تغذيه سالم خواص مواد غذايي سلامت

ماست کلید دستیابی به شادی است؟

تقویم فارسی اندروید

ماست کلید دستیابی به شادی است؟

آیا یک ظرف ماست کوچک می تواند کلید دستیابی به شادی باشد؟ آیا می توان شادی را با یک ظرف ماست ساده به خود هدیه داد؟ شاید فکر کنید این ایده خنده دار باشد اما اتصال روده و مغز خیلی قوی تر از آن چیزی است که شما بتوانید تصور کنید. تحقیقات جدید نشان می دهند که نه تنها مغز به روده سیگنال ارسال کرده و دستور می دهد بلکه روده نیز به مغز سیگنال می فرستد. این بدان معنی است که غذاهایی که میخورید می تواند روی خلق و خوی شما اثر بگذارد.

ماست یک ماده ی غذایی اعجاب انگیز برای تقویت خلق و خو است. این کاسه های کوچک محتوی این خوراکی سفید چنان اثر اعجاب انگیزی دارند که باور کردنش مشکل است. ماست با باکتری هایی که دارد می تواند با افسردگی مبارزه کرده و از افزایش وزن و ایجاد بیماری جلوگیری کند. رابطه ی بین روده و مغز شبیه یک خیابان دو طرفه است. استرس و اضطراب در مغز می تواند روی روده های شما اثر بگذارد این در حالی است که غذاهای داخل روده ی شما هم می تواند روی سطح استرس و اضطراب مغز تاثیر بگذارد.

ماست باعث می شود باکتری هایی که روی خلق و خو تاثیر مثبت دارند منتشر شوند. این باکتری ها خلق و خو و شادی را به سطح مثبتی افزایش می دهند. یک مطالعه ی جدید نشان داد که باکتری های موجود در ماست می تواند در فعالیت اینسولا اثر گذاشته و فعالیت در آن را کاهش دهد. اینسولا قستی از مغز است که مسئول احساسات پیچیده است. این روند باعث می شود که استرس و اضطراب کاهش یافته و ثبات عاطفی بیشتری داشته باشید. با این حال تنها اثر ماست شادتر شدن نیست.

ماست وانیلی

این ماست می تواند تاثیرات خاصی روی یک پاسخ عاطفی که به افزایش شادی می انجامد بگذارد. ماست وانیلی می تواند یک پاسخ عاطفی قوی برای مغز ایجاد کند. به خصوص بوی وانیل تاثیر بسزایی بر مغز گذاشته و در بسیاری از مردم آن ها را به یاد دوران کودکی و شادی می اندازد. می دانید که حافظه نیز تاثیر زیادی روی خلق و خو دارد. درواقع محققان نشان دادند که ماست وانیلی می تواند پاسخ عاطفی قوی و مثبتی در مغز به وجود آورد. این نتایج با یافته های قبلی راجع به وانیل همخوانی بسیاری دارد. ماست وانیلی می تواند با تاثیراتی که روی مغز دارد شادی را افزایش دهد و ماست نیز در روده می تواند افسردگی را کاهش دهد. آیا هنوز هم دلایل بیشتری لازم دارید تا راضی شوید این خوراکی خوشمزه را در رژیم غذایی خود بگنجانید؟ اضافه کردن ماست به رژیم غذایی یک گام موثر در جهت تقویت خلق و خو در هر دو سطح بیولوژیکی و عاطفی است. آیا دوست ندارید ماست بخورید؟ حتی خامه نیز می تواند برخی اثرات ماست را داشته باشد. نظر شما چیست؟

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی