آشپزي و شيريني پزي غذای رژیمی

طرز تهیه کباب کوبیده گیاهی

آموزش طرز تهیه کباب کوبیده گیاهی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
زمان تهیه ۳۰ دقیقه
زمان پخت ۳۰ دقیقه

مواد لازم:

سویا ریز 3 پیمانه
پیاز رنده شده 2 عدد
تخم کتان 2 قاشق سوپ خوری
آرد لپه 2 قاشق سوپ خوری
زردچوبه 1/2 قاشق چای خوری
ادویه دلخواه 1/2 قاشق چای خوری
پودر سیر 1/2 قاشق چای خوری
پودر آویشن 1/2 قاشق چای خوری
گوجه فرنگی 4 عدد
فلفل کبابی 4عدد
سماق به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
زعفران دم کرده به مقدار لازم

طرز تهیه

1-سوياي ريز را همراه با زردچوبه، ادويه، پودر سير و پودر آويشن در مقداری آب گرم به مدت ۳۰ دقیقه خیس کنید. تخم كتان را آسياب كنید، در ۴-۳ قاشق سوپ‌خوری آب گرم بريزيد و اجازه دهيد لعاب‌دار شود.

2-سويای خیس‌خورده را بعد از زمان ذکرشده در آبكش بريزيد و آن را فشار دهید تا آب اضافی‌اش گرفته شود، سپس آن را چرخ کنید. سوياي چرخ شده، پيازهای رنده شد و تخم كتان لعاب‌دار شده را با هم مخلوط كنيد. آرد لپه، زعفران و نمك هم اضافه کنید مواد را خوب ورز دهيد تا كاملا حالت چسبندگي پیدا کند. ظرف را به مدت ۴-۳ ساعت داخل يخچال قرار دهید.

3-بعد از اینکه ظرف را از یخچال خارج کردید، از مايه كباب مقداري بردارید و آن را روي كيسه فريزر به شكل کباب‌کوبیده شكل دهيد، سپس آن را به کمک کیسه فریزر داخل ظرفی که از قبل چرب کرده‌اید برگردانید. همه کباب‌ها را به همین شکل داخل ظرف قرار دهید. ظرف را به مدت ۳۵-۲۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا کباب‌ها آماده شوند. در این فاصله گوجه و فلفل‌ها را هم کباب کنید.

4-کباب‌های کوبیده را همراه با گوجه‌فرنگی و فلفل‌های کبابی در کنار برنج زعفرانی سرو کنید. در صورت تمایل مقداری سماق هم روی کباب‌ها بریزید.

سایر نکات

از مايه کباب‌کوبیده می‌توانید به‌اندازه يك نارنگي برداشته و دور سیخ‌های چوبي به‌صورت كباب لوله‌ای قرار دهید و سپس آن‌ها را كباب كنيد.
طرز تهیه کباب کوبیده گیاهی

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی