آشپزي و شيريني پزي صبحانه

طرز تهیه یک صبحانه 10 دقیقه ای بدون گلوتن

آموزش طرز تهیه یک صبحانه 10 دقیقه ای بدون گلوتن . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
کی گفته پن کیک جزو غذاهای سالم نیست؟ همه باید از یک پن کیک پف کرده و داغ لذت ببرن. دستوری که آوردم دستور یک غذای ساده و سریع، بدون گلوتن، بدون لبنیات، سرشار از پروتئین و کم کالری است. این غذا تنها سه ماده تشکیل دهنده داره: تخم مرغ، موز و بکینگ پودر. برای درست کردن این غذا بهتره از موزهای خیلی رسیده که پوستشون به قهوه ای میزنه استفاده کنید.

مواد لازم:

موز رسیده بزرگ

۲ عدد تخم مرغ بزرگ

۱/۸ قاشق چای خوری بکینگ پودر

(اختیاری)

وانیل و پودر دارچین

نکته: اگر می خواهید مقدار بیشتری درست کنید به همین نسبت اضافه کنید مثلا برای ۸ نفر ۸ عدد اخم مرغ و ۶ عدد موز نیاز دارید.
طرز تهیه یک صبحانه 10 دقیقه ای بدون گلوتن
طرز تهیه یک صبحانه 10 دقیقه ای بدون گلوتن
تخم مرغ ها را داخل ظرفی بشکنید و بکینگ پودر را اضافه کنید و هم بزنید.
طرز تهیه یک صبحانه 10 دقیقه ای بدون گلوتن
طرز تهیه یک صبحانه 10 دقیقه ای بدون گلوتن
موز را با دارچین له کنید.
طرز تهیه یک صبحانه 10 دقیقه ای بدون گلوتن
طرز تهیه یک صبحانه 10 دقیقه ای بدون گلوتن
تخم مرغ، وانیل و دارچین (اختیاری) را به موزها اضافه کنید و هم بزنید.
طرز تهیه یک صبحانه 10 دقیقه ای بدون گلوتن
طرز تهیه یک صبحانه 10 دقیقه ای بدون گلوتن
تاوه را با روغن چرب کنید. برای هر کدام از پن کیک ها یک یا دو قاشق غذاخوری از مواد بریزید و شعله گاز را خیلی کم کنید.

نکته: هر چه پن کیک ها کوچک تر باشد بهتر است چون نسبت به پن کیک هایی که با آرد درست می شوند شل و ول تر است.
طرز تهیه یک صبحانه 10 دقیقه ای بدون گلوتن
تا زمانی که زیر پن کیک ها سفت شد آن ها را برگردانید.
طرز تهیه یک صبحانه 10 دقیقه ای بدون گلوتن
چند عدد از پن کیک ها را داخل بشقاب روی هم بچینید. روی آن را با کره یا آجیل تزئین کنید. و اگر دوست داشتید روی آن کمی عسل بریزید و میل کنید.
طرز تهیه یک صبحانه 10 دقیقه ای بدون گلوتن

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی