سلامت سلامت جنسي و زناشويي

فواید بوسیدن در روابط زناشویی

تقویم فارسی اندروید

شما احتمالا با احساس جالب بوسیدن آشنا هستید و تجربه هایی از این قبیل دارید. بوسه می تواند در کمترین زمان میزان اندروفین بدن شما را بالا ببرد و حتی در خیابان شما را متمایل کند که کمی برقصید و شاد و بی پروا باشید. اما واقعا بوسه چه روندی را در بدن شما راه می اندازد؟ شما با هر بوسه چشمان خود را ناخواسته می بندید و سر خود را خم می کنید. این کار شاید به علت لذتی است که هر لحظه در شما بیشتر می شود.

8 اتفاقی که بعد از بوسیدن در بدن شما می افتد

البته بوسه را همیشه نباید عاشقانه دید. درواقع هر فرهنگی می تواند نسبت به خاطرات و گذشته ی خود دید متفاوتی به بوسه داشته باشد. همچنین هر بوسه ای نمی تواند عاشقانه باشد. بوسیدن رفتاری است که از هزاران سال قبل وجود داشته و قدمت زیادی دارد. حتی در متون باستانی هند و یونان از افسانه های افلاطونی و عاشقانه ی بوسیدن گفته شده است و رومیان باستان نیز آداب و رسوم پیچیده و جزئیات زیادی در خصوص بوسه دارند. به عبارتی هر بوسه و زمان و مکان آن می تواند معنا و مفهوم خاص خود را داشته باشد.

بوسه می تواند یک رفتار اجتماعی باشد یا بازخورد شهوانی داشته باشد و یا مفهومی از دوست داشتن باشد. در هر صورت بوسیدن بخش جدایی ناپذیر رفتارهای انسانی است. شما می دانید که بوسیدن نیز می تواند تغییراتی در بدن تان ایجاد کند؟ همین تغییرات هستند که حال متفاوت شما را به وجود می آورند. با هفت گنج همراه باشید.

بوسه

هنگام بوسیدن شما سر خود را به راست خم می کنید

تحقیقات نشان می دهد که حداقل دو سوم مردم هنگام بوسیدن سر خود را به سمت راست خم می کنند. این اتفاق باعث ایجاد یک هماهنگی و جلوگیری از برخورد بدمنظره ی بینی ها و به نوعی خرابکاری شما می شود.

 

سیل اکسی توسین در بدن شما

شما احتمالا اکسی توسین را با نام مستعار “هورمون نوازش” می شناسید. در روند رفتارهای نزدیک اجتماعی مانند بوسیدن یا بازی با سگ مورد علاقه تان اکسی توسین با ترشح خود سبب ایجاد احساسات نزدیکی و صمیمیت در شما می شود.

 

افزایش جریان خون

با بوسیدن در بخش هایی از مغز هومون های اکسی توسین و اندروفین ترشح می شود. این باعث می گردد تا جریان خون افزایش یافته و در نتیجه فشار خون کاهش یابد. به همین علت است که گفته می شود بوسیدن فشار خون را کم می کند.

 

چشمان هیجان زده

با افزایش جریان خون اتفاقاتی از قبیل اتساع مردمک چشم ها، ضربان قلب بالا، عرق کردن کف دست و سایر نشانه های یک سیستم عصبی فعال ایجاد می شود.

 

کاهش سطح کورتیزول

در یک مطالعه که در سال 2007 انجام شد محققان دریافتند که بوسه در زنان و مردان هورمون کورتیزول را که با نام هورمون استرس هم معروف است کاهش می دهد.

 

هنگام بوسیدن شما چشمان تان را می بندید

این اتفاق به نوعی یک رفتار رایج و همه گیر است. البته هیچ کس شما را مجبور نمی کند که هنگام بوسیدن چشمان تان بسته باشد. بستن چشم ها سبب می شود تا بیشتر روی اتفاقی که در حال وقوع است تمرکز کنید.

شما از بیشتر از 100 ماهیچه استفاده می کنید

به گفته ی محققان شما در هنگام بوسیدن از حدود 146 ماهیچه که شامل ماهیچه های صورت و گردن هم هستند استفاده می کنید. حرت ماهیچه ها قطعا تاثیر مثبتی در روند سلامت آن ها دارد

باکتری ها را به اشتراک بگذارید

هنگام بوسیدن شما با مبادله ی بزاق و فرومون 80 نوع باکتری بی ضرر را مبادله می کنید. شاید چندان خوشایند نباشد اما این اتفاق نیز می تواند برای بزاق و دهان شما مفید باشد.

بوسیدن صمیمیت شما را بیشتر می کند و روابط جنسی تان را دوست داشتنی تر می نماید. همچنین با بوسه می توانید علاقه و عشق خود را نشان داده و او را در احساسات خود شریک کنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی