آشپزي و شيريني پزي غذای رژیمی

طرز تهیه پیاز سوخاری

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه پیاز سوخاری . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
پیاز سوخاری یکی از پیش غذاهای نوین و پرطرفدار ایرانی است. در صورتی که بخواهید یک سبد سوخاری کامل در خانه تهیه نمایید می توانید از مرغ سوخاری ، قارچ سوخاری ، میگو سوخاری ، پیاز سوخاری و … استفاده کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر پیاز سوخاری تهیه نمایید

مواد لازم

پیاز سفید بزرگ ۱ عدد
سرکه سفید ۱ قاشق غذاخوری
آرد گندم ۱ لیوان
شیر ۱ لیوان
ماست نصف لیوان
پودر سیر ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

طرز تهیه

ابتدا پیاز را پوست می گیریم و با دقت به صورت حلقه ای یکدست خرد می کنیم. ضخامت حلقه های پیاز بهتر است حدود ۱ سانتی متر باشد. پس از اینکه حلقه های پیاز را با دقت از هم جدا کردیم در یک کاسه مناسب شیر را با سرکه سفید مخلوط می کنیم.

حدود ۵ دقیقه صبر می کنیم ، سپس ماست را به مخلوط شیر و سرکه سفید اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا مایع سوخاری یکدست شود. در کاسه ای دیگر آرد را به همراه پودر سیر ، نمک و فلفل سیاه مخلوط می کنیم.

یک ظرف مناسب مانند شیر داغ کن روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن درون آن می ریزیم. مقدار روغن باید به اندازه ای باشد که پیازهای سوخاری در روغن شناور باشند تا تمام نقاط شان به صورت یکدست سرخ شود.

حالا حلقه های پیاز را در مخلوط ماست بزنید و پس از آن در مخلوط آرد بغلتانید تا تمام نقاط آنها را آرد فرا بگیرد. این مرحله را باید دو مرتبه انجام بدهیم. پس از اینکه مجددا پیازها را در ماست زدیم و در آرد غلتاندیم آنها را روی یک سینی می چینیم.

صبر می کنیم تا روغن داغ شود سپس چند پیاز حلقه ای را درون روغن می اندازیم تا سرخ شوند. باید به صورتی پیاز ها را در روغن بیندازیم که به هم نچسبند و کمی فاصله داشته باشند. پس از اینکه پیاز های سوخاری آماده شد روغن اضافه شان را با توری یا دستمال حوله ای می گیریم.

در پایان پیاز های سوخاری را به دلخواه با سس کچاپ یا سس مایونز سرو می کنیم. از پیاز سوخاری به همراه سیب زمینی سرخ کرده برای دورچین و تزیین غذاهای فست فودی مانند همبرگر ، چیزبرگر و … هم می توانید استفاده کنید.
طرز تهیه پیاز سوخاری

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی