تبلیغ رپورتاژ

لیزر شاتی بهتر است یا لیزر رولی؟

تقویم فارسی اندروید
لیزر شاتی

بر اساس مطالعه‌های انجام شده، حدود ۴۰ تا ۸۰ درصد موهای زائد بعد از لیزر به‌طورکامل از بین می‌روند. استفاده از لیزر،‌ بهترین راه برای نجات از دردسرهای موهای زائد است؛ اما هیچ تضمینی وجود ندارد که آن‌ها را صددرصد از بین ببرد. انواع دستگاه‌های لیزر را می‌توانیم در دو مدل دستگاه رولی و شاتی تقسیم‌بندی کنیم. سوالی که برای اغلب افراد ایجاد می‌شود، این است که لیزر شاتی بهتر است یا لیزر رولی؟ این لیزرها چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند و استفاده از کدام یک از آن‌ها نتیجه مطلوب‌تری می‌دهد؟ برای پیدا کردن پاسخ این پرسش‌ها و آشنایی با نحوه عملکرد،‌ مزایا و معایب لیزرهای رولی و شاتی، مطالعه ادامه این مقاله را از دست ندهید.

مقایسه عملکرد لیزر رولی و شاتی؛ کدام یک عملکرد بهتری دارند؟

در این بخش پیش از پرداختن به نحوه عملکرد لیزرهای رولی و شاتی باید به دو سوال «لیزر رولی چیست؟» و «لیزر شاتی چیست؟» پاسخ دهیم تا به‌طورکامل با این دو دستگاه آشنا شوید. هندپیس لیزر رولی به صورتی طراحی شده است که با بدن تماس مستقیم دارد و اشعه را با چند طول موج متفاوت وارد پوست می‌کند. در مقابل، لیزرهای شاتی، هیچ تماسی با سطح بدن ندارند و برای از بین بردن موهای زائد از ورقه‌های مستطیل شکل استفاده می‌کنند. تعداد شات‌ها در این نوع دستگاه‌های لیزر، متناسب با نوع پوست و مو، از پیش تعیین می‌شود.

ساختار لیزرهای رولی و شاتی با یکدیگر متفاوت است؛ ازاین‌رو عملکرد آن‌ها نیز با یکدیگر فرق دارد. میزان عملکرد دستگاه‌های شاتی باتوجه‌به تعداد شات‌ها در ثانیه سنجیده می‌شود و برای بازدهی بهتر، فلش لامپ موجود در این لیزرها باید پس از تعداد شات‌های مشخص، تعویض شود. در دستگاه‌های رولی نیز اپراتور هندپیس را روی پوست قرار داده و آن را در نواحی مختلف حرکت می‌دهد. طول موج این دستگاه‌ها قدرت کمتری در مقایسه با دستگاه‌های شاتی دارند، اما عملکرد آن‌‌ها مطلوب است و هرچه تخصص اپراتور بیشتر باشد، عملکرد بهتری نیز خواهد داشت. اگر به‌دنبال بهترین دستگاه لیزر هستید، باید از پزشک مشورت بخواهید؛ متخصص پوست با بررسی نوع و رنگ پوست و موی شما بهترین دستگاه را به شما معرفی می‌کند.

وجود لامپ در دستگاه‌های لیزر شاتی باعث می‌شود که این دستگاه‌ها در مقایسه با لیزرهای رولی زودتر فرسوده شوند. این لامپ باید در فواصل زمانی معین تعویض شود. در غیر این صورت یا دستگاه از کار خواهد افتاد یا استفاده از آن باعث ایجاد سوختگی و زخم روی پوست خواهد شد.

بهترین دستگاه لیزر

مقایسه هزینه استفاده از لیزر شاتی و لیزر رولی برای رفع موهای زائد

یکی دیگر از تفاوت‌های لیزر شاتی و رولی در هزینه آن‌ها است. در سال‌های گذشته برای تعیین قیمت لیزر موهای زائد با استفاده از دستگاه‌های شاتی، تعداد هر شات را در نظر می‌گرفتند. یعنی هرچه حجم مو بیشتر بود، هزینه لیزر نیز بالاتر می‌رفت؛ اما امروزه هزینه‌ها باتوجه‌به تعداد جلسه‌ها تعیین می‌شود. از آنجا که لیزرهای شاتی سرعت و قدرت بیشتری دارند، در تعداد جلسه‌های کمتری شما را به نتیجه دل‌خواه می‌رسانند. یعنی در اکثر مواقع هزینه استفاده از لیزر شاتی پایین‌تر دستگاه‌های رولی تمام می‌شود. البته مراکز مختلف، قیمت‌های متفاوتی برای هر ناحیه از بدن تعیین می‌کنند و این هزینه‌ها نرخ ثابتی ندارد.

یکی از بهترین انواع دستگاه‌های لیزر، دستگاه الکس است. این دستگاه به دلیل سازگاری با انواع تایپ‌های پوستی و سرعت بالای رفع موهای زائد، در سال‌های اخیر به محبوبیت فراوانی دست پیدا کرده است. وجود این دستگاه در کلیه مرکزهای زیبایی ضروری است؛ ازاین‌رو خرید لیزر الکس را به کلیه دارندگان مراکز زیبایی پیشنهاد می‌کنیم.

سرعت دستگاه‌های لیزر در از بین بردن موهای زائد؛ لیزر رولی یا شاتی؟

دستگاه‌های لیزر شاتی بیشترین سرعت را برای از بین بردن موهای زائد دارند. این دستگاه‌ها با ۵ شات در ثانیه، حجم قابل‌توجهی از فولیکول‌های مو را تحت‌تاثیر می‌گذارند. هندپیس دستگاه‌های لیزر رولی به‌طورمداوم روی پوست می‌چرخند و امواج لیزر را پشت سر هم به پوست انتقال می‌دهند؛ اما سرعت آن‌ها در سطوح وسیع مانند کمر و پاها کاهش پیدا می‌کند؛ همچنین قدرت انرژی و شدت امواج نیز در لیزرهای رولی، کمتر از لیزرهای شاتی است.

لیزرهای رولی برای کلیه تایپ‌های پوستی مناسب هستند. برای مثال دستگاه لیزر دایود که یکی از انواع لیزرهای رولی است، به دلیل سازگاری با تایپ‌های سه و چهار پوستی، به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین لیزرها در خاورمیانه شناخته می‌‌شود؛ اما لیزرهای شاتی باید متناسب با پوست انتخاب شوند تا عملکرد خوبی داشته باشند.

امنیت دستگاه لیزر؛ یکی دیگر از تفاوت‌های لیزرهای شاتی و رولی

یکی از تفاوت‌های لیزرهای رولی و شاتی در میزان امنیت آن‌ها است. بعضی از لیزرهای شاتی non contact هستند و به همین دلیل احتمال انتقال بیماری‌ها و آلودگی‌ها هنگام استفاده از آن‌ها وجود ندارد. درواقع، هندپیس لیزر شاتی در فاصله مشخصی از پوست قرار می‌گیرد و هیچ تماسی با سطح پوست ندارد؛ اما لیزرهای رولی کاملا روی پوست کشیده می‌شوند.

هرچه تماس دستگاه با سطح پوست کمتر باشد، احتمال بروز بیماری و حساسیت‌های پوستی نیز کاهش پیدا می‌کند؛ ازاین‌‌رو لیزرهای شاتی امنیت و بهداشت بیشتری در مقایسه با لیزرهای رولی دارند. البته انواع دستگاه‌های لیزر رولی مانند لیزر رولی پلاتینیوم، در صورت تعویض هندپیس کاملا بهداشتی هستند و آسیبی به پوست نمی‌رسانند.

لیزر برای از بردن موهای زائد

در نهایت کدام لیزر برای از بردن موهای زائد بهتر است؟ لیزر رولی یا شاتی

اکنون که لیزرهای شاتی و رولی را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دادیم، در پاسخ به سوال «لیزر شاتی بهتر است یا لیزر رولی؟» چه باید بگوییم؟ این دستگاه‌های هریک معایب و مزایای مخصوص به خود را دارند. اغلب افراد لیزر شاتی را به دلیل سرعت بالا و بازدهی مناسب، بهتر از لیزرهای رولی می دانند. همچنین این لیزرها به دلیل نداشتن ارتباط مستقیم با پوست، آسیب‌های احتمالی مانند التهاب و سوختگی پوست را تا میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهند.

البته ممکن است برخی افراد نیز لیزر رولی را به لیزر شاتی ترجیح دهند؛ زیرا این نوع دستگاه‌ها هیچ محدودیتی برای رنگ پوست‌های مختلف ندارند و همین مسئله یک مزیت مهم محسوب می‌شود. حالا در جواب به پرسش لیزر شاتی بهتر است یا لیزر رولی، باید بگوییم که انتخاب به شما بستگی دارد. اکنون که مزایا و معایب هر‌یک از این دستگاه‌ها را می دانید، حتما تصمیم بهتری خواهید گرفت.

خرید انواع لیزر رولی و شاتی اورجینال از شرکت آفتاب فروزان آریا

در این مقاله به سوال «لیزر شاتی بهتر است یا لیزر رولی؟» پاسخ دادیم و این دو نوع لیزر را از جنبه‌های مختلف بررسی کردیم. در انتخاب لیزر مناسب باید علاوه‌بر کیفیت لیزر به عوامل دیگری مانند مراقبت‌های قبل و بعد از لیزر موهای زائد و همچنین تجربه و تخصص اپراتور نیز توجه کنید. کلیه این عوامل دست در دست یکدیگر می‌دهند تا شما نتیجه مطلوب‌تری از جلسه‌های لیزر‌تان دریافت کنید.

یک دستگاه لیزر با کیفیت باید از مراکز معتبر و مطمئن خریداری شود. مجموعه آفتاب فروزان آریا با بیش از یک دهه تجربه درخشان در زمینه خدمت به مردم و جامعه پزشکی، بهترین دستگاه‌های لیزر را برای مصارف زیبایی و درمانی وارد بازار می‌کند. برای خرید انواع لیزرها به‌منظور از بین بردن موهای زائد بدن، از بین بردن چین‌وچروک، رفع جای زخم،‌ لاغری غیر تهاجمی و رفع منافذ باز پوست، به سایت آفا به آدرس afateb.com مراجعه کنید یا با شماره ۸۸۱۰۷۰۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی