آشپزي و شيريني پزي انواع مربا

طرز تهیه مربا ی به

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه مربا ی به . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

بِه …………………….. 1 کیلوگرم
آب ……………………. 5 لیوان
شکر ………………….. 5 لیوان
آب لیموترش …………… نصف یک لیموترش تازه
نمک ………………….. نوک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

بِه ها را شسته و خشک می کنیم. بِه ها را پوست کنده و به اندازه و شکل دلخواه خرد می کنیم. آب را در ظرفی ریخته و روی شعله ی اجاق می گذاریم تا به جوش آید. نمک و بِه های خرد شده را به آب در حال جوشیدن، اضافه می کنیم. هسته های بِه ها را در پارچه ی توری تمیزی می پیچیم و در آن را محکم می بندیم و درون ظرف قرار می دهیم. بعد از این که بِه ها به مدت 10 دقیقه در آب جوشید، شکر را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم با شعله ی متوسط بجوشد تا به قوام مورد نظر برسد سپس توری شامل هسته های بِه را از ظرف خارج کرده و آب لیموترش را به مربا اضافه می کنیم و اجازه می دهیم چند دقیقه ی دیگر بجوشد سپس مربا را از روی شعله ی اجاق برمی داریم و بعد از این که کاملا خنک شد درون شیشه های تمیز قرار می دهیم.
.
شیرینانه ی 1: هنگام درست کردن مربای بِه، بر خلاف روش تهیه ی مربای میوه های دیگر، از قبل بِه را درون شکر قرار نمی دهیم چون باعث سفت شدن بِه می شود.
شیرینانه ی 2: قرار دادن هسته های بِه درون ظرف، هنگام جوشیدن بِه ها، باعث خوش رنگ تر شدن مربا می شود.
شیرینانه ی 3: برای خوش عطر و رنگ تر شدن مربای بِه، می توانیم پوست تمیز بِه ها را نیز درون پارچه توری تمیز قرار داده و مانند هسته های بِه، درون ظرف قرار داده و با بِه بجوشانیم و در آخر به همراه هسته ها از مربا خارج کنیم.
شیرینانه ی 4: برای متفاوت کردن عطر مربای بِه، می توانیم چوب دارچین و یا چند عدد میخک را درون پارچه ی توری تمیز قرار دهیم و درون ظرف قرار دهیم تا با بِه ها بجوشد و در آخر از ظرف خارج کنیم.
طرز تهیه مربا ی به

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی