آشپزي و شيريني پزي شیرینی و کیک ها

طرز تهیه کیک الویه

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کیک الویه . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم و طرز تهیه

خب اول از همه طرز تهیه کیک الویه تک نفره رو بگم. در مرحله اول به یک قالب یا کارتر نیاز داریم که باهاش نون تست هامونو برش کنیم حالا یک نون برش زده رو ته کارتر قرار میدیدم و روش از الویه میریزیم و یک نون برش خورده دیگه رو روی الویه قرار داده و به آرومی فشار میدیم تا از پایین قالب خارج بشن حالا روی نون تست رو اگه دوست داشتید سس مایونز بزنید و به دلخواه تزئین کنید.

رنگینک‌‌‌‌
صد و پنجاه گرم کره رو داخل تابه ریخته و روی حرارت میذاریم. میتونید صد گرم کره بریزید و باقیش رو روغن جامد.
وقتی کره آب شد دو و نیم لیوان آرد سفید بهش اضافه می کنیم و هم میزنیم و هم میزنیم تا رنگ کمی تیره یا کاراملی بشه. حالا سه قاشق پودر قند و کمی هل بهش اضافه می کنیم و حرارت رو خاموش کرده و قالبمون که بهتره سلیکونی باشه رو با روغن مایع چرب میکنیم و کمی از مواد داخل قالب ریخته و پهن میکنیم و حالا خرما ها که هسته اش رو در آوردیم و داخلش رو مغز گردو گذاشتیم رو میذاریم روی مواد و دوباره روی خرما ها رو از مواد میریزیم تا خرما ها کاملا پوشیده بشه و حالا قالب ها رو داخل یخچال میذاریم تا خوب سفت بشه.
وقتی سفت شد به آرومی از قالب خارج کرده و به دلخواه تزئین میکنیم. اگر هم که نخواستید قالبی باشه میتونید داخل ظرف مورد نظر خرما ها رو صاف و چسبیده بهم بچینید و روش مواد بریزید و صاف کنید و بعد تزئین کنید.
‌‌
فرنی
دو لیوان شیر (منظورم همین لیوان دسته دارهای فرانسویه)، دو‌ قاشق غذاخوری آرد برنج و سه قاشق شکر رو داخل قابلمه ریخته و میذاریم روی حرارت و هم میزنیم تا وقتی که شروع به جوشیدن کند و وقتی جوشید، حرارت رو کم کرده تا ده دقیقه با حرارت ملایم هم میزنیم تا آرد خوب بپزد و به غلظت برسد. حالا سه قاشق گلاب و نوک قاشق چای‌خوری وانیل اضافه کرده. بعد از چند ثانیه از روی حرارت برداشته ‌ داخل ظرف سرو میریزیم (دوستان اگر دیدید فرنی تون خیلی غلیظ شده در حال پخت کمی شیر اضافه کنید و حتما شکرش رو هم بچشید اگر کم بود به دلخواه اضافه کنید) اگر دوس داشتید میتونید به جای وانیل از پودر هل استفاده کنید و اینکه به دلخواه میتونید کمی خامه صبحانه هم بهش اضافه کنید که اگر خواستید خامه بریزید، حتماً یک دقیقه آخر اینکارو کنید.
طرز تهیه کیک الویه

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی