گزارشگر سابق پلیس خلق شده است.

برای به حداکثر رساندن لذت سریال هایی که مشاهده کرده اید و یافتن یک سریال کامل نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع:

hiconsumption

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی