سلامت سلامت جسمي

مدیتیشن درد و اضطراب ناشی از بیوپسی را کاهش می دهد

تقویم فارسی اندروید

بیوپسی یکی از روش های معاینه ی سرطان سینه است. این روش درد و اضطراب زیادی به همراه دارد و مدیتیشن راهی است که بتوایند این اضطراب را از خود دور کنید. با هفت گنج همراه باشید.

مدیتیشن

مدیتیشن می تواند درد و اضطراب را در زنانی که بیوپسی سینه انجام می دهند کاهش دهد.
با توجه به تحقیقات جدید مدیتیشن یکی از راه های موثر در کاهش درد و اضطراب و خستگی زنانی است که به علت سرطان سینه بیوپسی می شوند. سرطان سینه یکی از بیماری هایی است که بار عصبی و جسمی زیادی بر بیمار تحمیل می کند. این بیماری علاوه بر درد ها و روند بیماری که دارد می تواند باعث از دست دادن سینه به علت جراحی هم باشد. در سرطان سینه راه های مختلفی برای معاینه وجود دارد. پزشکان سعی می کنند با روشی که مناسب تر است بافت تومور را مورد بررسی قرار داده و نوع سرطان را بهتر تشخیص دهند.

یکی از راه های تشخیص سرطان بیوپسی است. بیوپسی یک روش نمونه برداری است که در آن پزشکان از راه های مختلفی بخشی از تومور را نمونه گیری کرده و آزمایش می کنند. بیوپسی می تواند از راه های مختلف و در مقیاس های متفاوت انجام شود. گاهی فقط کافی است یک سوزن داخل تومور برود و سپس بافتی که به آن باقی می ماند را مورد آزمایش قرار دهند و حتی گاهی مجبور می شوند بخشی از بافت تومور را با بیهوش کردن بیمار بردارند.

محققان موسسه ی تحقیقاتی دوک در دورهام به این نتیجه رسیده اند که بیوپسی برای زنان اضطراب و خستگی و درد زیادی می تواند به همراه داشته باشد. در این بین آن ها به دنبال راهی بودند که بتوانند به کمک آن روحیه ی بیماران خود را تقویت کرده یا از ناراحتی و رنج آن ها جلوگیری کنند. آن ها به این نتیجه رسیدند که مدیتیشن راهکار خوبی برای این مواقع است. مدیتیشن می تواند درد و اضطراب و ناراحتی زنان را تا حد زیادی کاهش دهد. به علاوه گوش دادن به موسیقی هم موثر است البته به میزان کمتر.

روش های مختلفی برای کاهش اضطراب وجود دارد حتی پزشکان می تواند با داروهای ضد اضطراب بیماران خود را آرام کنند اما از آن بهتر مدیتیشن است چرا که در عین سادگی و راحتی ارزان قیمت و قابل دسترس می باشد. به علاوه محققان معتقدند مدیتیشن می تواند باعث شود تاثیر گذاری و نتیجه بخشی بیوپسی نیز بیشتر شود.

مدیتیشن یک راه ارزان و راحت برای کاهش اضطراب و ناراحتی بیمار است. این روش کمک می کند تا احساسات خوب مثل عشق و محبت به دیگران را در خود تقویت کنید و احساسات منفی و نگرانی ها و خشم ها را دور بریزید. در طول مدیتیشن به صداهای طبیعت یا موسیقی های آرام و لایت انواع ساز ها گوش می دهند. محققان گفتند بلافاصله بعد از بیوپسی بیماران سطح بالایی از درد و اضطراب و نگرانی را تجربه می کنند و در همان زمان مدیتیشن می تواند کمک زیادی در بازیابی روحیه و حفظ آرامش آن ها بکند. نظر شما چیست؟

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی